Anvelope ALL SEASON sau cauciucuri DE IARNĂ? Cum este mai bine să îţi dotezi maşina pentru anotimpul rece?
Anvelope all season pe care le pot folosi tot timpul anului, sau anvelope de iarnă, pe care ar trebui să le folosesc doar în sezonul rece – sunt întrebările pe care le pun șoferii când trebuie să hotărască cum să-și echipeze mașina. În practică, există dezavantaje când folosești anvelope all season în locul anvelopelor de iarnă, chiar dacă marcajul acestora îți permite să circuli în condițiile legii.
Anvelopele all season au o compozitie a cauciucului mai rigida si suporta temperaturile ridicate de la nivelul solului in perioada de vara, scrie cancan.ro. Profilul anvelopelor pentru toate anotimpurile sau all season este mai putin reliefat decat cel al unei anvelope de iarna, iar compozitia materialului este special proiectata sa reziste la temperaturile verii si sa asigure o tractiune normala in conditii variate de temperatura.
Tot mai des in ultima vreme se ridica intrebarea: ce sa aleg pentru echiparea masinii? Anvelope all season pe care le pot folosi tot timpul anului, sau anvelope de iarna, pe care ar trebui sa le folosesc doar in sezonul rece? In practica, exista dezavantaje cand folosesti anvelope all season in locul anvelopelor de iarna, chiar daca marcajul acestora iti permite sa circuli in conditiile legii.
*Anvelopele de iarna
Anvelopele de iarna, in schimb, au un profil adaptat pentru aderenta pe zapada. Cauciucul este mai moale si numarul de caneluri este mai mare. Acest lucru ii confera aderenta chiar si pe un strat lucios de gheata, ceea ce cu anvelopele all season nu este posibil.
Profilul anvelopelor de iarna are caneluri mai adanci pentru o aderenta optimizata in cazul rularii pe drumuri acoperite cu zapada, indiferent de grosimea stratului.
Compozitia anvelopelor de iarna este realizata in asa fel incat sa se pastreze supletea cauciucului chiar si la temperaturi de sub 7 grade. Au o aderenţă mai bună, sunt mai elastice şi pot face diferenţa atunci când pe şosea este polei.
Ordonanta Guvern 5 din 2011 reglementeaza faptul ca șoferi sunt obligați să aibă montate cauciucurile de iarnă atunci când carosabilul este acoperit de zăpadă. Astfel, conducătorii auto trebuie să își schimbe cauciucurile de vară cu cele de iarnă ori de câte ori condițiile meteorologice impun acest lucru.
*Deci, ce alegi? Anvelope all season sau anvelope de iarna?
Ambele variante, anvelopele all season si anvelopele de iarna sunt acceptate pe timp de iarna; iar din punct de vedere legal, indiferent ca ai pe masina niste anvelope all season sau niste anvelope destinate exclusiv anotimpului rece, nu exista riscuri legale. Practic insa, din punct de vedere fizic, anvelopele de iarna sunt mult mai performante si ofera o siguranta mult mai mare.
Sursa: romaniatv.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
12 mai – Ziua internațională a asistenților medicali Ziua internațională a asistenților medicali este celebrată, la 12 mai, în întreaga lume. Această zi este sărbătorită pe parcursul unei săptămâni, în multe țări, precum Australia, Statele Unite, Canada etc, denumită „National Nurses Week”. Asociațiile naționale ale asistenților au un rol important în informarea, consilierea, încurajarea și […]
Dan Chindriș, consultant în turism: Cetățenii din Alba Iulia, cei mai consecvenți și eficienți susținători și promotori ai turismului local
Dan Chindriș, consultant în turism: Cetățenii din Alba Iulia, cei mai consecvenți și eficienți susținători și promotori ai turismului local Cu toate că poate părea greu de crezut, cel mai consecvent și eficient susțînător și promotor al turismului local de până acum a fost chiar populația Municipiului Alba Iulia. Contrar așteptărilor, cei care adus un […]
Pe data de 11 mai 1968, în urmă cu 53 de ani, a început construcția primului model Dacia 1100. Câteva luni mai târziu, pe 20 august 1968, prima mașină Dacia 1100 a ieșit pe poarta Uzinei de la Colibași. Uzina a fost construită incepand cu 1966 într-un timp record de un şi jumătate şi avea […]