AJF Alba: Principalele modificări în domeniul taxei pe valoarea adăugată începând cu 1 ianuarie 2014

Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013, începând cu 1 ianuarie 2014, sistemul TVA la încasare a devenit opţional. Astfel, contribuabilii care au aplicat sistemul în anul 2013, pot continua aplicarea acestuia dacă îndeplinesc condiţiile pentru aplicarea lui sau pot solicita oricând în cursul anului 2014 ieşirea din sistemul TVA la încasare prin depunerea unei notificări (formularul 097) între 1 – 25 ale lunii curente. O altă modificare vizează eliminarea termenul limită de 90 de zile de la emiterea facturii ori data limită de emitere a facturii, în care persoanele care aplică sistemul TVA la încasare aveau obligaţia colectării TVA, dacă încasarea nu avea loc în această perioadă.

Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 102/2013:

ELIT

            ►au fost modificate prevederile referitoare la ajustarea TVA, în sensul că nu se impune ajustarea în cazul bunurilor pierdute, distruse sau furate, în condiţiile în care pierderea, distrugerea sau furtul bunurilor sunt demonstrate sau confirmate corespunzător. Pentru bunurile furate, persoana impozabilă poate să demonstreze furtul bunurilor pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare.

            ► a fost eliminată condiţia referitoare la achitarea TVA solicitată la rambursare de către persoanele impozabile nestabilite în România (se poate solicita rambursarea TVA chiar dacă aceasta nu este achitată, sub rezerva îndeplinirii celorlalte condiţii prevăzute de lege).

            ► se face menţiunea că în cazul contractelor de leasing, atunci când locatorul asigură el însuşi bunul şi refacturează locatarului costul asigurării, aceasta suma este exclusă din baza de impozitare.

Ordonanţa de Urgenţă nr. 111/2013 a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 809 din data de 19 decembrie 2013, iar Ordonanţa de Urgenţă nr. 102 <LLNK 12003   571 10 201   0 18>a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 703 din 15 noiembrie 2013.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la serviciile/birourile/compartimentele de servicii pentru contribuabili din cadrul direcţiei generale regionale a finanţelor publice, administraţiiei judeţene a finanţelor publice Alba (la telefon 0258 819 825) şi serviciilor fiscale teritoriale.

Bogdan PRESECAN

Email:bogdanpresecan@yahoo.com
Tel: 0734.771.136

Te-ar putea interesa și:

Comunicat de presă Beniamin Todosiu, deputat USR-PLUS: În 2020 am declanșat revoluția bunei Guvernări. În 2021 continuăm să construim o Românie dreaptă, modernă și dezvoltată

Beniamin Todosiu, deputat USR-PLUS: În 2020 am declanșat revoluția bunei Guvernări. În 2021 continuăm să construim o Românie dreaptă, modernă… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Comunicat de presă Sorin Bumb: Programul IMM Invest a fot îmbunătățit pentru a include mai mulți beneficiari

Guvernul PNL a luat măsuri deosebit de importante pentru relansarea economică a României și pentru siguranța financiară și sanitară a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Klaus Iohannis, MESAJ de Anul Nou 2021:”Reîntoarcerea la normalitate este tot mai aproape!”

Klaus Iohannis, MESAJ de Anul Nou 2021:”Reîntoarcerea la normalitate este tot mai aproape!” Președintele Klaus Iohannis a transmis un mesaj… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Părerea ta contează: Vicepreședintele Comisiei pentru Educație și Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu, vă invită să vă spuneți opinia despre viitorul educației

Europarlamentarul de Alba, Victor Negrescu, invită persoanele interesate de îmbunătățirea sistemului educațional să răspundă la mai multe întrebări, în cadrul… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro