AJF Alba: Principalele modificări în domeniul taxei pe valoarea adăugată începând cu 1 ianuarie 2014
Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013, începând cu 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la încasare a devenit opţional. Astfel, contribuabilii care au aplicat sistemul în anul 2013, pot continua aplicarea acestuia dacă îndeplinesc condiţiile pentru aplicarea lui sau pot solicita oricând în cursul anului 2014 ieşirea din sistemul TVA la încasare prin depunerea unei notificări (formularul 097) între 1 – 25 ale lunii curente. O altă modificare vizează eliminarea termenul limită de 90 de zile de la emiterea facturii ori data limită de emitere a facturii, în care persoanele care aplică sistemul TVA la încasare aveau obligaţia colectării TVA, dacă încasarea nu avea loc în această perioadă.
Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 102/2013:
►au fost modificate prevederile referitoare la ajustarea TVA, în sensul că nu se impune ajustarea în cazul bunurilor pierdute, distruse sau furate, în condiţiile în care pierderea, distrugerea sau furtul bunurilor sunt demonstrate sau confirmate corespunzător. Pentru bunurile furate, persoana impozabilă poate să demonstreze furtul bunurilor pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.
► a fost eliminată condiţia referitoare la achitarea TVA solicitată la rambursare de către persoanele impozabile nestabilite în România (se poate solicita rambursarea TVA chiar dacă aceasta nu este achitată, sub rezerva îndeplinirii celorlalte condiţii prevăzute de lege).
► se face menţiunea că în cazul contractelor de leasing, atunci când locatorul asigură el însuşi bunul şi refacturează locatarului costul asigurării, aceasta suma este exclusă din baza de impozitare.
Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 809 din data de 19 decembrie 2013, iar Ordonanţa de Urgenţă nr. 102 <LLNK 12003 571 10 201 0 18>a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 703 din 15 noiembrie 2013.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la serviciile/birourile/compartimentele de servicii pentru contribuabili din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice, administraţiiei judeţene a finanţelor publice Alba (la telefon 0258 819 825) şi serviciilor fiscale teritoriale.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Primăria Albac achiziționează aplicații software și echipamente IT pentru digitalizarea activității. Licitația, lansată în SEAP
Primăria Albac achiziționează aplicații software și echipamente IT pentru digitalizarea activității. Licitația, lansată în SEAP Primăria Comunei Albac a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) procedura de achiziție prin licitație publică a servicilor de furnizare platformă integrată pentru servicii electronice, furnizare licențe software și echipamente IT în cadrul proiectului pentru digitalizarea tuturor activităților […]
Comunicat de presă Adrian Bara, Deputat PSD Alba: Atragerea de noi medici în județul Alba este esențială pentru îmbunătățirea calității serviciilor medicale
Adrian Bara, Deputat PSD Alba: Atragerea de noi medici în județul Alba este esențială pentru îmbunătățirea calității serviciilor medicale Autoritățile județene și locale joacă un rol extrem de important în ceea ce privește îmbunătățirea calității serviciilor medicale, deziderat ce are ca punct de plecare retenția cadrelor medicale și atragerea de noi medici în comunitățile pe […]
FOTO | Noi lucrări finalizate pe drumurile din județul Alba: A fost turnat asfalt la Cenade, între Mănărade spre Cergău, rigole și acces în gospodării la Căpâlna
Noi lucrări finalizate pe drumurile din județul Alba: A fost turnat asfalt la Cenade, între Mănărade spre Cergău, rigole și acces în gospodării la Căpâlna Vicepreședintele CJ Alba, Marius Hațegan, a anunțat finalizarea altor lucrări pe drumurile din Alba. Printre ele, turnarea de asfalt la Cenade, de la Mănărade spre Cergău, dar și finalizarea intervențiilor […]