Avertismentul experților despre noua înșelătorie telefonică din România: Ce este metoda „spoofing”
Avertismentul experților despre noua înșelătorie telefonică din România: Ce este metoda „spoofing”
Directoratul Național de Securtitate Cibernetăică (DNSC) a emis un avertisment cu privire la o nouă metodă de fraudă care afectează românii.
Această schemă implică folosirea unei tehnici cunoscute sub numele de „spoofing”, prin care atacatorii manipulează afișarea numărului de telefon pentru a părea că apelul provine de la o instituție oficială.
Detalii despre metoda de fraudă
În aceste apeluri, infractorii se prezintă ca fiind angajați ai DNSC și folosesc nume fictive pentru a câștiga încrederea victimelor. Ei pretind că doresc să ajute victimele să recupereze sumele de bani pierdute și solicită informații personale sensibile, cum ar fi numele complet, codul IBAN și ultimele șase cifre ale CNP-ului.
Avertizările DNSC
DNSC a clarificat că nu va iniția niciodată apeluri către utilizatori pentru a promite recuperarea unor sume pierdute și nici nu va solicita informații personale sensibile prin telefon. Instituția a subliniat importanța verificării autenticității oricărui apel primit de la o autoritate sau instituție, mai ales când sunt cerute date personale.
Măsuri de precauție recomandate de experți
Pentru a preveni căderea în aceste capcane, DNSC recomandă:
Verificarea autenticității apelurilor printr-un canal de comunicare separat.
Raportarea apelurilor suspecte către instituțiile impersonate.
Sesizarea băncii imediat dacă au fost furnizate datele cardului.
Depunerea unei plângeri la Poliție și notificarea DNSC în cazul unei fraude confirmate.
Distribuirea informațiilor despre aceste tentative de fraudă pentru a crește gradul de conștientizare.
Importanța informării continue
Este esențial ca toți cetățenii să fie conștienți de aceste tactici de înșelăciune și să fie vigilenți în protejarea informațiilor lor personale. Diseminarea informațiilor despre aceste fraude poate ajuta la reducerea numărului de victime și la creșterea securității online și telefonice pentru toți.
Astfel de avertismente și recomandări sunt vitale pentru a menține un nivel ridicat de securitate cibernetică și pentru a proteja cetățenii de infractorii care folosesc tehnologii avansate pentru a comite fraude.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ieșirile la restaurant devin tot mai rare pentru români: Scumpirile și inflația îi fac să gătească acasă
Ieșirile la restaurant se reduc tot mai mult pentru români: Prețurile tot mai mari și inflația îi țin acasă Ieșitul în oraș la restaurant, cândva obișnuit pentru relaxare sau socializare, a ajuns pentru mulți români un lux greu de susținut. Prețurile au crescut constant în ultimele luni, iar prognoza Băncii Naționale indică o inflație de […]
Carduri sociale 2025 | Persoanele defavorizate vor beneficia în continuare de tichete sociale în valoare de 250 lei: Sprijin și pentru elevii defavorizați
Persoanele defavorizate vor beneficia în continuare de tichete sociale în valoare de 250 lei: Sprijin și pentru elevii defavorizați Guvernul a aprobat, joi, 11 septembrie 2025, o Ordonanţă care prevede că persoanele defavorizate vor beneficia în continuare de tichete sociale pentru produse alimentare şi mese calde în valoare de 250 lei, până la finalul anului […]
Rabla 2025 | Programul ar putea fi lansat la începutul săptămânii viitoare. Ministru: „De mâine poate să fie adoptat ordinul necesar pentru ghid”
Rabla 2025 | Programul ar putea fi lansat la începutul săptămânii viitoare Programul „Rabla” pentru anul 2025 ar putea fi lansat la începutul săptămânii viitoare, a anunţat, joi, 11 septembrie 2025, ministrul Mediului, Diana Buzoianu. „A trecut în şedinţa de guvern hotărârea care stabileşte ca proiect principal partea de Program „Rabla” – persoane fizice. Practic, […]