Autostrada şi centura de ocolire a Sebeşului prind contur
Nodul rutier Lancrăm-Sebeş are bretele de intrare şi ieşire. În circa două săptămâni circulaţia la intrarea şi ieşirea din Sebeş de pe podul CFR va fi deviată pe noile căi de ieşire şi intrare pe o singură bandă cu semnalizare.
Un lucru pozitiv care se întâmplă în această perioadă de turbulenţe politice majore şi care are legătură cu judeţul nostru, şi în mod special cu Municipiul Sebeş, este faptul că pe tronsonul II al autostrăzii Orăştie -Sibiu se lucrează într-un ritm susţinut. “Pentru a vă informa corect ca de fiecare dată, am făcut o documentare la faţa locului, pe şantierul autostrăzii, şi vă pot spune că la această dată lucrările continuă conform graficului stabilit de constructor împreună cu beneficiarul lucrării”, ne-a declarat deputatul Clement Negruţ, unul din aleşii noştri care a pus şi pune umărul din greu la construcţia autostrăzii.
Au fost excavate peste 1.600.000 de metri cubi de săpătură din totalul de 2.000.000 de metri cubi şi s-au făcut lucrări de umplutură cu pământ şi balast de 930.000 de metri cubi din totalul de 1.800.000 de metri cubi.
Între km 37 şi 38 (în zona Câlnic ) ai acestui tronson de autostradă, pe o porţiune de 600 de metri, fiind o zonă mlăştinoasă, se execută lucrări de stabilizare a taluzurilor prin construirea unui zid de sprijin betonat. De asemenea, se lucreză în această zonă la stabilizarea terenului pe traseul autostrăzii prin executarea unui strat geogrilă format dintr-un blocaj de piatră, peste care se pune un strat de balast. Toate aceste lucrări fac parte din proiectul de consolidare şi a drenajului de apă de pe traseul autostrăzii.
Se lucrează în continuare la structura rutieră pe întreaga lungime a autostrăzii prin depunerea unui strat de formă de 15 cm, care se compactează, peste care se pune un strat inferior de fundaţie de 25 cm, executâdu-se operaţia de compactare, peste care se pune stratul superior de fundaţie format dintr-o compoziţie de balast cu ciment, cu grosimea de 23 cm. După executarea acestor lucrări se trece la turnarea mixturilor asfaltice formate dintr-un strat de bază de 12 cm, un strat de legătură de 6 cm şi stratul de uzură de 5 cm.
Au fost deja parcurşi aceşti paşi pe o porţiune de 1 km, în zona nodurilor rutiere Lancrăm şi Sebeş Est, unde au fost executate bretelele rutiere de intrare şi de ieşire de pe autostradă, iar o altă porţiune de 800 m, în zona intersecţiei autostrăzii cu DN 7 la Vinţu de Jos, este pregătită pentru asfaltare.
O activitate mai intensă se desfăşoară la nodul rutier Lancrăm, unde urmează să fie executate lucrări la podul care trece peste autostradă, urmând ca în maxim două săptămâni circulaţia să fie restricţionată şi deviată pe o singură bandă cu semaforizare, de pe podul CFR de la intrarea în oraş pe traseul autostrăzii şi acces în DN 1 la intrarea în Lancrăm.
Au fost deja montate grinzile de beton la podul de peste râul Secaş, urmând să se treacă la turnarea plăcii de suprabetonare. Grizile betonate sunt aduse pe calea ferată de la Ploieşi şi sunt descărcate în zona autostrărzii, alte 20 de grinzi au sosit marţi, urmând ca într-o săptămână să fie montate la podul din zona Cut.
Contrucţia podurilor este realizată în procentaj de 65%, iar podeţele atât cele casetate cât şi cele metalice sunt executate în procentaj de 75%, lucrările pe acest tronson de autostradă fiind executate în procentaj de 35%. Numărul angajaţilor este de aproximativ 500 de persoane.
Un lucru important de menţionat este acela că, în zona podului peste râul Secaş, constructorul a prevăzut şi lucreză la accesul spre Râpa Roşie şi spre terenurile cetăţenilor din acea zonă.(A.C.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
Noutăți pensii: Valoarea punctului de referință 2025. Cu cât se indexează pensiile din luna ianuarie
Noutăți pensii: Valoarea punctului de referință 2025. Cu cât se indexează pensiile din luna ianuarie Începând cu data de 1 septembrie 2024, conform prevederilor Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, la determinarea cuantumului pensiei este utilizat un nou indicator, respectiv valoarea punctului de referință. Valoarea punctului de referinţă a fost determinată prin raportarea […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport5 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentariio zi ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată
-
Sport5 zile ago
FOTO: Philip Pahone, debut în Liga 3, pentru Metalurgistul Cugir, la 15 ani și aproape 6 luni!
-
Ştirea zilei2 zile ago
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii