Rămâi conectat

Actualitate

CNAIR a semnat contractul pentru construcţia lotului de la graniţa cu Ungaria a Autostrăzii Transilvania

Ziarul Unirea

Publicat

în

CNAIR a semnat joi, 13 decembrie, contractul pentru construirea lotului Biharia – Borş, de la graniţa cu Ungaria. Rămâne de văzut dacă firma orădeană selectată va putea finaliza şoseaua rapidă spre ţara vecină şi va rupe astfel „blestemul” care urmăreşte Autostrada Transilvania de la plecarea constructorului american Bechtel.

Sărbătoarea Muzicii 2025

CNAIR a lansat în august 2017 licitaţia pentru consturirea tronsonului Suplacu de Barcău – Borş (60 kilometri) din Autostrada Transilvania, care a fost împărţit în trei loturi.

Pentru lotul 1 Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 kilometri), CNAIR nu a desemnat încă un câştigător, evaluarea financiară urmând să se încheie până la 31 decembrie, conform datelor actualizate din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Pentru lotul 2 Chiribiş – Biharia (28,55 kilometri) şi lotul 3 Biharia – Borş (5,35 kilometri) i-a desemnat câştigători pe orădenii de la Trameco.

Dacă pentru lotul 3 urmează să se semneze contractul cu orădenii, în cazul lotului 2 a fost depusă contestaţie. Pe 21 noiembrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o însă ca nefondată. Rămâne de văzut dacă se va ajunge mai departe cu această contestaţie în instanţă.

CNAIR a anunţat pe 2 octombrie câștigătorii licitațiilor pentru construcția a încă 33,9 km din autostrada Transilvania, între Chiribiș și Borș.

Contractele pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor 3C2 (Chiribiș – Biharia, între km 30+550 și km 59+100) și 3C3 (Biharia – Borș, între km 59+100 și km 64+450) ale Autostrăzii Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea (autostrada Transilvania), au fost câștigate de Asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings.

Pentru subsecțiunea Chiribiș-Biharia, cu o valoare de 326,51 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro), termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni.

Subsecțiunea Biharia-Borș, are o valoare de 134,22 milioane de lei, fără TVA ( aproximativ 29 milioane euro), o durată de proiectare de 4 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 15 luni.

Pentru ambele secțiuni, perioada de garanție a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

Se rupe „blestemul” Bechtel?

Secţiunea Suplacu de Barcău – Borş se află la a treia tentativă de construire, după eşecurile cu foştii constructori, americanii de la Bechtel şi spaniolii de la Corsan.

Rămâne de văzut daca noua încercare pentru construirea tronsonului de autostradă de la graniţă va fi cu noroc.

Informaţia privind semnarea contractului pentru lotul de la graniţa României a apărut încă de miercuri în presa locală.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Radu Georgescu: România are un deficit comercial și de Cont Curent în primele 10 țări de pe planeta Pământ. Asta duce spre falimentul de țară

Ziarul Unirea

Publicat

în

Radu Georgescu: România are un deficit comercial și de Cont Curent în primele 10 țări de pe planeta Pământ. Asta duce spre falimentul de țară „România are un deficit comercial și de Cont Curent în primele 10 țări de pe planeta Pământ”, semnalează economistul Radu Georgescu. Potrivit acestuia, asta duce România către falimentul de țară. […]

Citește mai mult

Actualitate

CUPOLA DE FOC revine în România: Cod galben de caniculă. Zonele vizate de avertizarea meteo

Ziarul Unirea

Publicat

în

CUPOLA DE FOC revine în România: Cod galben de caniculă. Zonele vizate de avertizarea meteo Cupola de foc revine în România! Confirmarea vine de la meteorologi, care au emis, duminică, 13 iulie 2025, noi avertizări de caniculă.  O primă avertizare meteo cod galben este valabilă duminică, 13 iulie 2025, în intervalul orar 12.00-21.00. Vor fi […]

Citește mai mult

Actualitate

Sociologul Florin Poenaru: „Bolojan reduce, taie, optimizează, dar fără să atingă PRIVILEGIILE. Administrează SĂRĂCIA cu mână de fier”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Sociologul Florin Poenaru: „Bolojan reduce, taie, optimizează, dar fără să atingă PRIVILEGIILE. Administrează SĂRĂCIA cu mână de fier” Sociologul Florin Poenaru a făcut o analiză a măsurilor de austeritate deja decise, respectiv proiectate, de Guvernul condus de Ilie Bolojan.  „Măsurile de austeritate promovate de guvernul Bolojan nu reprezintă doar o intervenție punctuală asupra bugetului, așa […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea