Rămâi conectat

Actualitate

CNAIR a semnat contractul pentru construcţia lotului de la graniţa cu Ungaria a Autostrăzii Transilvania

Ziarul Unirea

Publicat

în

CNAIR a semnat joi, 13 decembrie, contractul pentru construirea lotului Biharia – Borş, de la graniţa cu Ungaria. Rămâne de văzut dacă firma orădeană selectată va putea finaliza şoseaua rapidă spre ţara vecină şi va rupe astfel „blestemul” care urmăreşte Autostrada Transilvania de la plecarea constructorului american Bechtel.

Imagine Fest 2025

CNAIR a lansat în august 2017 licitaţia pentru consturirea tronsonului Suplacu de Barcău – Borş (60 kilometri) din Autostrada Transilvania, care a fost împărţit în trei loturi.

Pentru lotul 1 Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 kilometri), CNAIR nu a desemnat încă un câştigător, evaluarea financiară urmând să se încheie până la 31 decembrie, conform datelor actualizate din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Pentru lotul 2 Chiribiş – Biharia (28,55 kilometri) şi lotul 3 Biharia – Borş (5,35 kilometri) i-a desemnat câştigători pe orădenii de la Trameco.

Dacă pentru lotul 3 urmează să se semneze contractul cu orădenii, în cazul lotului 2 a fost depusă contestaţie. Pe 21 noiembrie, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins-o însă ca nefondată. Rămâne de văzut dacă se va ajunge mai departe cu această contestaţie în instanţă.

CNAIR a anunţat pe 2 octombrie câștigătorii licitațiilor pentru construcția a încă 33,9 km din autostrada Transilvania, între Chiribiș și Borș.

Contractele pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor 3C2 (Chiribiș – Biharia, între km 30+550 și km 59+100) și 3C3 (Biharia – Borș, între km 59+100 și km 64+450) ale Autostrăzii Brașov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea (autostrada Transilvania), au fost câștigate de Asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings.

Pentru subsecțiunea Chiribiș-Biharia, cu o valoare de 326,51 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro), termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni.

Subsecțiunea Biharia-Borș, are o valoare de 134,22 milioane de lei, fără TVA ( aproximativ 29 milioane euro), o durată de proiectare de 4 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 15 luni.

Pentru ambele secțiuni, perioada de garanție a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

Se rupe „blestemul” Bechtel?

Secţiunea Suplacu de Barcău – Borş se află la a treia tentativă de construire, după eşecurile cu foştii constructori, americanii de la Bechtel şi spaniolii de la Corsan.

Rămâne de văzut daca noua încercare pentru construirea tronsonului de autostradă de la graniţă va fi cu noroc.

Informaţia privind semnarea contractului pentru lotul de la graniţa României a apărut încă de miercuri în presa locală.

Sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

UE vrea să impună noi măsuri pe baza reglementărilor deja existente: Limitări la folosirea rețelelor sociale de către copii

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

UE vrea să impună noi măsuri pe baza reglementărilor deja existente: Limitări la folosirea rețelelor sociale de către copii Privind  interzicerea utilizării rețelelor de socializare de către copii, Uniunea Europeană este lider mondial la acest aspect, conform unei noi propuneri care câștigă din ce în ce mai mult teren la Bruxelles. Propunerea, inițiată de Grecia […]

Citește mai mult

Actualitate

,,Ucigașul tăcut” al albinelor: Noi factori care afectează polenizarea. Omenirea este în pericol dacă nu le protejăm

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

,,Ucigașul tăcut” al albinelor: Noi factori care afectează polenizarea. Omenirea este în pericol dacă nu le protejăm Conform unui raport recent al Universității din Reading, războaiele iluminatul stradal și microplasticele se numără printre cele 12 noi pericole majore care amenință albinele și alte insecte care transportă polenul. Conform biologilor, dispariția albinelor ar face ca culturile […]

Citește mai mult

Actualitate

Piața construcțiilor în impas: Materialele din ce in ce mai scumpe. Care sunt motivele prețurilor ridicate

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Piața construcțiilor în impas: Materialele din ce in ce mai scumpe. Care sunt motivele prețurilor ridicate În România, din primele luni ale anului 2025, piața materialelor de construcții se confrunta cu o creștere vizibilă a prețurilor, influențată de actualizările operate de fabrici și importatori, potrivit specialiștilor din piață. Evoluțiile variază între +4 și +8%, în […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea