Rămâi conectat

Actualitate

CNADNR: Autostrada Deva – Lugoj va fi realizată integral până la sfârşitul anului 2017, conform celor mai optimiste planuri

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Potrivit celor mai recente informaţii oferite de directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, abia la sfârşitul anului viitor şoferii vor putea folosi integral autostrada Lugoj – Deva.

autostrada-timisoara-lugojCătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a precizat, la finalul unei vizite de lucru efectuate pe şantierele viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, că până la sfârşitul anului viitor toate cele trei tronsoane aflate în construcţie vor fi inaugurate.

„Conform ritmului de lucru asumat de către antreprenori, cele trei loturi vor putea fi puse în circulaţie treptat, astfel încât la sfârşitul anului viitor să se circule pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj – Deva. În ceea ce priveşte secţiunea cu tunele de pe lotul 2, până la finele acestui an va fi demarată procedura de achiziţie publică”, a afirmat Cătălin Homor, într-o informare a CNADNR.

Directorul general al CNADNR a relatat că, în timpul vizitei sale s-a oprit la „pasajele verzi” (ecoducte). „Anul acesta am reuşit să obţinem aurorizaţiile de construire şi, acum, pasajele sunt construite în proporţie de aproximativ 70 la sută. Aşa cum ne-am propus, anul viitor în luna iunie, ar trebui să fie finalizate”, a informat Cătălin Homor, potrivit CNADNR.

Situaţia lucrărilor pe cele trei tronsoane ale viitoarei autostrăzi din vestul ţării se prezintă astfel:

Pe Lotul II al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, între Coşeviţa şi Traian Vuia, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 50 la sută. Proiectul tronsonului de 28,6 kilometri a avut are o valoare de 563 de milioane de lei, fără TVA, iar contractul a fost atribuit constructorilor de la Asocierea Salini impregilo S.P.A. şi SECOL (Societa Edile Construzioni e Lavori) SA.

Pe Lotul III, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 64 la sută. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.

Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA. Pe Lotul IV al autostrăzii, stadiul fizic al lucrărilor este de 48 la sută. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. şi este realizat de aceeaşi asociere. Valoarea sa este de 420 de milioane de lei, fără TVA.

Cele trei proiecte au demarat în 27 noiembrie 2013, potrivit CNADNR şi aveau ca termen de finalizare 27 mai 2016. Din cauza întârzierilor, proiectele au fost fazate, pentru a putea primi finanţare, prin Programul Operaţional Sectorial.

Sursa Adevarul.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

E și România prima în UE: Cel mai mare decalaj între românii foarte bogați și săracii lipiți pământului

Unirea Ziarul

Publicat

în

E și România prima în UE: Cel mai mare decalaj între românii foarte bogați și săracii lipiți pământului România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje din UE între veniturile mari şi cele mici în rândul populaţiei, potrivit unui Infografic Monitorul Social, un proiect al Fundaţiei Friedrich-Ebert-Stiftung România, care citează date Eurostat din 2022. Conform […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea