Rămâi conectat

Ştirea zilei

AUTOSTRADA SEBEȘ-TURDA: Prin sentinţa definitivă a Curţii de Apel Bucureşti, asocierea AKTOR S.A. – EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. rămâne executantul lotului II

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

harta-autostrada--sebes-turda-rosuPrin sentinţa Curţii de Apel Bucureşti din 22 octombrie 2014, Asocierea AKTOR S.A. – EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L rămâne executantul lotului II al Autostrăzii Sebeş -Turda, pe porţiunea dintre Alba Iulia şi Aiud.

În şedinţa sa din 22 octombrie 2014, Curtea de Apel Bucureşti a respins ca neîntemeiată plângerea formulată de ASOCIEREA RCM Construzioni SRL-, Imob Lux Construct SRL, SC Consinit SRL, Societatea de Construcţii Napoca SA, Impresa Ferrara SNC DI Angela & Rossella Ferrara, SC Tdancor ROM Construct SRL, Shelter Construct SRL, Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna SCPA, Schiavo & CSPA, Eurocerad International SRL împotriva Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România SA şi a firmei câştigătoare pe lotul II al Autostrăzii Sebeş – Turda, Asocierea AKTOR S.A.- EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L.

Practic, Asocierea AKTOR S.A.- EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L rămâne câştigător pe lotul II al autostrăzii, hotărârea CA Bucureşti putând fi atacată numai pe o cale extraordinară de atac, cum ar fi de exemplu contestaţia în anulare. Opinia separată a unui judecător, care însă nu influenţează decizia finală, a fost aceea de obligare a autorităţii contractante la continuarea procedurii prin reanalizarea ofertelor.

AKTOR SA este prezent puternic în zonă, având deja în execuţie un contract de reabilitare a căii ferate, parte a Coridorului IV paneuropean pentru trenurile de mare viteză, pe tronsonul Micăsasa – Coşlariu, o lucrare de 170 de milioane de lei cu TVA, bani din Fondul de coeziune.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a stabilit încă de la începutul lunii septembrie câştigătorii pentru lucrările de pe loturile I şi II ale autostrăzii Sebeş – Turda. Lucrările au fost însă mult întârziate de contestaţiile constructorilor nemulţumiţi.

Contestaţiile au fost depuse de de firma Salini Impregilo SpA, ca lider al asocierii Salini Impregilo SpA – Impregilo SpA – pentru lotul 1, şi de RCM Construzioni SRL ca lider al asocierii RCM Construzioni SRL – SC Imob Lux Construct Srl – SC Consinit SRL – Societatea de Construcţii Napoca SA – Impresa Ferrara SNC Di Angela & Rosella Ferrara – SC T Dancor Rom Construct SRL – SC Shelter Construct SRL – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna SCPA – Schiavo & C SpA – SC Eurocerad International SRL, pentru lotul 2. Contestaţiile, deciziile de instanţă, reevaluările la CNSC au prelungit deja cu câteva luni semnarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş – Turda.

CNSC a menţinut deciziile anterioare prin care construcţia lotului 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda, 17 km de la intersecţia cu Autostrada Orăştie Sibiu până la Pârâul Iovului (dincolo de Alba Iulia), a fost încredinţată către SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio Construcţii SRL.

Construcţia lotului 2, 24,3 km, de la Pârâul Iovului la intrarea în Aiud este încredinţată acum definitiv Asocierii Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Încă din aprilie 2014, CNADNR a semnat contractele pentru construcţia loturilor 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda, cu firmele care se vor ocupa de lucrări. Cele două contracte, în valoare totală de aproape 200 de milioane de euro, au fost semnate la aproape patru luni de la anunţarea iniţială a câştigătorilor licitaţiei. Cele două loturi trebuie finalizate în 22 de luni, mai exact până în februarie 2016. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei, fără TVA. Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeş – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei, fără TVA.

Pentru construcţia autostrăzii Sebeş – Turda, cu o lungime de 70 de kilometri şi împărţită în patru loturi, finanţarea este asigurată din Fonduri Europene (85%) şi de la bugetul de stat. Lotul 1 are 17 km, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului, iar lotul 2 se întinde pe 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Pe loturile 3 şi 4 au fost demarate lucrările cu amenajări de şantier şi activităţi de descărcare arheologică. (N.I.T.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Curiozitățile neștiute ale unei comune din Alba: gardurile ”irlandeze” de la Nemeși, frasinul uriaș de la Hărăști, chipul lui Decebal de pe muntele Struțu și ”gropile cu picioci” de la Poieni

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Curiozitățile neștiute ale unei comune din Alba: gardurile ”irlandeze” de la Nemeși, frasinul uriaș de la Hărăști, chipul lui Decebal de pe muntele Struțu și ”gropile cu picioci” de la Poieni Comuna Vidra din Munţii Apuseni deţine câteva curiozităţi suficiente pentru a determina un turist să o viziteze. Localitatea deține un record care nu va […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea