Ce se întâmplă dacă ai permis pentru mașină automată și conduci una manuală
Ce riscuri există dacă ai permis pentru mașină automată și conduci una manuală
Mașinile cu transmisie automată au devenit tot mai populare în România, mai ales în orașele mari și aglomerate. Ele sunt mai comode, deoarece șoferul nu mai trebuie să schimbe constant vitezele sau să se preocupe de opriri și porniri repetate la semafoare sau în trafic intens.
Totuși, acest confort vine cu anumite riscuri, mai ales dacă ești obișnuit cu mașinile cu transmisie manuală. Cel mai frecvent pericol este confuzia între pedala de frână și cea de accelerație, care poate provoca accidente sau situații periculoase în trafic.
În România, legislația nu prevede sancțiuni pentru cei care conduc o mașină manuală folosind un permis obținut pentru mașina automată. Cu toate acestea, șoferii trebuie să știe că acest lucru nu înseamnă că este recomandat sau sigur să facă asta.
În alte țări europene, regulile sunt mult mai stricte. În Spania, de exemplu, amenda pentru această situație poate ajunge până la 500 de euro, iar în Franța între 135 și 750 de euro. În plus, poliția poate imobiliza mașina și suspenda permisul pentru o perioadă de până la 3 ani, potrivit Știrile Observator News.
Permisele pentru mașini automate au un cod special înscris pe spate. Acest cod indică faptul că titularul poate conduce doar mașini cu transmisie automată. Dacă șoferul dorește să conducă și o mașină cu transmisie manuală, trebuie să facă șase ore de practică suplimentară la o școală de șoferi și să promoveze din nou examenul practic. Abia după această etapă primește un permis nou, fără restricția codului pentru automată.
Datele oficiale arată că, anul trecut, peste 13.000 de români și-au obținut permisul pe mașina automată. În România, aproximativ un sfert din autoturismele aflate în circulație au transmisie automată, ceea ce reflectă popularitatea acestui tip de vehicul, mai ales în mediul urban.
Chiar dacă legislația românească nu sancționează direct conducerea unei mașini manuale cu permis pentru automată, experții recomandă foarte mult prudență și respectarea regulilor pentru siguranța personală și a celorlalți participanți la trafic.
Această situație este o confuzie tot mai des întâlnită în rândul șoferilor care aleg confortul unei cutii automate, fără să fie conștienți de limitările permiselor lor.
Astfel, șoferii români trebuie să fie informați: dacă vor să conducă legal o mașină manuală, trebuie să respecte pașii legali și să treacă prin orele de practică și examenul suplimentar. În lipsa acestora, deși în România nu există sancțiuni, riscurile de accidente rămân foarte mari.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cumpărături online mai scumpe și mai dese: Românii preferă să plătească în tranșe Comportamentul românilor în materie de cumpărături online continuă să se transforme, iar metoda de plată în rate câștigă tot mai mult teren. Tranzacțiile efectuate astfel au înregistrat o creștere de 27% în primele nouă luni ale anului 2025 comparativ cu aceeași perioadă […]
O nouă tulpină COVID-19: Ce simptome raportează specialiștii și cât de mare este riscul pentru sănătate
O nouă tulpină COVID-19 Stratus: Ce simptome raportează specialiștii și cât de mare este riscul pentru sănătate O nouă variantă a virusului SARS-CoV-2, denumită Stratus (XFG și XFG.3), a fost identificată la nivel global și este atent monitorizată de specialiști. Simptomele nu diferă semnificativ față de variantele anterioare de COVID-19, însă medicii atrag atenția că, […]
Prețuri record la energie: România vinde energie cu 1 leu și o importă cu 2.500 lei. Ministrul Bogdan Ivan: „România astăzi plătește cel mai scump curent din Europa”
Prețuri record la energie: România vinde energie cu 1 leu și o importă cu 2.500 lei. Bogdan Ivan: „România astăzi plătește cel mai scump curent din Europa” România se confruntă cu o situație paradoxală pe piața energiei, mai precis, vinde electricitate la prețuri simbolice și o importă la costuri exorbitante. „România astăzi plătește cel mai […]