Aproape 10.000 de acte de violență în unitățile de învățământ din România, în anul școlar 2021-2022
Aproape 10.000 de acte de violență în unitățile de învățământ din România, în anul școlar 2021-2022
În anul școlar trecut, 2021-2022 s-au înregistrat 9.741 de acte de violenţă în școlile din România, cu două mii de cazuri mai multe decât în anul școlar 2019 – 2020 când au fost înregistrate 7.715 cazuri, scrie Agerpres. Situația se referă la unitățile de învățământ din toată țara, de la clasele pregătitoare, a-XII-a. Pe baza acestor cifre, ministerul Educației urmează să facă recomandări inspectoratelor școlare.
Raportul privind fenomenul violenţei în mediul şcolar în anul şcolar 2021 – 2022 arată că, la nivel naţional, s-au înregistrat în această perioadă 9.741 de acte de violenţă. Situația se referă la unitățile de învățământ din toată țara, la clasele pregătitoare, a-XII-a.
Este vorba despre atacuri la persoană, atentate la securitatea unităţii şcolare, la bunuri, dar şi alte fapte de violenţă sau atentate la securitatea în spaţiul şcolar.
Conform Ministerului Educaţiei, în anul şcolar 2019 – 2020 au fost înregistrate 7.715 cazuri, iar în 2020 – 2021 au fost 2.218, cu menţiunea că în această perioadă elevii au făcut şi cursuri online.
Pe baza acestor cifre, ministerul Educației urmează să facă recomandări inspectoratelor școlare.
Ministerul Educației întocmește anual un raport privind fenomenul violenței în care prezintă analiza fenomenului violenţei în mediul şcolar la nivel național, realizat pe baza datelor statistice transmise de inspectoratele școlare județene/al municipiului București și face recomandări în vederea reducerii fenomenului de violență.
Raportul este realizat în baza următoarelor documente strategice:
• Strategia privind reducerea fenomenului de violență în unitățile de învățământ preuniversitar, aprobată prin OM nr. 1409/29.06.2007.
• Protocolul de cooperare privind prevenirea și combaterea delincvenței juvenile în incinta și în zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar, încheiat între Ministerul Educației Naționale și Ministerul Afacerilor Interne – Inspectoratul General al Poliției Române, nr. MEN 32104/20.02.2013.
• Planul național comun de acțiune (PNCA) pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și a personalului didactic și prevenirea delincvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar, elaborat și adoptat la nivel interministerial (Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Educației Naționale și Cercetării și Ministerul Afacerilor Interne), înregistrat la MEC cu nr. 10044/08.09.2020.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
A trecut la cele veșnice Costion Nicolescu, teolog și etnolog, Doctor Honoris Causa al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
A trecut la cele veșnice Costion Nicolescu, teolog și etnolog, Doctor Honoris Causa al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia În cursul zilei de joi, 12 iunie, teologul și etnologul Costion Nicolescu a trecut în veșnicie, la vârsta de 79 de ani. Prieten sincer al clericilor și mirenilor lucrători în via Domnului și trăitor […]
Ilie Bolojan refuză să fie premier: Ar fi luată în calcul varianta unui prim-ministru tehnocrat – surse
Ilie Bolojan refuză să fie premier: Ar fi luată în calcul varianta unui prim-ministru tehnocrat – surse Consultările pentru formarea Guvernului dintre liderii partidelor și președintele Nicușor Dan au continuat, joi, 12 iunie 2025, la Palatul Cotroceni. Nu au avansat din cauza unor tensiuni între PSD și USR, dar și a unui nou blocaj la […]
Profesorul Cristian Păun, despre creșterea inflației: ”Cei săraci devin și mai săraci. Este o taxă ascunsă și greu de explicat oamenilor”
Profesorul Cristian Păun, despre creșterea inflației: ”Cei săraci devin și mai săraci. Este o taxă ascunsă și greu de explicat oamenilor” Profesorul Cristian Păun explică într-o postare recentă în mediul online de ce inflația în România crește din nou și de ce aceasta este de fapt un efect și, în același timp, o cauză, dar […]