Bani de salarii de la stat pentru angajatorii care creează minimum 10 locuri de muncă
Firmele care înființează minimum 10 locuri de muncă vor primi ajutor de la stat. Cererile pentru obținerea finanțării se depun de astăzi, informează avocatnet.ro.
Prima sesiune de înregistrare a Cererilor de acord pentru finanţare prin care firmele care înfiinţează minimum 10 locuri de muncă pot obţine bani de la stat se desfăşoară între 22 septembrie şi 17 octombrie, a anunţat recent Ministerul Finanţelor.
Firmele trebuie să transmită documentele necesare la Registratură generală a MFP, însă numai prin poştă sau servicii de curierat rapid, cu confirmare de primire.
Pe perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat, începând cu momentul deschiderii sesiunii de înregistrare a cererilor, Ministerul Finanţelor pune la dispoziţia solicitanţilor o platformă dedicată prin intermediul căreia pot fi adresate întrebări, sesizări şi solicitări de clarificări, acestea urmând a fi soluţionate cu celeritate.
Conform HG nr. 332/2014, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 336 din 8 mai 2014 şi care a intrat în vigoare la data publicării, schema de ajutor de stat are scopul de a finanţa sub formă de sume nerambursabile costurile salariale, la nivelul maxim al salariului mediu brut, înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, ca urmare a creării de minimum 20 de locuri de muncă determinate de realizarea unei investiţii iniţiale.
Aceasta prevedere a fost modificată în această săptămână prin HG nr. 784/2014, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 675 din 16 septembrie 2014. Conform documentului, numărul minim de locuri de muncă care trebuie create pentru a primi ajutorul de stat s-a redus de la 20 la 10. Astfel, pentru a beneficia de ajutor din partea statului firmele vor trebui să înfiinţeze cel puţin 10 locuri de muncă şi nu minimum 20, aşa cum era stabilit până acum.
Potrivit reglementărilor în vigoare, se vor putea emite acorduri pentru finanţare până la data de 31 decembrie 2020. Plata ajutorului de stat se va efectua în perioada 2015-2025, în baza acordurilor pentru finanţare emise, în limita bugetului anual alocat schemei.
Pentru acest program, statul va aloca un buget maxim de 2,7 miliarde de lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600 milioane euro.
Sursa: avocatnet.ro; realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Economie
PROIECT DIGITALIZARE NIVASIG OFFICE SRL Numele Beneficiarului : NIVASIG OFFICE SRL NIVASIG OFFICE SRL , cod de identificare fiscala 33900408, inregistrata la Registrul Comertului nr. J02/1274/2014, cu sediul in Municipiul Arad, Strada Abrud, Nr. 102, Bloc 131, Ap. 12, Județ Arad, deruleaza incepand cu data de octombrie 2024, proiectul nr 795, intitulat “Proiect Digitalizare NIVASIG […]