AJF Alba: Principalele modificări în domeniul taxei pe valoarea adăugată începând cu 1 ianuarie 2014
Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013, începând cu 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la încasare a devenit opţional. Astfel, contribuabilii care au aplicat sistemul în anul 2013, pot continua aplicarea acestuia dacă îndeplinesc condiţiile pentru aplicarea lui sau pot solicita oricând în cursul anului 2014 ieşirea din sistemul TVA la încasare prin depunerea unei notificări (formularul 097) între 1 – 25 ale lunii curente. O altă modificare vizează eliminarea termenul limită de 90 de zile de la emiterea facturii ori data limită de emitere a facturii, în care persoanele care aplică sistemul TVA la încasare aveau obligaţia colectării TVA, dacă încasarea nu avea loc în această perioadă.
Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 102/2013:
►au fost modificate prevederile referitoare la ajustarea TVA, în sensul că nu se impune ajustarea în cazul bunurilor pierdute, distruse sau furate, în condiţiile în care pierderea, distrugerea sau furtul bunurilor sunt demonstrate sau confirmate corespunzător. Pentru bunurile furate, persoana impozabilă poate să demonstreze furtul bunurilor pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.
► a fost eliminată condiţia referitoare la achitarea TVA solicitată la rambursare de către persoanele impozabile nestabilite în România (se poate solicita rambursarea TVA chiar dacă aceasta nu este achitată, sub rezerva îndeplinirii celorlalte condiţii prevăzute de lege).
► se face menţiunea că în cazul contractelor de leasing, atunci când locatorul asigură el însuşi bunul şi refacturează locatarului costul asigurării, aceasta suma este exclusă din baza de impozitare.
Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 809 din data de 19 decembrie 2013, iar Ordonanţa de Urgenţă nr. 102 <LLNK 12003 571 10 201 0 18>a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 703 din 15 noiembrie 2013.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la serviciile/birourile/compartimentele de servicii pentru contribuabili din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice, administraţiiei judeţene a finanţelor publice Alba (la telefon 0258 819 825) şi serviciilor fiscale teritoriale.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată: „Asigurăm astfel o circulație mai fluentă și mai sigură pentru aiudeni dar și pentru turiști”
Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată Trecerea de pietoni din centrul municipiului Aiud a fost retrasată. „Pași mici, dar extrem de importanți pentru patrimoniul central al Aiudului. Am retrasat trecerea de pietoni din centrul orașului, pentru a asigura o circulație mai fluentă și mai sigură, atât pentru aiudeni, cât și pentru turiștii care ne […]
FOTO | Lucrări avansate la modernizarea școlii și la noua sală de sport din Șpring
Școală modernizată și sală de sport nouă la Șpring: Lucrări avansate Școala gimnazială unde vor învața elevii din clasele III-VIII, din cele 4 sate, a fost renovată integral și pregătirile sunt pe ultima sută de metri, a anunțat, miercuri, 13 august 2025, primarul comunei Șpring, Iulia Stănilă. Potrivit acesteia, sala de sport de 102 locuri […]
FOTO | Creșă nouă în cartierul Aleea Parc din Sebeș: A fost construită pe amplasamentul unei foste centrale termice
Creșă nouă în cartierul Aleea Parc din Sebeș Noua creșă, edificată în cartierul Aleea Parc, a fost recepționată, marți, 12 august 2025, de Primăria Sebeș. Construită pe amplasamentul fostei centrale termice care se afla în ruină, noua creșă are o suprafață desfășurată de circa 900 de metri pătrați și un regim de înălțime de parter […]