Ajutoarele pentru încălzire vor ținti o categorie mai largă de cetățeni, față de cea din Legea consumatorului vulnerabil. Anunțul ministrului Energiei
Ajutoarele pentru încălzire vor ținti o categorie mai largă de cetățeni, față de cea din Legea consumatorului vulnerabil. Anunțul ministrului Energiei
Măsurile de sprijin pentru plata facturilor la gaze și energie electrică vor ținti o categorie mai largă de consumatori, față de cea specificată în Legea consumatorului vulnerabil, a declarat ministrul Energiei, Virgil Popescu, la DCNewsTV.
Virgil Popescu a declarat că cele două soluții pentru susținerea consumatorilor sunt plafonarea prețului la energie pentru 6 luni sau un ajutor pentru plata facturilor la energie și gaze. Acesta a menționat că Guvernul nu susține plafonarea prețului și că, cel mai probabil, va exista o reducere aplicată pe facturile clienților.
”Plafonarea pe legea concurenței, pe maxim 6 luni, a prețurilor la energie este o metodă care este exclusă în acest moment, pentru că dorim să ajutăm populația în alt fel. Asta e o metodă. Nu sunt adeptul acestei măsuri. În schimb, sunt adeptul unui ajutor pentru o categorie mai mare decât consumatorul vulnerabil, în aceste condiții de piață volatilă, în care prețul a crescut. Vom veni cu un proiect de Ordonanță de Urgență de a compensa, facturile până la nivelul consumului mediu sau venitului mediu, pentru perioada 1 noiembrie – 31 martie. În funcție de consumul fiecăruia, va primi o reducere pe factură.
Mecanismul de compensare trebuie să fie aplicat foarte ușor, fără să pune milioane de oameni pe drumuri, să se justifice. Avem discuții cu asociația furnizorilor. Fiecare furnizor trimite datele la ANRE”, a explicat ministrul Energiei.
Referitor la facturile foarte mari, primite de români în ultima lună, oficialul a declarat că au fost semnalate o serie de erori de funcționare a softurilor, care, în opinia sa, nu sunt intenționate.
”N-aș vrea să cred așa ceva. Eu nu cred, o luăm ca o greșeală și o să înăsprim legislația. Facem o modificare la directiva 944, și înăsprim amenzile pentru citiri eronate, pentru facturi eronate, pentru abateri repetate, adică cel puțin trei abateri în decurs de 6 luni. Vorbim de amenzi între 2-5% din cifra de afaceri”, a adăugat ministrul.
”Am observat altă problemă. La companiile care dețin distribuția și furnizare, apar șicane pentru clienți atunci când aceștia doresc să se mute la alt furnizor. Este o practică complet neconcurențială și nelegală”, a subliniat ministrul.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
,,Niciun consumator nu ar trebui să cumpere alimente de la persoane care își promovează produsele pe Facebook sau TikTok”. Avertismentul ANSVSA
,,Niciun consumator nu ar trebui să cumpere alimente de la persoane care își promovează produsele pe Facebook sau TikTok”. Avertismentul ANSVSA Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) îi avertizează pe consumatori cu privire la riscurile pe care le presupune cumpărarea de produse alimentare vândute, în special pe rețelele de socializare, de către […]
Economistul Radu Georgescu despre riscul de recesiune: „În trimestrul 3, PIB-ul a scăzut cu 0,2% comparat cu trimestrul 2 al anului 2025”
Economistul Radu Georgescu despre riscul de recesiune: „În trimestrul 3, PIB-ul a scăzut cu 0,2% comparat cu trimestrul 2 al anului 2025” Economistul Radu Georgescu atrage atenția asupra deteriorării accelerate a principalilor indicatori economici ai României, precizând că salariul mediu brut real a înregistrat o scădere de 5% față de anul precedent. El a precizat […]
Tinerii șoferi nu vor putea conduce mașini puternice. Restricțiile care se aplică în primii doi ani de la obținerea permisului
Tinerii șoferi nu vor putea conduce mașini puternice. Restricțiile care se aplică în primii doi ani de la obținerea permisului Regulile de circulație ar putea fi modificate semnificativ pentru șoferii aflați la început de drum. Guvernul și-a exprimat acordul pentru un proiect de lege care restricționează accesul acestora la autovehicule puternice în primii doi ani […]