Cinci echipe de control ale DGFP Alba verifică în perioada 25 – 28 februarie documentele primăriilor din județ
Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Alba verfifică inventarierea arieratelor/plăţilor restante ale unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale
“Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Alba informează că în Monitorul Oficial nr. 104/21.02.2013 a fost publicat OMFP nr. 241/2013 privind împuternicirea personalului direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în vederea efectuării unor verificări cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ teritoriale.
Pentru ducerea la îndeplinire a acestor prevederi, în cadrul DGFP Alba au fost constituie, prin decizie a directorului executiv, doamna Maria Iacob, 5 echipe de control, din personal din cadrul structurilor de inspecţie economico-financiară, audit public intern şi al compartimentului de control
Verificările la nivelul unităţilor/subdiviziunilor administrativ teritoriale se desfăşoară în perioada 25 – 28 februarie a.c. şi vizează următoarele aspecte:
-evidenţierea corectă a arieratelor ( plăţile restante mai mari de 90 de zile) înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013;
– evidenţierea corectă a plăţilor restante, cu o vechime cuprinsă între 1 şi 90 de zile, înregistrate în contabilitatea acestora la data de 31 ianuarie 2013.
În cazul în care, în urma verificărilor efectuate conform prevederilor de mai sus, la o unitate/ subdiviziune administrativ teritorială se constată o creştere cu peste 20% a arieratelor în sold la 31 decembrie 2013 fată de 31 decembrie 2012, se va solicita Activităţii de Inspecţie Fiscală din cadrul structurilor ANAF competente efectuarea de controale încrucişate la furnizorii de bunuri, prestatorii de servicii şi executanţii de lucrări care au de primit de la autorităţile administraţiei publice locale sume ce au devenit arierate în luna ianuarie 2013.
Rezultatele verificării şi măsurile de reducere a arieratelor şi a plăţilor restante, identificate şi propuse de fiecare ordonator principal de credite pentru activitatea proprie şi activitatea instituţiilor subordonate, inclusiv prin contracte de împrumuturi în condiţiile prevederilor OUG nr.3/2013 privind reglementarea unor măsuri pentru reducerea unor arierate în economie, alte măsuri financiare, precum şi modificarea unor acte normative, vor fi consemnateîn procesele- verbale de constatare.
Procesele- verbale de constatare ce vor fi întocmite de echipele de control se centralizează la nivelul DGFP Alba, întocmindu-se “Situaţia centralizată”, care va fi transmisă până la data de 5 martie la MFP – Direcţia Gen. De Sinteză a Politicilor Bugetare”, se precizează într-un comunicat remis presei de Iulia Mireștean, purtător de cuvânt al DGFP Alba.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
INCENDIU pe Autostrada A1, sensul Sebeș-Sibiu: Focul a cuprins o mașină Detașamentul de pompieri Sebeș a intervenit, luni, 9 iunie 2025, în jurul orei 20.00, pentru asigurarea măsurilor specifice și stingerea unui incendiu pe Autostrada A1, sensul Sebeș – Sibiu. Citește și: FOTO | INCENDIU pe autostrada A10, sensul Aiud-Alba Iulia: A luat foc roata […]
14 iunie 2025 | Deschiderea sezonului 2025 la lanul de lavandă de la Vingard: „Vino pentru poze de poveste, momente de liniște și relaxare în mijlocul naturii!”
14 iunie 2025 | Deschiderea sezonului 2025 la lanul de lavandă de la Vingard: „Vino pentru poze de poveste, momente de liniște și relaxare în mijlocul naturii!” Sâmbătă, 14 iunie 2025, va avea loc deschiderea sezonului 2025 la lanul de lavandă de la Vingard. Programul de funcționare va fi doar în weekend, sâmbăta și duminica, […]
FOTO | Au început lucrările pentru amenajarea unui complex de joacă în curtea Creșei Galda de Jos
Au început lucrările pentru amenajarea unui complex de joacă în curtea Creșei Galda de Jos Au început lucrările pentru amenajarea unui complex de joacă în curtea Creșei Galda de Jos. Investiția estimată la 50.000 de lei va asigura un loc unde copiii se pot juca în siguranță, fiind pregătite toate elementele de siguranță necesare pentru […]