Brandul turistic al municipiului Alba Iulia, alături de brandul comercial al Companiei AGRA’S
În municipiul Alba Iulia, la Oarda, a luat fiinţă cu mai bine de 10 ani în urmă Compania AGRA’S. Cei ce au pornit atunci la drum aveau un singur gând, să învingă, ne-a spus Dan Sărmăşan, preşedintele Consiliului de Administraţie al SC AGRA’S SA Alba Iulia, societate ce a ajuns să fie recunoscută după sloganul „Mezeluri domneşti”. AGRA’S este acum un nume important pe piaţa preparatelor din carne, având o cifră de afaceri estimată pentru 2010 la 10 milioane de euro. Compania are o reţea de distribuţie dezvoltată în întreaga Transilvanie şi la Bucureşti. În municipiul Alba Iulia, AGRA’S are 5 magazine pentru comercializarea celor peste 80 de produse ale companiei. Societatea câştigă teren şi în afara graniţelor ţării, astfel că până acum Mezelurile Domneşti au ajuns la consumatori din Spania şi Italia, unde se află pe mesele străinilor, dar şi pe cele ale românilor stabiliţi acolo. Pentru a afla mai multe noutăţi despre activitatea Companiei AGRA’S, l-am avut ca interlocutor pe domnul Dan Sărmăşan, care a avut amabilitatea de a ne răspunde la câteva întrebări.
– Ce înseamnă pentru dumneavoastră AGRA’S?
– AGRA’S înseamnă o afacere de succes. Pentru producerea mezelurilor domneşti a fost nevoie de multă muncă, alături de care am îmbinat ambiţia cu entuziasmul şi cu un management performant şi, nu în ultimul rând, a fost nevoie de mult curaj. Ne-am dorit mereu ca oamenii care ne trec pragul să revină mulţumiţi de produsele noastre, de gustul Mezelurilor Domneşti. Treptat, am reuşit să câştigăm încrederea albaiulienilor, şi nu doar a lor, şi ne dorim ca prin calitatea produselor noastre să reuşim să-i păstrăm alături de noi cât mai mult timp.
– Aţi participat la lansarea brandului turistic al municipiului Alba Iulia cu gândul la o viitoare colaborare.
– Trebuie să recunosc că a fost binevenită lansarea brandului turistic al municipiului nostru şi suntem mândri, mai mult, considerăm un privilegiu că Primăria municipiului Alba Iulia a acceptat o colaborare între brandul turistic al Alba Iuliei şi brandul comercial al Companiei AGRA’S. Acest logo – „Cealaltă capitală” – reprezintă o provocare extraordinară pentru viitorul municipiului nostru. Aşa cum ştim cu toţii, dezvoltarea economică este cea care trebuie să ajute la dezvoltarea Alba Iuliei.
– Ştiu că aveţi şi o serie de proiecte în acest sens. Despre ce este vorba?
– Am fost şi voi fi mereu un optimist şi de aceea sper că se vor face paşi importanţi în dezvoltarea municipiului. Tocmai în spiritul acestei idei am venit cu o serie de propuneri în discuţiile pe care le-am avut cu primarul Mircea Hava. Este vorba despre proiecte care vor revigora urbea, vor aduce emulaţia care există acum la Sighişoara, unde are loc un festival medieval, sau la Sibiu, unde sunt organizate 10 astfel de evenimente pe durata unui an. Nu reprezintă un secret pentru nimeni că ne dorim şi noi în Alba Iulia astfel de manifestări, care însă trebuie să-i aducă oraşului o identitate proprie. Alba Iulia are o cetate cum nu mai există alta în ţară şi ea trebuie să fie făcută cunoscută românilor şi deopotrivă străinilor. Suntem mândri că trăim în „cealaltă capitală” şi trebuie să învăţăm să atragem turiştii pentru a ne descoperi cetatea. E nevoie de evenimente bine organizate, care necesită şi eforturi financiare ce trebuie să vină mai ales din sectorul privat. Mediul privat trebuie să-şi dea mâna cu organizatorii manifestărilor pentru ca Alba Iulia să-şi creeze o identitate proprie. Aşa cum putem observa la alte oraşe din ţările europene, dezvoltarea turismului reprezintă o mare şansă pentru dezvoltarea economică şi ar fi păcat dacă acest potenţial nu ar fi valorificat. Alba Iulia trebuie să devină un important punct de atracţie din România, după Bucureşti, şi pentru promovarea municipiului desigur că e nevoie de timp, răbdare, consecvenţă şi, nu în ultimul rând, de investiţii. Cu toţii ne dorim să trăim într-un oraş european, dar peste asta trebuie ca fiecare dintre noi să punem umărul ca visul nostru să devină cât mai curând realitate.
A consemnat Adriana DURIGĂ
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Fenomenul care macină în tăcere viitorul României. Ce este abandonul școlar și de ce ne privește pe toți
Fenomenul care macină în tăcere viitorul României. Ce este abandonul școlar și de ce ar trebui să ne pese Există probleme care se dezvoltă în tăcere, departe de ochii publicului, dar care au efecte devastatoare pe termen lung. Una dintre acestea este abandonul școlar, o criză tăcută care plasează România în topul țărilor UE la […]
Schimbarea anvelopelor de iarnă: Ce trebuie să știe șoferii înainte de sezonul rece 2025
Montarea anvelopelor de iarnă: Ghid esențial pentru șoferi înainte de sezonul rece Odată cu scăderea temperaturilor, vulcanizările din întreaga țară se pregătesc pentru perioada cea mai aglomerată: montarea anvelopelor de iarnă. Specialiștii avertizează că această schimbare nu este doar o formalitate de sezon, ci o condiție esențială pentru siguranța pe drum. Citește și: De când […]
Supermarketurile ar putea fi obligate să renunțe la produsele pe care le promovează cel mai mult! Proiectul legislativ a fost depus la Senat
Supermarketurile ar putea fi obligate să renunțe la produsele pe care le promovează cel mai mult! Un nou proiect legislativ propune limitarea produselor sub marcă proprie din supermarketuri și hipermarketuri la maximum 20% din totalul vânzărilor pentru fiecare categorie de produse. Conform proiectului, marile lanțuri de retail ar deține o poziție dominantă, care le oferă […]