Rămâi conectat

Actualitate

Angajații din administraţia publică locală vor încasa spor pentru muncă în condiţii vătămătoare, de până la 15% conditii din salariul de bază

Ziarul Unirea

Publicat

în

Salariații din administraţia publică locală vor primi spor pentru condiţii vătămătoare de muncă, ce va cuprins între 5 şi 15% din salariul de bază, potrivit unui regulament elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene. Suprasolicitarea nervoasă la locul de muncă e unul dintre criteriile funcţie de care se va stabili dacă se califică să primească acest spor, scrie enocomica.net. 

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene a elaborat regulamentul care stabileşte categoriile de personal, locurile de muncă, mărimea concretă a sporului pentru condiţii de muncă în condiţii vătămătoare, precum şi condiţiile de acordare a acestuia pentru administraţia publică locală, se arată într-un proiect de Hotărâre de Guvern.

Iată cele mai importante prevederi ale acestui proiect de act normativ:

Elit - Gustul Desăvârșit

Vor beneficia de spor pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă funcţionarii publici şi personalul contractual din administraţia publică locală.

Sporul pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă se acordă personalului din administraţia publică locală dacă performează sub presiunea a cel puţin doi factori de risc pentru care se iau în calcul următoarele aspecte:

  • prezenţa unor condiţii de muncă care implică suprasolicitare nervoasă care determină risc de îmbolnăvire sau de accidentare;
  • prezenţa factorilor nocivi şi mecanismul de acţiune a acestora asupra organismului;
  • intensitatea de acţiune a factorilor nocivi sau asocierea acestor factori;
  • durata de expunere la acţiunea factorilor nocivi;
  • structura şi nivelul morbidităţii în raport cu specificul locului de muncă.

Mărimea sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă pe care-l vor primi angajaţii din administraţia publică locală

  • spor de până la 15% din salariul de bază pentru cei care îşi desfăşoară activitatea sub influenţa a patru factori de risc;
  • spor de până la 10% din salariul de bază pentru cei care muncesc sub influenţa a trei factori de risc;
  • spor de până la 5% din salariul de bază pentru cei care perfomează sub influenţa a doi factori de risc.

Cuantumul sporului se stabileşte prin aplicarea cotei procentuale asupra salariului de bază în luna respectivă, corespunzător timpului efectiv lucrat la locurile de muncă, se precizează în proiectul de Hotărâre de Guvern.

Locurile de muncă, categoriile de personal şi mărimea concretă a sporurilor pentru personalul care îşi desfăşoară activitatea în condiţii periculoase sau vătămătoare se aprobă de ordonatorul de credite, la propunerea structurii cu atribuții în domeniul resurselor umane, cu consultarea sindicatelor sau a reprezentanţilor salariaților, după caz, se mai arată în proiectul de HG.

Pentru a nu afecta echilibrele bugetare, la stabilirea sporului pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă a fost introdusă condiţia de a se respecta încadrarea în sumele prevăzute pentru cheltuieli de personal din bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, prevede proiectul de Hotărâre de Guvern.

Sporul pentru condiţii periculoase sau vătămătoare de muncă se acordă în baza buletinelor de determinare sau, după caz, de expertizare a locurilor de muncă, care se eliberează pe baza următoarelor criterii:

  • înregistrarea de îmbolnăviri profesionale ca urmare a activităţii desfăşurate la locul de muncă;
  • gradul de creştere a indicilor de morbiditate la locurile de muncă respective;
  • înregistrarea unor cazuri de accidente de muncă produse la locul de muncă.

Buletinele de determinare sau, după caz, de expertizare a locurilor de muncă se eliberează de compartimentele de specialitate din cadrul direcţiilor de sănătate publică, care constată că s-au aplicat toate măsurile posibile de normalizare a condiţiilor de muncă şi că toate instalaţiile de protecţie a muncii funcţionează normal, se arată în proiectul de HG.
Buletinele de determinare sau, după caz, de expertizare a locurilor de muncă, se refac ori de câte ori intervin modificări semnificative în ceea ce priveşte tehnologia, echipamentele de muncă și amenajarea locurilor de muncă, dar nu mai târziu de 36 de luni de la data emiterii.

sursa: economica.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Ministrul Agriculturii: Producția de grâu din acest an este mai mică, cu 15-18% comparativ cu cea a anului 2021

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ministrul Agriculturii: Producția de grâu din acest an este mai mică, cu 15-18% comparativ cu cea a anului 2021

Anul acesta, producția de grâu este cu 15-18% mai mică în comparație cu cea înregistrată în anul 2021, anunță Petr Daea, ministrul Agriculturii, care a mai precizat că în cursul săptămânii viitoare va prezenta cifrele exacte.

Producţia de grâu din acest an este cu 15% – 18% mai mică faţă de cea înregistrată în 2021, a declarat, miercuri, ministrul Agriculturii, Petre Daea, care a precizat că va prezenta săptămâna viitoare cifrele exacte.

Elit - Gustul Desăvârșit

„(Producţia de grâu) este mai mică decât anul trecut, între 15% şi maxim 18% (mai mică) faţă de anul trecut”, a afirmat Daea, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.

La începutul şedinţei de miercuri a Guvernului, ministrului Agriculturii a informat că recoltarea grâului a fost finalizată în toată ţara, urmând ca săptămâna viitoare să fie anunţate cifrele oficiale. El a menţionat că recolta de anul acesta asigură atât consumul intern, cât şi disponibilităţi pentru export.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Persoanele care se află în dificultate financiară, sprijinite de către ANPC. Cine poate beneficia de ajutor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Persoanele care se află în dificultate financiară, sprijinite de către ANPC. Cine poate beneficia de ajutor

Persoanele care se află în dificultate financiară pot fi sprijinite de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin Direcţia de Insolvenţă a Persoanelor Fizice.

Astfel, consumatorii care au accesat credite, au acumulat datorii şi nu le mai pot face faţă pot apela la procedura specifică, de insolvenţă a persoanelor fizice, prevăzută de Legea nr. 151/2015.

Elit - Gustul Desăvârșit

În cadrul întâlnirii periodice a Comisiei de Insolvenţă la Nivel Central – organism care reuneşte reprezentanţi ai ANPC, ai Ministerelor de Finanţe, al Muncii şi Protecţiei Sociale, al Justiţiei şi Oficiului Naţional al Registrului Comerţului – care s-a desfăşurat pe 10 august 2022, cu participarea vicepreşedintelui ANPC, Sebastian Hotca, au fost discutate condiţiile actuale pe care le prevede Legea nr.151/2015 şi posibilităţile amendării acesteia, în viitoarea sesiune parlamentară.

Acest demers este necesar pentru ca legislaţia în domeniu să fie actualizată, în conformitate cu evoluţia economică a momentului, astfel încât un număr cât mai mare de consumatori să poată avea acces la cele trei tipuri de proceduri.

‘Dorim ca accesibilitatea procedurilor de insolvenţă a persoanelor fizice să fie cât mai la îndemâna consumatorilor, iar pentru aceasta şi pentru alte lămuriri, îi aşteptăm la sediile noastre din toată ţara, pentru a le oferi consiliere gratuită şi sprijin’, a spus Ruxandra Badea, director al Direcţiei de Insolvenţă a Persoanelor Fizice

Prin procedura de insolvenţă a persoanelor fizice, este reglementată situaţia în care datoriile persoanelor fizice pot fi reeşalonate pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea de prelungire încă un an. Persoanele fizice care au bunuri sau venituri urmăribile şi nu se încadrează pentru procedura pe bază de plan de rambursare pot opta pentru procedura prin lichidare de active.

Persoanele fizice care au peste vârsta standard de pensionare şi au pierdut jumătate sau total capacitatea de muncă pot beneficia de ştergerea datoriei, în cazul în care valoarea acesteia este de maximum 10 salarii minime pe economie.

Persoanele interesate să acceseze aceste proceduri se pot informa de pe site-ul ANPC sau pot lua legătura cu birourile teritoriale de insolvenţă din cadrul comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Peste 80% din românii care lucrează de acasă ar reveni la birou dacă angajatorul ar acorda beneficii: Sondaj

Ziarul Unirea

Publicat

în

Peste 80% din românii care lucrează de acasă ar reveni la birou dacă angajatorul ar acorda beneficii: Sondaj

Un sondaj realizat de o platformă de recrutare online arată că ăeste două treimi dintre români lucrează exclusiv de acasă sau împart biroul de la domiciliu cu cel din sediul companiei, iar cei mai mulţi salariaţi ar merge fizic mai de la locul de muncă dacă angajatorul le-ar oferi o serie de beneficii.

Conform datelor centralizate, în prezent, 24% dintre angajaţi spun că lucrează exclusiv „remote”, alţi 34% împart biroul de acasă cu cel din sediul angajatorului şi doar 42% s-au întors complet la birou.

Deşi activitatea de la distanţă rămâne modul de lucru preferat, 84% dintre respondenţi spun că ar fi convinşi să vină mai des la birou dacă angajatorul le-ar acorda beneficii care să le dea mai mult confort şi să-i facă să se simtă ca acasă, arată un sondaj BestJobs preluat de Agerpres.

Elit - Gustul Desăvârșit

Astfel, pe lista beneficiilor se află: mâncarea sau gustările gratuite (44%), un design al biroului care să permită distanţarea de colegi (31%) şi care să includă mai multe zone verzi (31%), un spaţiu de relaxare (29%), o atmosferă plăcută de lucru în colectiv (27%) şi, nu în ultimul rând, acces nelimitat la fructe şi cafea (21%). Totodată, 13% au declarat ar fi mai plăcut să meargă la birou dacă angajatorul le-ar permite să îşi aducă animalul de companie la job.

Cele mai răspândite beneficii acordate de companii, atât echipelor existente, cât şi pentru poziţiile pentru care recrutează în prezent prin platforma online, rămân în continuare bonurile de masă, cursurile de specialitate şi abonamentele sau asigurările private de sănătate. De asemenea, bonusurile de performanţă sau pentru vacanţă, programele de dezvoltare personală şi de creştere a coeziunii echipei, cafeaua la birou, programul flexibil, decontarea transportului sau zile suplimentare de concediu de odihnă se află pe lista doleanţelor salariaţilor.

Pe de altă parte, mai puţin de jumătate dintre angajaţi se bucură în prezent de facilităţi „extra” la actualul loc de muncă, cum ar fi să aibă spaţii verzi în birou (21%), o sală de relaxare (10%), acces la mâncare şi gustări gratuite (9%) sau la băuturi răcoritoare (7%).

Şase din zece angajaţi afirmă că şi-ar dori ca angajatorul să se preocupe de crearea unui mediu de lucru cât mai plăcut, inclusiv prin oferirea facilităţilor preferate de către angajaţi, iar aproape 14% consideră că angajatorul ar trebui să le dea libertatea să-şi personalizeze spaţiul de lucru pentru a-l face mai primitor şi mai confortabil.

Sursa: tvr.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea