Când trebuie înlocuite anvelopele de iarnă. Avertismentul specialiștilor
Când trebuie înlocuite anvelopele de iarnă și ce avertizează specialiștii. Anvelopele de iarnă sau All Season sunt obligatorii indiferent de data calendaristică, dacă mașina rulează pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. Momentul ideal pentru montarea pneurilor de iarnă este, însă, înaintea scăderii temperaturii sub pragul de 7°C.
„Recomandăm ca intervalul de înlocuire a anvelopelor utilizate pe timpul iernii pentru maşinile personale să nu depăşească 6 ani. După această perioadă, siguranţa şoferului şi a participanţilor la trafic este pusă în pericol, crescând riscul de explozie a cauciucului şi scăzând rezistenţa mecanică la frânare a acestuia din cauza deteriorării.
Anvelopele de iarnă sau All Season ajunse la vârsta cronologică de 10 ani trebuie înlocuite neapărat, chiar dacă, aparent, sunt intacte şi nu au atins limitele uzurii”, spune Costin Stan, CEO AutoEco.ro.
În România, spre deosebire de statele vest europene, şoferii forţează utilizarea anvelopelor chiar şi peste limita maximă de folosire. Cu toate acestea, în ultimii ani, conştientizarea riscurilor la care se expun şoferii, alături de creşterea valorii amenzilor pentru nerespectarea legislaţiei în vigoare, a dus la creşteri ale vânzărilor de anvelope.
De ce trebuie să ţii cont în alegerea anvelopelor
Alegerea cauciucurilor de iarnă trebuie făcută, în primul rând, urmând dimensiunile roţilor specificate în cartea tehnică a maşinii. De asemenea, eticheta oferă informaţii despre caracteristicile de siguranţă şi de mediu, pe baza a trei criterii standard:
• Frânarea pe suprafeţe umede, marcată cu litere de la A – pentru cele mai bune performanţe – la G. În condiţii de ploaie, distanţa de frânare de la 80 km/h la 0 poate fi cu 18 metri mai scurtă (30%) pentru anvelopele clasa A faţă de cele clasa G.
• Consumul de carburant şi economia de combustibil, evaluate cu aceleaşi litere. Diferenţa de consum între o anvelopă clasa A şi una clasa G este de 7,5%.
• Nivelul de zgomot optim pentru anvelope trebuie să se situeze sub 70 dB.
În vederea pregătirii autovehiculului la începutul sezonului rece, pe lângă schimbarea obligatorie a anvelopelor, posesorii de autovehicule trebuie să acorde atenţie sporită şi următoarelor aspecte care asigură o bună funcţionare a maşinii pe timpul iernii şi circulaţia în cele mai bune condiţii de siguranţă pe drumurile publice:
• Să verifice bateria şi sistemul de încărcare al bateriei;
• Să verifice concentraţia antigelului, care trebuie să reziste la temperaturi de -30 °C;
• Să se asigure că termostatul funcţionează în parametri optimi şi poate încălzi habitaclul;
• Să verifice nivelul de ulei de motor şi dacă este respectat intervalul recomandat de revizie;
• Să se asigure că au un kit complet cu lanţuri antiderapante, racletă, lichid de parbriz şi soluţii pentru dezgheţarea parbrizului şi a sistemului de închidere al maşinii, ştergătoare adecvate;
• Să evite folosirea simultană a mai multor consumatori, pentru a menaja bateria.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
Ce nu ai voie să faci în zilele cu cruce neagră în calendarul ortodox: Tradiții și superstiții pe care credincioșii trebuie să le respecte
Ce nu ai voie să faci în zilele cu cruce neagră în calendarul ortodox: Reguli, tradiții și superstiții pe care credincioșii trebuie să le respecte În calendarul ortodox, sărbătorile marcate cu cruce neagră sunt zile sfinte de mare evlavie, dedicate adesea unor sfinți importanți care ne călăuzesc prin exemplul lor de credință și viață virtuoasă. […]
Sfânta Sofia, cea plină de înțelepciune, ocrotitoarea mamelor și fiicelor, pomenită pe 17 septembrie. Sfanta Mucenita Sofia si fiicele sale, Pistis, Elpis si Agapis sunt praznuite pe 17 septembrie. Au vietuit in Italia si au patimit in timpul domniei lui Adrian (117-138). Sofia, nume grecesc, inseamna intelepciune. Ea a avut trei fiice pe care si […]
16 septembrie – Leul este instituit ca monedă a țării. Istoria monedei naționale
Ziua monedei naționale • Istoria leului ca monedă națională Istoria leului românesc începe cu secolul al XVII-lea când în Principatele dunărene se foloseau ca monedă taleri olandezi, löwenthaler, care aveau gravat pe ei un leu rampant, locuitorii denumindu-l generic “leu”. Această monedă a fost folosită în Țările Române până în a doua jumătate a secolului […]