Rămâi conectat

Politică Administrație

Alba Iulia – Cealaltă Capitală: cel mai reuşit proiect de brand de oraş

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

De ce se mişcă Alba Iulia atât de bine la capitolul branding de oraş, în comparaţie cu alte oraşe care au investit în astfel de proiecte „la modă”? Ingrediente sunt mai multe, dar cel mai important pentru crearea unui brand sanatos este concentrarea pe un singur aspect care particularizează. Poate a fost un noroc chior de context istoric,geografic şi politic, poate a fost un moment de geniu al cuiva, poate pur şi simplu aşa o a fost să fie – cel mai important lucru pe care l-a făcut Alba Iulia a fost că s-a concentrat pe o singură direcţie: CETATEA. La Alba Iulia s-a evitat talmeş-balmeşul care creşte odată cu dezbaterea publică; cine să fim, ce să promovăm. Care să fie imaginea… Aici s-a luat decizia simplă şi la îndemână – Cetatea e bună de promovat:
– Cetatea poate fi un bun obiectiv turistic
– Cetatea a stat la baza creării identităţii vizuale
– Cetatea este simbolul intrinsec al oraşului, chintesenţa brandului de oraş
– Cetatea este subiectul unei experienţe turistice, emoţionale şi istorice

Şi pentru că vobeam de istorie, de care Alba Iulia musteşte, de aici a rezultat şi sloganul pe cât de simplu, pe atât de percutant: CEALALTĂ CAPITALĂ. Simplu şi frumos. Nu ştiu străinilor cum li se va comunica dualitatea mesajului, dar pentru români este foarte „abordabil”. Pur şi simplu se pot îndrăgosti. Mai mult Alba Iulia este „Cea mai mare cetate din România”. Nu Sighişoara, nu Sibiul despre care se vorbeşte atât de mult. La capitolul branding de oraş au rămas în urmă. Şi nu numai ele. Brandul Clujului – Oraşul Comoară nu mi se pare inspirat. Managerii acestor oraşe, şi nu numai ei pot veni la Alba Iulia să ia lecţi de branding. Restaurezi ce ai, îmbraci ce ai, vinzi ce ai! În plus, nu trebuie să inventezi nimic fantastic.
Cei din Alba Iulia nu s-au sfiit să ceară ajutorul unora care se pricep mai bine decât ei. Colaborarea cu Adrian Docea a fost o treabă foarte bună în ceea ce priveşte identitatea vizuală, iar colaborarea cu bloggerii pentru concursul „Comoara din Cetate” este, după mine, cea mai tare acţiune iniţiată de nişte influenceri în colaborare cu o entitate de stat. Dacă nu te pricepi nu este nicio ruşine să ceri ajutorul şi să plăteşti oameni care pot şi ştiu să facă lucrurile bine. Alternativa cu „lasă că ne descurcăm noi mai ieftin sau cu nepotu’ lu’ contabila” este grotescă şi cancerigenă.
Alba Iulia are proiectul de brand de oraş cu cea mai mare rată de reuşită. Vrei să ai turişti (români şi străini)? Fă circ, domnule! Asta înseamnă turism! Vin să vizitez un bastion, o cunetă, o măslină istorică, dar după aceea vreau şi altceva. În multe oraşe se „întâmplă” maximum trei evenimente pe an. Nu zic că Alba Iulia are cele mai multe evenimente pe kilometru pătrat, dar este pe drumul cel bun: lZilele Oraşului, lZilele Cetăţii, lFestivalul internaţional de teatru „Poveşti”, lFestivalul de Folk „Ziua de Mâine”, lFestivalul cultural „Dilema Veche”, lNoapte Muzeelor, lSărbătoarea Muzicii, lFetivalul Alba Jazz…
Fiţi creativi, în fiecare zi!

Dragoş Alexa
Fondator al Ministerului de Marketing, autor al „Cărţii cu Secrete”, blogger şi speaker de marketing şi branding.

Articol integral pe www.dragosalexa.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Comunicat de presă Voicu Vușcan, deputat PSD de Alba: Racolările nu înseamnă nici reformă, nici progres

Ziarul Unirea

Publicat

în

Voicu Vușcan, deputat PSD de Alba: Racolările nu înseamnă nici reformă, nici progres Chiar dacă aritmetica parlamentară justifică, într-o oarecare măsură, acceptarea în rândul PSD a unor parlamentari aleși din partea altor formațiuni, în sensul consolidării unui grup parlamentar puternic, capabil să inițieze și să adopte proiecte legislative necesare și benefice, traseismul în sine este […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Drept la replică | Carmen Spătăcean: „Afirmația că îmi pierd fotoliul de consilier local în Blaj este o dezinformare vădită”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Drept la replică | Carmen Spătăcean: „Afirmația că îmi pierd fotoliul de consilier local în Blaj este o dezinformare vădită” Referitor la articolul publicat de Ziarul Unirea în 3 iunie 2025, care anunța în mod fals că din acel moment îmi pierd fotoliul de consilier local în Blaj, doresc să fac următoarele precizări: Având în […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Carmen Spătăcean a fost exclusă din USR: Și-ar putea pierde fotoliul de consilier local în Blaj

Ziarul Unirea

Publicat

în

Carmen Spătăcean a fost exclusă din USR: Și-ar putea pierde fotoliul de consilier local în Blaj Carmen Spătăcean a fost exclusă din USR printr-o decizie luată în ședința Biroului Județean Alba al formațiunii care avut loc în 26 mai 2025. Filiala Alba a USR a transmis, marți, 3 iunie 2025, o adresă Consiliului Local Blaj […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea