Autostrada Piteşti – Sibiu: Primul tronson din munţi ar putea fi gata în cinci ani. Documentaţia a fost trimisă la ANAP
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis, joi, spre validare la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru licitarea secţiunii 4 a Autostrăzii Piteşti – Sibiu, a declarat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Acesta este primul tronson de autostradă din România ce va fi construit în munţi şi ar putea fi gata în cinci ani.
CNAIR a transmis un comunicat de presă prin care confirmă informaţiile Economica.net referitoare la documentaţia pentru licitarea secţiunii 4 a Autostrăzii Piteşti – Sibiu. „Documentația pentru Contractul destinat proiectarii și execuției secțiunii 4 a autostrăzii Pitești-Sibiu, a fost trimisă astăzi la ANAP pentru verificare și validare. După finalizarea acestei etape, Contractul pentru proiectare și execuție va putea fi postat pe SEAP, pentru ofertare”, se arată în comunicat. CNAIR mai precizează că anul trecut au fost scoase la licitație contractele pentru proiectarea și execuția loturilor 1 și 5 ale autostrăzii Pitești-Sibiu, iar la ora actuală ofertele se află în faza de evaluare.
După verificarea şi validarea documentaţiei de către ANAP, contractul pentru proiectarea și execuția acestei secţiuni va putea fi postat în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice (SEAP), a explicat Şerbănescu.
Proiectarea acestei secțiuni ar urma să dureze 16 luni, iar execuţia lucrărilor 44 de luni. Perioada de garanție pentru calitatea lucrărilor, stabilită prin documentație este de minim 60 de luni.
Secțiunea 4 a autostrăzii Pitești-Sibiu este cuprinsă între localitățile Tigveni și Curtea de Argeș și are o lungime de 9,86 km, din care 1,35 km de tunel care vor fi construiți în zona de traversare a dealului Momaia.
În acest moment se află în procedură de elaborare documentațiile pentru loturile 2 și 3 ale acestei autostrăzi.
Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit Ministerului Transporturilor.
În iulie 2017, CNAIR a scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, pentru execuţia cărora a primit în octombrie 2017 nouă oferte (secţiunea Sibiu – Boiţa), respectiv opt oferte (secţiunea Curtea de Argeş – Piteşti). La ora actuală ofertele se află în faza de evaluare.
Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Stimulent financiar pentru nou-născut 2025: Ce mămici beneficiază și care sunt condițiile de obținere a ajutorului de stat
Stimulent financiar pentru nou-născut 2025: Ce mămici beneficiază și care sunt condițiile de obținere a ajutorului de stat Proaspetele mămici din România pot beneficia de un stimulent de nou-născut în valoare de 2000 de lei, potrivit unui proiect finanțat cu fonduri europene.Banii intră direct în cont și pot fi folosiți pentru cumpărarea celor necesare îngrijirii […]
CCR în prag de schimbare: Nicușor Dan promite numirea unui judecător apolitic. Trei mandate expiră în iunie
CCR în prag de schimbare: Nicușor Dan promite numirea unui judecător apolitic. Trei mandate expiră în iunie Noul președinte, Nicușor Dan, a anunțat că va numi un judecător apolitic la Curtea Constituțională, dar deocamdată a refuzat să dezvăluie numele. În luna iunie va expira mandatul mai multor judecători CCR, iar Administrația Prezidențială trebuie să numească […]
Bogdan Glăvan: România a fost guvernată precum tarlaua personală a vătafilor ex-comuniști
Bogdan Glăvan: România a fost guvernată precum tarlaua personală a vătafilor ex-comuniști Profesorul de economie Bogdan Glăvan explică într-o postar recentă în mediul online de ce România a ajuns să fie la coada clasamentului mondial când vine vorba de raportul dintre oamenii care lucrează și populație. ”Statul eșuat într-o poză: România este la coada clasamentului […]