Campania ”Hai pe net 2015!” și-a desemnat câștigătorii. Colegiul ”HCC” Alba Iulia a obținut premiul pentru cel mai bun articol HPN15
În urmă cu o lună, în perioada 23-29 martie 2015, a avut loc Campania de incluziune digitală “Hai pe net 2015!” organizată la noi în țară de către Fundația EOS Romania, în parteneriat cu Rețeaua națională de eCentre, ANBPR – Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, Ministerul pentru Societatea Informațională, Certipro Education, Microsoft și Liberty Global. Manifestarea s-a derulat sub patronajul inițiativei Grand Coalition for Digital Jobs a Comisiei Europene și a campaniei eSkills for Jobs 2015.
În Europa, campania denumită generic Get Online Week, a mobilizat peste 5.000 de telecentre din 36 de țări. Experiența țărilor participante a fost captată printr-o serie de articole, fotografii, interviuri și materiale video disponibile pe www.unite-it.eu. Activitățile susținute au asigurat României un onorabil loc 2 la nivel european din punct de vedere a gradului de participare în campanie. Principalele teme abordate de campania de anul acesta au fost alfabetizarea digitală a celor care nu au folosit niciodată calculatorul sau internetul și creșterea șanselor de angajare a tinerilor.
Campania a atras peste 8700 de persoane din România, care au participat activ la activități de instruire, evenimente de evaluare a competențelor IT și sesiuni de redactare a unui CV. Au fost antrenați să participe 166 de parteneri locali (școli, biblioteci, ONG-uri).
La final de lună aprilie, Campania “Hai pe net 2015!” și-a desemnat câștigătorii-pe cei mai activi parteneri: Colegiul Național “Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, Telecentru coordonat de prof. Humeniuc Ramona, a obținut premiul pentru “Cel mai bun articol HPN15 postat pe portalul www.unite-it.eu” (o imprimanta multifuncțională). Premiile și câștigătorii secțiunilor se regăsesc pe pagina de Facebook a Fundatiei EOS, Timișaora (https://ro-ro.facebook.com/pages/EOS-Romania/191763880886837).
În campanie, elevii clasei a IX-a C, profil matematică-informatică intensiv informatică, au ajutat persoanele șomere din comunitate să se pregătească mai bine digital pentru piața muncii în cadrul activității “Campania pentru seniori-În căutarea unui loc de muncă”. Tinerii de liceu care se pregătesc pentru o carieră și întâmpină dificultăți în realizarea unui CV potrivit și scris pe limbajul angajatorilor au folosit aplicația http://yourock.jobs/ro pentru a-și descoperi abilitățile și competențele de care nu erau conștienți, dar care pot contribui semnificativ la definirea unui CV. Pentru prima dată în România, campania a pledat și cazul persoanelor nevăzătoare și accesibilizarea site-urilor web publice din România.
Profesorii au fost intruiți în domeniul noilor tehnologii informaționale care se găsesc în mediul online și care le sunt utile în activitățile de predare-învățare-evaluare în cadrul activității “Cursuri gratuite de utilizare a tehnologiei în predare” pe platforma http://www.educatornetwork.com, a declarat directorul Colegiului Național “Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia, d-l prof. Cerbu Valeriu. De asemenea, elevii claselor IX-XII, în săptămâna 23-27 martie 2015 și-au putut evalua competențele digitale folosind aplicația Skillage dedicată tinerilor www.skillage.eu, au dezbătut teme, au accesat jocuri educative care au avut drept scop principal “Siguranța online”, a declarat prof. Humeniuc Ramona.
“Sunt foarte mulțumită de activitatea desfășurată în Telecentru. Cătălin cu Maria (elevi cls. IX C) mi-au oferit cunoștințe foarte bune, am înțeles tot ce mi-au spus și consider că am căpătat ceva abilități digitale chiar și numai acuma, astăzi. Sper să le mai îmbunătățesc și să am ocazia de a mai participa și la alte activități practice de acest fel organizate în comunitate. Tinerii sunt dătători de entuziasm. Mă bucur că a fost un pas înainte. Chiar l-am simțit!”-este mărturia unei persoane șomere(S.L.) participante la campanie.
Gabriela Barna, director al Fundaţiei EOS România afirmă „Deși ne bucurăm că și în acest an România a participat în mod susținut la campania europeană Get Online Week 2015, clasându-se pe locul 2 în Europa la capitolul conștientizarea publicului, pot să vă spun că nu ne permitem să ne relaxăm – statistica Uniunii Europene în ceea ce privește incluziunea digitală nu ne este favorabilă. Campania Hai pe Net este un semnal pe care dorim să îl transmitem partenerilor publici și privați și o invitație la o colaborare mai strânsă în vederea reducerii decalajului digital pentru aproape 50% dintre români. Dorința noastră este să nu mai așteptăm încă un an pentru a re-aduce în prim plan importanța unei Românii cu adevărat digitale.”
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | ACCIDENT rutier la Șard: Un șofer a intrat cu mașina într-un stâlp de electricitate
ACCIDENT rutier la Șard: Un șofer a intrat cu mașina într-un stâlp de electricitate Un accident rutier a avut loc duminică noaptea, în jurul orei 22.00, în localitatea Șard. O mașină a lovit un stâlp de curent. Citește și: FOTO | ACCIDENT pe autostrada A10: Trei autoturisme s-au ciocnit pe sensul de mers Aiud-Turda Detasamentul […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum o zi
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun