Rămâi conectat

Actualitate

Ce trebuie să facem când mergem la cinematograf. Noile reguli și măsuri publicate în Monitorul Oficial

Publicat

în

În Monitorul Oficial au fost publicate o serie de măsuri şi reguli în domeniul cinematografelor și care sunt prevăzute în Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus şi pentru asigurarea desfăşurării activităţilor în condiţii de siguranţă sanitară în domeniul culturii.

Printre reguli se numără purtatul măștilor de protecție, obligatoriu păstrată o distanță între spectatori, indiferent dacă sunt veniți împreună la film, cu excepția copiilor însoțiți de adulți și evitarea, pe cât posibil, a formării cozilor.

În funcţie de situaţia epidemiologică generală, de particularităţile regionale şi locale, autorităţile implicate în gestionarea prevenirii îmbolnăvirilor vor pune în aplicare următoarele scenarii:

Elit - Gustul Desăvârșit
Scenariul 1:

Organizarea şi desfăşurarea activităţii cinematografelor este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi în condiţiile unei rate a incidenţei cumulate mai mică de 1,5/1.000 de locuitori, în localităţile în care se află acestea.

Scenariul 2:

Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă din judeţele unde incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restricţionarea sau închiderea activităţilor cinematografelor dintr-o anumită localitate, din zona de competenţă, dacă incidenţa cumulată a cazurilor din această localitate, în aceeaşi perioadă de timp, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori.

Comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă din judeţele unde incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activităţilor cinematografelor dintr-o anumită localitate, din zona de competenţă, dacă incidenţa cumulată a cazurilor din această localitate, în aceeaşi perioadă de timp, este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori.

Documentul prevede măsuri care privesc echipa de organizare şi răspunderea individuală, măsuri care privesc angajatorii, dar şi măsuri care privesc accesul şi contactul cu publicul, precum şi măsuri legate de organizarea locaţiei.

Ce reguli trebuie respectate la cinema

Măsurile care privesc accesul şi contactul cu publicul se referă, printre altele, la coordonarea cu autorităţile de sănătate şi cele locale astfel încât asigurarea sănătăţii angajaţilor şi a publicului să reprezinte obiectivul prioritar.

Se vor plasa la loc vizibil anunţuri scrise privind regulile de distanţare fizică şi cele de acces. Va fi realizată o comunicare corectă şi eficientă despre măsurile de siguranţă sanitară adoptate de către cinematograf, promovate în locaţie, dar şi pe site-ul acestuia şi pe reţelele de socializare pentru o vizibilitate sporită şi o înţelegere cât mai bună din partea publicului;

Accesul se face cu respectarea de către participanţi a distanţării de minimum 1,5 m;

Triajul observaţional la intrarea în locaţie se va realiza astfel: nu se va permite accesul persoanelor care prezintă simptome de infecţie respiratorie (tuse, strănut, rinoree, stare generală alterată) şi temperatură mai mare de 37,3°C. Persoanele care refuză să le fie verificată temperatura nu vor avea acces în spaţiul destinat. Prin excepţie, în cazul cinematografelor din incinta spaţiilor comerciale, dacă temperatura a fost deja măsurată la intrare, aceasta rămâne valabilă pe toată perioada petrecută în respectiva clădire;

Obligaţia de a întocmi procedurile necesare referitoare la situaţia în care unei persoane sau unui grup nu i se permite accesul la eveniment în urma triajului epidemiologic şi obligaţia de a informa şi instrui angajaţii/voluntarii şi agenţii de pază cu privire la această procedură;

Accesul publicului va fi permis numai în condiţiile purtării măştii pe toată durata proiecţiei;

Organizarea cozilor la intrarea/ ieşirea din locaţie/casa de bilete prin marcaje care să indice distanţa regulamentară de 1,5 m între persoane;

Publicul va fi încurajat să îşi dezinfecteze mâinile cu dezinfectat avizat pe bază de alcool, care va fi pus la dispoziţie, urmând a utiliza covoarele cu dezinfectant pentru încălţăminte aflate la intrare;

Vânzarea de bilete se va face pe cât posibil online, astfel încât contactul fizic să fie minimizat în locaţii, iar în cazul achiziţiei biletelor la casa de bilete vor fi avute în vedere următoarele: încurajarea utilizării plăţii cu cardul contactless sau telefonul; deschiderea casei de bilete cu suficient timp înaintea proiecţiei, astfel încât să fie evitată aglomeraţia; în cazul în care accesul în sală este efectuat în imediata apropiere a casei de bilete, aceasta va fi închisă cu 15 minute înainte de a începe proiecţia;

Interzicerea reutilizării pliantelor, broşurilor şi altor materiale informative în format fizic;

Dezinfecţia regulată a suprafeţelor;

Organizarea cozilor la intrarea/ieşirea din locaţie prin marcaje care să indice distanţa fizică regulamentară de 1,5 m între persoane;

Evitarea pe cât posibil a formării cozilor în interiorul cinematografului;

Instituirea obligativităţii măsurii de purtare a măştii de protecţie şi a mănuşilor pentru persoanele care asigură paza obiectivelor;

Biletele vor fi, pe cât posibil, scanate de către personalul cinematografului, şi nu rupte sau atinse cu mâna;

Intrarea şi ieşirea din locaţie se va efectua gradual, rând cu rând, astfel încât să nu se creeze aglomeraţie:

Accesul în sală se va face în ordinea venirii spectatorilor, cât mai devreme posibil, fără a staţiona pe hol, sau în cazul în care acest lucru nu este posibil, accesul în sală se va efectua începând cu rândurile cele mai îndepărtate de intrarea în sală;

Ieşirea din sală se va efectua începând cu rândurile cele mai apropiate de ieşirea din sală, pe uşile de evacuare;

În cazul unui cinematograf cu mai multe săli aflate în aceeaşi incintă, se vor eşalona orele de început şi de sfârşit ale proiecţiilor, în aşa fel încât să nu se suprapună orele de acces şi ieşire din mai multe săli, evitându-se astfel aglomerarea spaţiilor comune;

Stabilirea şi implementarea unor circuite distincte pentru acces şi ieşire;

În funcţie de dimensiunile cinematografului, accesul va începe cu până la o oră înainte de proiecţie, pentru a evita adunarea mulţimilor, acest lucru fiind menţionat şi pe bilet, dar şi în comunicarea asigurată de către organizator.

Ce măsuri trebuie să ia organizatorii

Stabilirea şi respectarea numărului maxim de persoane permise în sala de cinema;

Dezinfectarea cu substanţe biocide autorizate a tuturor scaunelor după şi/sau înaintea fiecărei proiecţii;

Asigurarea unui sistem de aer condiţionat/ventilaţie corespunzător normelor în vigoare, pentru evitarea răspândirii particulelor în sala de cinema, precum şi în hol, toalete şi alte spaţii comune. În cazul în care cinematograful nu este în măsură să facă dovada unui sistem de aer condiţionat/ventilaţie conform normelor de siguranţă sanitară, acesta va fi obligat să nu utilizeze sistemele de aer condiţionat şi/sau ventilaţie;

Să efectueze dezinfecţia şi aerisirea periodică a spaţiilor de activitate, suprafeţelor şi a tuturor obiectelor atinse frecvent de public;

Să efectueze nebulizarea săptămânal, în afara programului de lucru, a încăperilor climatizate cu recircularea aerului;

Alocarea unui timp suficient pentru realizarea procedurilor de dezinfectare a suprafeţelor de contact din săli după fiecare proiecţie;

Organizarea spaţiului astfel încât să permită menţinerea distanţei fizice între persoane:

Personalul va verifica respectarea distanţării sociale în timpul proiecţiilor de film;

Referitor la distribuţia locurilor în sală (atât online cât şi la casele de marcat): se va aloca câte un scaun liber între spectatori. Prin excepţie de la această regulă, minorul în vârstă de sub 12 ani poate sta pe scaunul de lângă adultul însoţitor, iar un însoţitor adult poate sta lângă maximum doi minori, fără a avea spaţii libere între ei;

În ceea ce priveşte rândurile: ţinând cont de structura de amfiteatru verticalizată, spectatorii nu stau faţă în faţă, ci unii în spatele celorlalţi, înlăturând astfel riscul contaminării directe prin proximitate;

Vizionarea spectacolului este permisă numai cu păstrarea locului individual în sală şi a purtării măştii de protecţie;

Distribuirea de ochelari 3D este permisă doar în cazul celor de unică folosinţă;

Punerea la dispoziţia publicului de substanţe dezinfectante pentru mâini;

Respectarea distanţei obligatorii de minimum 1,5 m, în condiţiile utilizării toaletelor;

Punerea la dispoziţie a unui număr rezonabil de toalete, unde este posibil, pentru evitarea aglomeraţiei;

Dedicarea unor toalete strict copiilor şi/sau familiilor cu copii, acolo unde acest lucru este posibil;

Punerea la dispoziţie a unui număr rezonabil de recipiente/coşuri de gunoi cu capac;

Dezinfectarea toaletelor cu substanţe biocide autorizate, înainte şi după fiecare proiecţie;

Asigurarea permanentă a substanţelor şi materialelor de curăţenie/igienizare necesare în locaţie;

Asigurarea personalului de curăţenie, instruit profesional, într-un număr suficient;

Funcţionarea cafenelei/bistroului/altor magazine care comercializează băuturi sau/şi produse alimentare din incinta cinematografelor este permisă cu respectarea măsurilor de sănătate publică în vigoare.

Sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Spațiul Privat Virtual de la ANAF se îmbunătățește: La ce va ajuta noua funcționalitate

Publicat

în

Spațiul Privat Virtual de la ANAF se îmbunătățește: La ce va ajuta noua funcționalitate

SPV (Spațiul Privat Virtual), serviciul gratuit de la ANAF, care pune la dispoziția utilizatorilor o serie de activități fiscale și îi scutește pe aceștia de statul la cozi, la ghișeele instituțiilor, se îmbunătățește cu o nouă opțiune pentru cei aproximativ două milioane de cetățeni români care au cont.

Cu ajutorul SPV, românii pot, printre altele, să depună declarații sau cereri, pot solicita documente sau au ocazia de a verifica situația fiscală proprie. Datorită unui proiect de lege proaspăt lansat de Fisc în transparenţă decizională, românii care au conturi în SPV vor beneficia și de funcționalitatea „formular de contact”.

La ce te va ajuta noua funcționalitate, concret

Elit - Gustul Desăvârșit

Cu ajutorul acestei noi opțiuni, pot fi adresate cereri de îndrumare şi asistenţă în domeniul legislaţiei fiscale și în domeniul tehnologiei informaţiei, sesizări, petiţii, reclamaţii, conform documentului consultat de Economica.net.

De notat faptul că pentru multe categorii de contribuabili înscrierea în SPV est încă opțională, dar înregistrarea în SPV a devenit obligatorie, începând cu 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată.

Obligativitatea se adresează, conform legii, persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.

De reținut că persoanele fizice sau juridice care dețin certificate digitale calificate pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora.

Ce alte noutăți mai are ANAF, în această perioadă

O altă noutate pe care ANAF o transmite în această perioadă face referire la persoanele care câștigă venituri din activități independente. 25 mai 2022 este termenul limită până la care se poate depune Declarația Unică. Persoanele care nu depun documentul pot fi sancționate cu o amendă ce poate ajunge până la 500 de lei!

Anul acesta, Declarația Unică vine cu modificări importante. De exemplu, și pensionarii trebuie să depună Declarația în anumite condiții.

„Astfel, aceștia nu sunt scutiți de depunerea declarației unice și plata dărilor fiscale pentru veniturile pe care le obțin, pe lângă pensie, din activități independente, din drepturi de proprietate intelectuală (cu excepția celor pentru care impozitul se reține la sursă), cedarea folosinței bunurilor (chirii), din activități agricole, silvicultură și piscicultură pentru care venitul net se stabilește în sistem real, transferul titlurilor de valoare şi orice alte operaţiuni cu instrumente financiare sau venituri din alte surse pentru care există obligația depunerii acestei declarații.

Dacă au obținut astfel de venituri anul trecut, pensionarii trebuie să depună Declarația Unică și să plătească dările aferente până la 25 mai. Potrivit Codului fiscal, impozitul datorat pentru veniturile enumerate mai sus este de 10%”, explică specialiștii EY România.

Sursa: playtech.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vouchere pentru persoanele vulnerabile: Când vor ajunge cardurile pentru alimente la români

Publicat

în

Vouchere pentru persoanele vulnerabile: Când vor ajunge cardurile pentru alimente la români

În cursul zilei de luni, 23 mai, în briefingul susţinut la finalul şedinţei de Guvern, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a anunţat că marea majoritate a voucherelor pentru persoanele vulnerabile vor fi distribuite către beneficiari în luna iunie, iar ce rămâne în prima parte din iulie.

„Prima tranşă se va derula prin distribuirea acestor vouchere pentru persoanele vulnerabile pe o perioadă cuprinsă între luna iunie şi iulie, dar noi încercăm ca în luna iunie să fie distribuite marea majoritate a acestor vouchere şi ce rămâne în prima parte din luna iulie. Îi asigur pe toţi beneficiarii că îşi vor primi dreptul (până la finalul lunii iulie n.r.), în cel mai rău caz se întâmplă acest lucru. Avem aproape 3 milioane de vouchere de distribuit, iar acest volum este imens, dar aceasta nu ne scuteşte ca să nu ajungă voucherele în timpul pe care îl avem la dispoziţie, respectiv luna iunie şi iulie. Restul care va rămâne la sfârşit de lună iunie, ne mobilizăm, astfel încât în prima parte a lunii iulie toată lumea să aibă aceste vouchere distribuite, dar şi banii”, a precizat Boloş.

El a menţionat că voucherele care se distribuie până în data de 10 iunie se vor încărca în 2-3 zile, conform mecanismului specific de plată a banilor, care presupune deschiderea de credite bugetare şi apoi viramentul pe care îl face unitatea emitentă.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Decalajul între data la care e distribuit cardul, să zicem în 10 iunie, încărcăm până în 15 iunie, dar nu aş vrea să avansez termene ci aş vrea să discut încă o dată cu emitenţii de carduri, pentru că munca lor este cea mai grea, aceea de a întocmi ordinele de plată pentru fiecare dintre beneficiarii de pe listă. Dar repet tranşele se vor plăti conform celor stabilite şi anunţate potrivit programului de măsuri economico-sociale”, a mai spus Boloş.

Întrebat despre ceea ce a transmis directorul Poştei Române, respectiv că voucherele vor ajunge la beneficiari abia în luna august, şeful MIPE a răspuns: „Eu nu ştiu ce a declarat directorul Poştei Române, eu ştiu realitatea, şi anume că avem o convenţie încheiată inclusiv cu Poşta Română şi că are acest termen la dispoziţie pe care trebuie să îl respecte, pentru că are o convenţie, termene şi noi îi plătim aceste servicii, deci se va mobiliza astfel încât să îşi respecte convenţia pe care a încheiat-o”.

El a adăugat că Poşta Română nu este în coordonarea MIPE, dar având această convenţie semnată şi un termen asumat, „va trebui să îl respecte”. „Tranşa I este cea mai dificilă, după care tranşele 2 -3 -4 se rezumă doar la a încărca cardurile cu bani, deci va fi mult mai uşor, de aceea fac apel la beneficiarii de vouchere sociale, dacă vor apărea aceste sincope să le sesizeze din timp şi noi încercăm să fim operativi”, a subliniat Marcel Boloş.

Guvernul a aprobat, în şedinţa din 9 mai, măsura referitoare la tichetele sociale care vor fi acordate mai multor categorii de persoane care se află în risc de deprivare materială şi de sărăcie extremă. Aceştia vor beneficia, o dată la două luni, de un voucher social în valoare de 250 de lei.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

VIDEO| Trei polițiști au devenit eroi pentru un pisoi blocat în motorul unei mașini: Cum s-a sfârșit aventura bietului animal

Publicat

în

VIDEO| Trei polițiști au devenit eroi pentru un pisoi blocat în motorul unei mașini: Cum s-a sfârșit aventura bietului animal

Trei agenți de poliție din cadrul Secției 15 Poliție din București au devenit eroii unui motănel negru, blocat în motorul unei mașini. Aventura pisoiului a avut un final fericit, fiind adoptat de șoferița în mașina căreia se adăpostise.

„În această dimineață, Andrei, Alexandru și Adrian, din cadrul Secției 15 Poliție din București, se aflau în patrulare, când au observat pe mijlocul drumului o mașină oprită cu avariile pornite iar lângă aceasta o femeie. Colegii noștri au oprit lângă ea.

Elit - Gustul Desăvârșit

-Bună dimineața! Aveți nevoie de ajutor?
-Cred că este o pisică blocată la motor. Tocmai ce am plecat cu mașina și se tot aude un mieunat. Sigur e la motor!
-Intrați, vă rugăm, în mașină, dar nu porniți motorul! Luați de volan dreapta. Împingem noi mașina să o scoatem de pe partea carosabilă, apoi ne uităm să vedem ce e.

Colegii noștri au împins mașina într-o zonă sigură și au ridicat capota. Într-adevăr era un pui de pisică. Operațiunea a durat câteva momente, iar după cum se poate vedea în imagini, puiul a fost salvat! Un gest de normalitate, dar care a salvat o viață!” au scris reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne pe Facebook.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare