Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Actualitate

CNADNR a avizat soluția de reparare a tronsonului demolat de pe Autostrada Orăștie-Sibiu. Se vor realiza peste 800 de metri de ”tranșei drenante”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

lot 3 autostrada demolataCompania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a avizat marți, în Consiliul Tehnico- Economic (CTE), soluția de reparare a două sute de metri din lotul 3 al autostrăzii Sibiu- Orăștie.

După cum a informat Digi24.ro luni, repararea celor 200 de metri de autostradă se va face prin realizarea a peste 800 de metri de ”tranșei drenante”, transerversal amprizei autostrăzii. Acestea vor avea o adâncime de șapte metri pe două nivele, propune proiectantul.

transeiLa capătul tranșeilor se vor realiza cămine de vizitare, iar acestea vor fi conectate între ele de drenuri. Un sistem complex de drenuri menite să scoată apa din fundația autostrăzii și să asigure o umiditate constantă la metri buni sub aceasta. Peste acest sistem de drenaj se va reface corpul autostrăzii. Baza rambleului urmează să fie realizată dintr-un strat de piatră spartă, armat cu geogrile (un fel de țesătură rezistentă). Grosimea stratului de piatră urmează să fie de 1,5 metri.

Votul de marți în favoarea proiectului realizat de firma Road Consulting – aflată în insolvență, s-a caracterizat printr-o largă absență a membrilor CTE care urmau să voteze soluția. Din cei 21 de membri ai CTE au fost prezenți doar 13, din care 10 au votat pentru soluție.

Soluția aleasă este însă larg contestată. Primul motiv este tehnic. Critici spun că problema autostrăzii nu este terasamentul acesteia ci solul pe care s-a așezat acest terasament. În loc să se reconstruiască terasamentul, mai bine se așează întreaga autostradă pe coloane de beton armat, înfipte adânc în sol. Mihai Bașulescu, inginer în cadrul CNADNR și fost director general al CNADNR, avertizează că mișcarea de tasare în plan vertical compusă cu cea de alunecare în plan orizontal, traficul și trepidațiile por produce cedări și lunecări. Soluția ar fi fost ”înțeparea în terenul bun” de fundație cu coloanele unui viadcut înecat, spune el.

Documente deținute de Digi24.ro indică faptul că existe și alte probleme. Într-o scrisoare adresată luni Direcției Tehnice și Calitate din CNADNR, Direcția Generală de Implementare Proiecte de Infatsructură atrăgea atenția că documentația proiectului tehnic ”nu este însuțită de către experții tehnici realizatori ai expertizei tehnice”.

Potrivit HG 925 din 1995, pentru aprobarea Regulamentului de verificare si expertizare tehnica de calitate a proiectelor, verificarea tehnică a proiectelor este obligatorie în situația în care acestea au fost realizate pe baza expertizelor tehnice de calitate.

O altă problemă reclamată de către Direcția de Infrastructură este aceea că soluția propusă de Road Consuting nu urmărește în totalitate una din cele două variante propuse și nu se referă la întreaga autostradă. ”Aceasta nu reprezintă soluțiile tehnice pentru remedierea degradărilor constatate în vederea deschiderii traficului rutier pe obiectivul de investiții autostrada Orăștie Sibiu, lotul 3”, se arată în document. Realizarea tranșeilor drenante transversale amprizei presupune ”teren suplimentar”, mai afirmă Direcția Generală de Implementare . În pofida neregulilor menționate, Direcția de Implementare solicită Direcției Tehnice și de Calitate să analizeze în CTE ce îi este subordonat proiectul de reparații.

Autostrada Sibiu Orăștie, lotul 3 Cunta – Săliște, va împlini în septembrie un an de când a fost închisă traficului. Pe 7 septembrie 2015 a fost oprită circulaţia pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, ce a fost ulterior demolată pe o secţiune de 200 de metri. După 11 luni,  reparaţia nici nu a început. CNADNR a achiziţionat deja materiale de construcţii şi servicii necesare refacerii corpului de autostradă.

Vedeti si VIDEO/ Autostrada Orăștie – Sibiu: Tronsonul demolat de pe lotul 3, filmat din aer – ”Putem vedea lipsa oamenilor, a utilajelor, a materialelor, dar mai presus de toate cred că este lipsa interesului”

sursa: digi24.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Cum va fi VREMEA în luna mai 2024. Prognoza METEO pentru 4 săptămâni

Bogdan Ilea

Publicat

în

Cum va fi VREMEA în luna mai 2024. Prognoza METEO pentru 4 săptămâni Temperaturile pentru luna mai din acest an or să fie mai ridicate decât cele specifice perioadei. Excepție făcând doar săptămâna 6 – 13 mai. Săptămâna 29 aprilie – 6 mai Valorile termice vor fi mai ridicate decât cele specifice pentru această săptămână, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea