„Ați venit la minister să luați lumină și ați găsit curentul tăiat…” – concluzia tristă a unui primar după o deplasare la Ministerul Educației

„Ați venit la minister să luați lumină și ați găsit curentul tăiat…” – concluzia tristă a unui primar din Alba după o deplasare la Ministerul Educației.

Într-o postare pe rețeaua de socizalizare facebook, primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian povestește experiența tristă pe care a avut-o după o deplasare la Ministerul Educației:

Elit ELIT

”„Ați venit la minister să luați lumină și ați găsit curentul tăiat…”

Aceasta este concluzia tristă a unei deplasări la Ministerul Educației. Cred că vă amintiți cu toții despre proiectul nostru privind înființarea primei școli SMART din mediul rural din România. Școala funcționează, dotarea continuă să vină, profesorii noștri sunt minunați și încearcă să afle cât mai mult despre tehnologie, iar despre copii nu cred că mi-ar ajunge cuvintele să explic cât de entuziaști și mândri sunt că învață într-o „smart school”.

Ei bine, noi, ardeleni organizați, am decis să mergem mai departe cu ideea noastră și să intrăm în contact cu Ministerul Educației pentru a afla ce viziune are ministerul privind introducerea noilor tehnologii în sistemul educațional, ce sugestii ne pot face, cum ne pot ajuta să instruim cadrele didactice, cum putem intra în contact cu alte școli să învățăm unii de la alții.

Avem o listă întreagă de lucruri pentru care dorim să fim „luminați” de specialiștii din ministerul care decide viitorul educației românești. După ce am trecut, rând pe rând, dintr-un birou în altul, după ce le-am povestit de mai multe ori celor cu care ne-am întâlnit despre școala din Ciugud, am ajuns la concluzia tristă pe care ne-a spus-o unul dintre consilierii din minister: „Ați venit la minister să luați lumină și ați găsit curentul tăiat…” și „din păcate trebui să înțelegeți că sunteți pionieri și sunteți cu mulți pași înaintea sistemului”. De fapt acesta a fost și omul care ne-a dat singurele informații relevante despre digitalizarea învățământului românesc. Și, cum a spus și el, suntem prea departe pentru un sistem și un minister blocat parcă într-o bulă a timpului (și o spunem cu supărare, nu cu mândrie).

Întorși acasă, ne gândim cu tristețe că noi vrem un învățământ smart pentru copiii noștri, însă deciziile le iau la București oameni pentru care educația înseamnă să scrii pe tablă cu „CRETA Pionier” sau să chinui dascălul și copilul cu o programă școlară învechită, cu manuale reeditate fără a fi actualizate și cu o parte importantă din materie nefolositoare.

În mintea acestor oameni, tehnologia este incompatibilă cu educația, creta trebuie să rămână instrument de scris și în 2050, iar copilul să treacă printr-un sistem incapabil să îl pregătească pentru ceea ce este cel mai important: pentru viață și pentru a deveni un membru corect, cinstit, onest și bine pregătit al comunității.

În concluzie noi ne încăpăținăm să fim PIONIERI… nu să folosim creta cu acest nume ci să deschidem drumuri prin care să arătăm că viitorul pentru educația din România înseamnă să facem școli moderne pentru copiii noștri, să le oferim condiții pentru studiu, să aducem tehnologia aproape de ei și să îi pregătim ca, peste ani, să poată fi în stare să preia frâiele comunităților noastre.

Așa că așteptăm cu real interes numirea noului ministru al Educației pentru că îl invităm deja la Ciugud, să vadă școala noastră. Nu vrem să ne lăudăm, ci să arătăm că în țara asta sunt oameni care cred în școală, că sunt dascăli dedicați meseriei lor și există soluții pentru adevărata reformă a educației…Vrem ca mâine să putem spune că la Școala Gimnazială Ciugud este doar NORMALITATEA care trebuie să existe în orice colț al României.”

Facebook Twitter Google+ YouTube