AJF Alba: Principalele modificări în domeniul taxei pe valoarea adăugată începând cu 1 ianuarie 2014
Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013, începând cu 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la încasare a devenit opţional. Astfel, contribuabilii care au aplicat sistemul în anul 2013, pot continua aplicarea acestuia dacă îndeplinesc condiţiile pentru aplicarea lui sau pot solicita oricând în cursul anului 2014 ieşirea din sistemul TVA la încasare prin depunerea unei notificări (formularul 097) între 1 – 25 ale lunii curente. O altă modificare vizează eliminarea termenul limită de 90 de zile de la emiterea facturii ori data limită de emitere a facturii, în care persoanele care aplică sistemul TVA la încasare aveau obligaţia colectării TVA, dacă încasarea nu avea loc în această perioadă.
Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 102/2013:
►au fost modificate prevederile referitoare la ajustarea TVA, în sensul că nu se impune ajustarea în cazul bunurilor pierdute, distruse sau furate, în condiţiile în care pierderea, distrugerea sau furtul bunurilor sunt demonstrate sau confirmate corespunzător. Pentru bunurile furate, persoana impozabilă poate să demonstreze furtul bunurilor pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.
► a fost eliminată condiţia referitoare la achitarea TVA solicitată la rambursare de către persoanele impozabile nestabilite în România (se poate solicita rambursarea TVA chiar dacă aceasta nu este achitată, sub rezerva îndeplinirii celorlalte condiţii prevăzute de lege).
► se face menţiunea că în cazul contractelor de leasing, atunci când locatorul asigură el însuşi bunul şi refacturează locatarului costul asigurării, aceasta suma este exclusă din baza de impozitare.
Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 809 din data de 19 decembrie 2013, iar Ordonanţa de Urgenţă nr. 102 <LLNK 12003 571 10 201 0 18>a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 703 din 15 noiembrie 2013.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la serviciile/birourile/compartimentele de servicii pentru contribuabili din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice, administraţiiei judeţene a finanţelor publice Alba (la telefon 0258 819 825) şi serviciilor fiscale teritoriale.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Reforma statului: Reducerea cu 20% a angajaților și „eliminarea sporurilor aberante” în administrația centrală, cuprinse în programul de guvernare
Reforma statului: Reducerea cu 20% a angajaților și „eliminarea sporurilor aberante” în administrația centrală, cuprinse în programul de guvernare Guvernul condus de Ilie Bolojan propune „o reformă profundă a statului”, plecând de la administrația centrală unde vor avea loc fuziuni, comasări, desființări, reduceri de personal de cel puțin 20% și se vor elimina sporurile aberante. […]
Guvernul Bolojan, învestit cu 301 voturi. Premier: „Reformele vor începe cu statul și clientela politică”. AUR a părăsit ședința
Guvernul Bolojan, învestit cu 301 voturi. Premier: „Reformele vor începe cu statul și clientela politică”. AUR a părăsit ședința Parlamentul a acordat votul de încredere Guvernului condus de premierul Ilie Bolojan. La ședința din Parlament, cei de la AUR s-au ridicat și au plecat. Potrivit Constituției, Parlamentul acordă încredere Guvernului cu votul majorității deputaților și […]
FOTO | Strada Humulești din Alba Iulia va fi modernizată: A fost semnat contractul pentru realizarea lucrărilor
Strada Humulești din Alba Iulia va fi modernizată: A fost semnat contractul pentru realizarea lucrărilor A fost semnat contractul pentru modernizarea străzii Humulești din municipiul Alba Iulia, prin realizarea carosabilului cu îmbrăcăminte asfaltică, amenajarea dispozitivelor de scurgere a apelor pluviale, a canalelor tehnice pentru curenți slabi și realizarea de marcaje și indicatoare rutiere, aanunțat, luni, […]