ANAF: CONTROALE de amploare la operatorii economici
Începând cu 15 martie, Inspectorii Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF vor desfăşura acţiuni de control tematic privind respectarea de către operatorii economici a obligaţiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.
Acţiunea este determinată de faptul că cererea de achiziţionare de aparate de marcat cu jurnal electronic a înregistrat un declin accentuat în perioada decembrie-februarie, iar vânzările s-au diminuat drastic.
„În luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scăzut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut cu cca 11%. La nivelul majorităţii distribuitorilor autorizaţi şi a unităţilor acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi şi nu mai sunt semnalate dificultăţi legate de lipsa capacităţii de instalare a unităţilor de service. Mai mult decât atât, solicitările de instalare şi punere în funcţiune a noilor aparate de marcat, au scăzut chiar şi în cazul aparatelor achiziţionate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situaţii în care aparatele sunt lăsate de utilizatori în custodie în depozitele distribuitorilor)”, se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii ANAF precizează că ICI Bucureşti a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizaţii de distribuţie, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activităţilor economice în care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comerţ cu carburanţi ( 87 modele existente pe piaţă).
„Termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenţiei, vor fi scurte având în vedere faptul că pe piaţă există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar în ceea ce priveşte capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF şi instalarea de către unităţile de service nu au mai fost semnalate dificultăţi sau întârzieri. De asemenea, în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate se va relua controlul şi se vor aplica amenzile prevăzute de lege”, se mai spune în comunicat.
Sursa: dcnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă – 12 septembrie 2025: Stadiul lucrărilor de construire și reabilitare a stațiilor de epurare și tratare a apei în Abrud, Baia de Arieș, Zlatna și Mihoiești
Comunicat de presă 12.09.2025 Stadiul lucrărilor de construire și reabilitare a stațiilor de epurare și tratare a apei în Abrud, Baia de Arieș, Zlatna și Mihoiești Contractul de lucrări AB3-CL7 „Stații de epurare apă uzată Abrud, Baia de Arieș și reabilitare Stații de tratare apă potabilă Zlatna și Mihoiești” face parte din proiectul regional „Reabilitarea […]
Drept la replică | Cristian Bichi (BNR): „Celebrul” economist Radu Georgescu, din necunoaștere sau cu rea intenție, nu face distincție între o instituție publică și una bugetară
Drept la replică | Cristian Bichi (BNR): „Celebrul” economist Radu Georgescu, din necunoaștere sau cu rea intenție, nu face distincție între o instituție publică și una bugetară În data de 25 august 2025 în Ziarul Unirea (ediția electronică), sub semnătura dnei Ioana Oprean, a fost publicat articolul “Economistul Radu Georgescu: În plină austeritate, BNR-ul face […]
Comunicat lansare proiect DIGITALIZAREA PREBET AIUD SA Scopul proiectului: Valorificarea avantajelor digitalizării, îndeplinirea indicatorilor de proiect Instruirea angajaților în utilizarea soluțiilor digitale şi utilizarea pe scară largă a acestora Beneficiar: PREBET AIUD SA Perioada de implementare: 21.07.2025-20.07.2027 Valoarea totală a proiectului (Lei): 1.114.487,92 Valoarea cofinanţării UE (lei): 710.391,32 Rezumat proiect şi activități: Obiectivul general al […]