Rămâi conectat

Politică Administrație

Asociația Pro Infrastructura: Pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeş-Turda sunt stâlpi de curent care blochează lucrările

Ziarul Unirea

Publicat

în

Asociația Pro Infrastructura a scris, luni, pe pagina de Facebook, că pe loturile 1 și 2 de pe A10 Autostrada Sebeș-Turda sunt stâlpi de curent pe aliniamentul drumului care blochează lucrările. De asemenea, asociația care monitorizează marile proiecte de transport din România, îl critică pe ministrul Lucian Șova pentru anumite afirmații pe care le consideră mincinoase.

”De obicei ne abținem să răspundem bazaconiilor debitate de autorități, însă valul de minciuni, inepții și dezinformări aruncate de ministrul Transporturilor Lucian Șova ne obligă la o reacție.

Săptămâna trecută domnul Șova a afirmat că „este prima dată când în calea şantierelor deschise statul nu mai stă cu nimic” pentru că „am eliminat toate barierele administrative”. Evident, este o minciună gogonată. În primul rând, nu ar trebui să fie un motiv de laudă rezolvarea procedurilor birocratice în 2018 pe proiecte începute în 2013-2015. Și, desigur, avem în continuare numeroase blocaje care țin de stat, dintre care vom aminti doar câteva.

Pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda, pe Autostrada A3 la intrarea în București și pe tronsonul Iernut-Chețani (A3), sunt stâlpi de curent pe aliniamentul drumului care blochează lucrările. Pe Chețani-Câmpia Turzii (A3) nu sunt gata exproprierile (MT abia a publicat proiectul de exproprieri pe site-ul propriu). Tot pe A3, pe sectorul Râșnov-Cristian nu avem exproprieri, nici relocări de utilități și nici vorbă de autorizație de construire.

CNAIR încă nu a semnat adiționalul la contractul cu antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva (pentru lucrările suplimentare de la nodul Holdea și al doilea ecoduct). Pentru podul peste Dunăre de la Brăila, CNAIR nu a re-lansat licitațiile pentru relocarea utilităților (primele au fost anulate!) și nu a semnat contractul pentru demararea exproprierilor. Aceeași pregătire precară (sau dezastruoasă) a proiectelor este la multe investiții: Drumul Expres Craiova-Pitești, Autostrada de Centură București (A0), Centura Timișoara sau Autostrada Sibiu-Pitești.

Citește și Astăzi are loc inspecția în vederea recepției loturilor 3 și 4 de pe Autostrada Sebeș-Turda. Șanse mari ca cei 29 de kilometri să fie deschiși circulației

Șova a mai declarat că „vara anului viitor este un termen rezonabil” pentru deschiderea traficului pe segmentul Sebeș-Aiud (Autostrada A10 Sebeş-Turda). Evident, este doar o promisiune fantezistă. Aceste două tronsoane sunt în execuție deja de 3 ani, iar stadiul fizic oficial este de aproximativ 49% pentru lotul 1 și 46% pentru lotul 2. Mai grav este avansul lunar pe aceste două șantiere, existând sectoare (nodul Sebeș de exemplu) unde stadiul fizic este practic zero. În ritmul actual, finalizarea în 2019 este o utopie.

O altă promisiune a lui Șova este emiterea acordului de mediu (AM) pentru Autostrada Sibiu-Pitești până la finalul acestui an. Realitatea? Șanse minime (noi spunem că inexistente). Studiul de evaluare adecvată (SEA) a fost depus în luna mai 2018. După aprobarea acestui studiu, trebuie depus raportul de impact asupra mediului (RIM). Procedura este complicată și de durată. Din experiența noastră (emiterea AM pentru autostrăzile Lugoj-Deva și Târgu Mureș-Borș), obținerea AM în 2018 este o țintă ultra-optimistă.
FOTO, VIDEO: Autostrada Sebeș-Turda: Progrese dezamăgitoare pe lotul 2. În zona Teiuș a fost adusă o macara de mare tonaj cu care se descarcă grinzile

O altă manipulare marca Șova: secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești este un proiect „matur” și „nu ridică probleme de geologie speciale și poate fi scos la licitație repede”. Experții europeni (JASPERS / Halcrow) au criticat (încă din 2013) și critică în continuare investigațiile geotehnice lacunare din studiul de fezabilitate. Această „maturitate” se va vedea în blocajele tehnice și birocratice din momentul intrării cu utilajele în teren. Din păcate legea gravitației și legile geologice nu pot fi abrogate”, a scris Asociația Pro Infrastructura.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea