Ajutoarele pentru încălzire vor ținti o categorie mai largă de cetățeni, față de cea din Legea consumatorului vulnerabil. Anunțul ministrului Energiei
Ajutoarele pentru încălzire vor ținti o categorie mai largă de cetățeni, față de cea din Legea consumatorului vulnerabil. Anunțul ministrului Energiei
Măsurile de sprijin pentru plata facturilor la gaze și energie electrică vor ținti o categorie mai largă de consumatori, față de cea specificată în Legea consumatorului vulnerabil, a declarat ministrul Energiei, Virgil Popescu, la DCNewsTV.
Virgil Popescu a declarat că cele două soluții pentru susținerea consumatorilor sunt plafonarea prețului la energie pentru 6 luni sau un ajutor pentru plata facturilor la energie și gaze. Acesta a menționat că Guvernul nu susține plafonarea prețului și că, cel mai probabil, va exista o reducere aplicată pe facturile clienților.
”Plafonarea pe legea concurenței, pe maxim 6 luni, a prețurilor la energie este o metodă care este exclusă în acest moment, pentru că dorim să ajutăm populația în alt fel. Asta e o metodă. Nu sunt adeptul acestei măsuri. În schimb, sunt adeptul unui ajutor pentru o categorie mai mare decât consumatorul vulnerabil, în aceste condiții de piață volatilă, în care prețul a crescut. Vom veni cu un proiect de Ordonanță de Urgență de a compensa, facturile până la nivelul consumului mediu sau venitului mediu, pentru perioada 1 noiembrie – 31 martie. În funcție de consumul fiecăruia, va primi o reducere pe factură.
Mecanismul de compensare trebuie să fie aplicat foarte ușor, fără să pune milioane de oameni pe drumuri, să se justifice. Avem discuții cu asociația furnizorilor. Fiecare furnizor trimite datele la ANRE”, a explicat ministrul Energiei.
Referitor la facturile foarte mari, primite de români în ultima lună, oficialul a declarat că au fost semnalate o serie de erori de funcționare a softurilor, care, în opinia sa, nu sunt intenționate.
”N-aș vrea să cred așa ceva. Eu nu cred, o luăm ca o greșeală și o să înăsprim legislația. Facem o modificare la directiva 944, și înăsprim amenzile pentru citiri eronate, pentru facturi eronate, pentru abateri repetate, adică cel puțin trei abateri în decurs de 6 luni. Vorbim de amenzi între 2-5% din cifra de afaceri”, a adăugat ministrul.
”Am observat altă problemă. La companiile care dețin distribuția și furnizare, apar șicane pentru clienți atunci când aceștia doresc să se mute la alt furnizor. Este o practică complet neconcurențială și nelegală”, a subliniat ministrul.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
TURISM 2025 | România pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini. Piața turistică internațională din țara noastră pe cale de dispariție
TURISM 2025 | România pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini. Piața turistică internațională din țara noastră pe cale de dispariție România a fost surclasată pe piața turistică internațională de toate țările europene, inclusiv Albania și Bulgaria, privind numărul de turiști străini care ne-au vizitat. Există riscul ca cei care încă mai […]
Dezechilibru financiar în Sistemul Național de Sănătate. Bani mulți pentru salarii, aproape nimic pentru servicii medicale către asigurați
Dezechilibru financiar în Sistemul Național de Sănătate. Bani mulți pentru salarii, aproape nimic pentru servicii medicale către asigurați Potrivit unui studiu făcut de Academia de Studii Economie din Bucureşti şi Reţeaua de Sănătate Regina Maria legat de performanța economică și operaționale în sistemul de sănătate se arată că banii din sănătate merg pe salarii indiferent […]
Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat?
Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat? Beneficiul extrasalarial sub formă de tichete de masă este tot mai utilizat în Europa. În România, într-o perioadă marcată de inflaţie, presiuni pe piaţa muncii şi nevoia de a motiva angajaţii fără a […]