AJOFM Alba: Din 1 aprilie angajatorii pot depune documentele pentru șomaj tehnic
Angajatorii, care îşi reduc sau întrerup temporar activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei COVID – 19, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de plata indemnizațiilor acordate salariaților în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
Şomajul tehnic, se acordă exclusiv angajaţilor având Contract Individual de Muncă și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic (conform art. 52 alin. (1) lit. “c” din Codul Muncii).
În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puțin un contract cu normă întreagă este activ pe perioada instituirii stării de urgență, acesta nu beneficiază de indemnizația în cauză.
În situația în care un angajat are încheiate mai multe contracte individuale de muncă și toate sunt suspendate ca urmare a instituirii stării de urgență, acesta beneficiază de indemnizația aferentă contractului individual de muncă cel mai avantajos.
În vederea acordării sumelor necesare plăţii indemnizaţiei, angajatorii depun, prin poşta electronică la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, în raza cărora îşi au sediul social, o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie.
Plata indemnizaţiilor se face în cel mult 15 zile de la depunerea documentelor în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale.
Plata indemnizaţiei se efectuează salariatului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea de către angajator a sumelor.
Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic, pot apela 0742 281 887.
Documentele necesare acordării șomajului tehnic se pot descărca de pe site-ul www.anofm.ro şi se depun la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, prin poșta electronică, la adresa de email: [email protected]
Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
,,La Mesenii Tăi” – Cel mai modern magazin tradițional din Alba Iulia. Concept premium care dă senzația unui boutique alimentar contemporan (P)
,,La Mesenii Tăi” – Cel mai modern magazin tradițional din Alba Iulia. Concept premium care dă senzația unui boutique alimentar contemporan „La Mesenii Tăi”, magazin deschis recent pe strada Vasile Goldiș, aduce în Alba Iulia un concept premium, care combină atmosfera modernă cu valorile tradiționale și selecția de produse locale de excepție. Designul magazinului este […]
Tineri din șase țări descoperă viața la sat în Apuseni, prin proiectul Sincron Sustenabil
Sincron Sustenabil – Tineri din șase țări vor descoperi viața la sat în Apuseni În perioada 29 septembrie – 5 octombrie 2025, 48 de tineri din România, Turcia, Italia, Lituania, Portugalia și Slovacia vor fi prezenți la Vidra, în Munții Apuseni, pentru a participa la proiectul Sincron Sustenabil nr. 2025-1-RO01-KA152-YOU 000300872, cofinanțat de Uniunea Europeană […]
FOTO | Au fost finalizate lucrările de modernizare a infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Crăciunelul de Jos. Investiție de aproape 12 milioane lei
Au fost finalizate lucrările de modernizare a infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Crăciunelul de Jos, printr-o investiție de aproape 12 milioane lei Distribuție Energie Electrică Romania, Sucursala Alba, a finalizat lucrarea de investiții ”Îmbunătățire nivel tensiune și modernizare LEA JT în comuna Crăciunelul de Jos, județul Alba”. Lucrările efectuate, în valoare de 11,8 […]