ANAF: CONTROALE de amploare la operatorii economici
Începând cu 15 martie, Inspectorii Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF vor desfăşura acţiuni de control tematic privind respectarea de către operatorii economici a obligaţiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic.
Acţiunea este determinată de faptul că cererea de achiziţionare de aparate de marcat cu jurnal electronic a înregistrat un declin accentuat în perioada decembrie-februarie, iar vânzările s-au diminuat drastic.
„În luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scăzut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut cu cca 11%. La nivelul majorităţii distribuitorilor autorizaţi şi a unităţilor acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi şi nu mai sunt semnalate dificultăţi legate de lipsa capacităţii de instalare a unităţilor de service. Mai mult decât atât, solicitările de instalare şi punere în funcţiune a noilor aparate de marcat, au scăzut chiar şi în cazul aparatelor achiziţionate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situaţii în care aparatele sunt lăsate de utilizatori în custodie în depozitele distribuitorilor)”, se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii ANAF precizează că ICI Bucureşti a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizaţii de distribuţie, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activităţilor economice în care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comerţ cu carburanţi ( 87 modele existente pe piaţă).
„Termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenţiei, vor fi scurte având în vedere faptul că pe piaţă există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar în ceea ce priveşte capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF şi instalarea de către unităţile de service nu au mai fost semnalate dificultăţi sau întârzieri. De asemenea, în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate se va relua controlul şi se vor aplica amenzile prevăzute de lege”, se mai spune în comunicat.
Sursa: dcnews.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă PNRR: Anunț privind începerea proiectului cu titlul „DIGITALIZAREA ACTIVITĂȚII SAORSA TURISM SRL”
SAORSA TURISM SRL, cod de identificare fiscală 43550555, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J24/37/2021 Vişeu de Sus, Str. CERBULUI 5, Județ Maramureş, derulează începând cu data de 22/03/2025 proiectul (Nr. ctr: 6095.1/i3/c9), intitulat: “DIGITALIZAREA ACTIVITĂȚII SAORSA TURISM SRL” finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare […]
Comunicat de presă PNRR: Anunț privind începerea proiectului cu titlul „Digitalizarea activitații PROARTIMAR SRL”
PROARTIMAR S.R.L., cod de identificare fiscală 15775501, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J06/579/2003 Bistrita, Str. P-ta. MORII 6, Județ BISTRIŢA-NĂSĂUD, derulează începând cu data de 01.05.2025 (Nr. ordine: 1130.1/i3/c9), intitulat: „Digitalizarea activitatii PROARTIMAR SRL” finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare”, Investiția I3 […]
Comunicat de presă PNRR: Anunț privind începerea proiectului cu titlul „DIGITALIZAREA ACTIVITATII TYCOON ASIST SRL”
TYCOON ASIST S.R.L., cod de identificare fiscală 36569989, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J24/1164/2016 Baia Mare, Str. TRANSILVANIEI 6A, Județ Maramureş, derulează începând cu data de 01.07.2025 proiectul Nr. ordine: 3624.1/i3/c9, intitulat: “DIGITALIZAREA ACTIVITATII TYCOON ASIST SRL” finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și […]