Rămâi conectat

Curier Județean

Acțiuni filantropice de aproape 7.000.000 de EURO și 28.333 persoane nevoiașe ajutate de Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia în 2021

Publicat

în

Acțiuni filantropice de aproape 7.000.000 de EURO și 28.333 persoane nevoiașe ajutate de Arhiepiscopia Ortodoxă Română Alba Iulia în 2021

Arhiepiscopia Alba Iulia, prin purtarea de grijă a Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Irineu, s-a arătat și în anul 2021 consecventă misiunii sociale pe care și-a asumat-o. Rețeaua de așezăminte sociale și parteneriatul cu autoritățile publice județene și locale din Eparhie sunt de referință în Patriarhia Română, Asociația „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia” confirmându-și statutul de organizație de utilitate publică dobândit în anul 2016.

Activitatea a fost coordonată de către Sectorul social-filantropic eparhial și s-a desfășurat prin Birourile de asistență socială din cadrul Centrului eparhial și din cadrul celor 10 Protopopiate, precum și prin cele 27 de organizații nonguvernamentale eparhiale, din care 24 sunt organizații acreditate ca furnizori de servicii sociale.

Elit - Gustul Desăvârșit

În anul 2021, s-a continuat activitatea centrelor sociale eparhiale, pe baza parteneriatului cu autoritățile publice județene și locale, precum și a contractării de servicii sociale prin licitații publice, și a crescut implicarea protopopiatelor și a parohiilor în dezvoltarea de programe și acțiuni filantropice pentru sprijinirea centrelor sociale din cuprinsul Eparhiei, pentru ajutarea persoanelor nevoiașe, a celor afectate de epidemie sau a celor afectate de inundații.

Arhiepiscopia Ortodoxă Alba Iulia împreună cu Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia cu cele 20 de filiale și cu celelalte organizații eparhiale acreditate au susţinut, în anul 2021, 96 de servicii sociale distincte: 18 Case de tip familial, 16 Centre de zi pentru copii, 14 Centre de prevenire a abandonului şcolar, 6 Centre rezidenţiale pentru vârstnici, 1 Centru de zi pentru vârstnici, 4 Servicii socio–medicale de îngrijire la domiciliu persoane vârstnice, 12 Servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități, 3 Adăposturi pentru oamenii străzii, 3 Cantine sociale, 1 Centru de consiliere pentru femei aflate în situaţia de criză pre şi post avort, 1 Birou de asistenţă şi consiliere a persoanelor cu handicap locomotor, 1 Birou de asistență socială pentru persoane adulte aflate în dificultate, 1 Centru de zi pentru persoane adulte cu dizabilităţi, 9 Locuinţe maxim protejate pentru persoane adulte cu dizabilități, 1 Centru de resurse pentru dezvoltare personală, 1 Cantină mobilă, 1 Structură de economie socială, 1 Centru de zi pentru persoane adulte aflate în dificultate, 1 Centru de îngrijire și asistență pentru persoane adulte cu dizabilități și 1 Locuință protejată pentru persoane vârstnice. Din cadrul acestor centre , 70 de servicii sociale au acreditare și licențiere, 9 centre sunt în curs de licențiere, iar 17 centre nu necesită licențiere.

În cadrul celor 96 de servicii sociale s-a oferit sprijin social permanent unui număr 7.523 persoane, iar prin intermediul Biroului de asistenţă socială din cadrul Centrului Eparhial şi din cele 10 Protopopiate s-au acordat ajutoare financiare şi materiale ocazionale unui număr de 20.810 de persoane.

Numărul de persoane angajate este de 535, între care regăsim: 58 asistenți sociali, 37 cadre didactice, 35 educatori specializați, 26 cadre medicale, 12 psihologi, 73 îngrijitori la domiciliu. Alături de aceștia au fost implicați în activitățile sociale și filantropice un număr de 5.745 de voluntari.

În anul 2021, s-a desfășurat și o amplă campanie de donare de sânge, „Donează sânge, salvează vieți!”, în parteneriat cu Centrele de Transfuzie Sanguină din Alba și Mureș, la care au participat 1.004 donatori, preoți credincioși, iar pentru ajutorarea persoanelor nevoiașe, alături de alte 102 de evenimente caritabile locale, s-au desfășurat și 4 campanii eparhiale de strângere de fonduri: Colecta „Solidaritate pentru familia preotului Bogdan Culici”, în cadrul căreia s-a strâns suma de 501.000 lei, Colecta „O casă pentru 9 copii”, în cadrul căreia s-a strâns suma de 133.000 lei, Colecta „Solidaritate pentru persoanele sinistrate din Munții Apuseni”, în cadrul căreia s-a strâns suma de 416.000 lei și 22 tone de alimente, și Campania „Faptele Credinței”, în cadrul căreia s-a strâns suma de 293.000 lei și 46 tone de alimente.

Valoarea totală activității sociale și filantropice din Arhiepiscopia Alba Iuliei a fost de 33.259.004 lei, din care 54%, adică 18.700.000 lei au provenit din fonduri publice, 40%, respectiv 13.100.000 lei au provenit din fonduri proprii, iar 4% din proiecte europene. Problemele cu care se confruntă copiii săraci, persoanele vârstnice singure sau persoanele cu dizabilități au avut astfel un puternic ecou în Eparhia Alba Iuliei și au determinat un puternic și solidar răspuns din partea Înaltpresfințitului Părinte Irineu, a preoților, a credincioșilor și a reprezentanților autorităților publice județene și locale, animați de credința lucrătoare prin iubirea concretizată în fapte.

Biroul de presă al Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Ce au stabilit magistrații în cazul administratorilor unui magazin din Alba, judecați pentru 16 haine contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată

Publicat

în

Ce au stabilit magistrații în cazul administratorilor unui magazin din Alba, judecați pentru 16 haine contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată

Magistraţii Judecătoriei Alba Iulia au renunţat la aplicarea pedepsei în cazul a două persoane fizice şi a unei persoane juridice acuzate de punerea în circulaţie a unor bunuri contrafăcute, după aproape 4 ani de cercetări şi judecată.

Dosarul este rezultatul unui control desfăşurat în noiembrie 2018 la sediul unui magazin de pe B-dul Revoluţiei 1989, din Alba Iulia, unde au fost descoperite 16 de produse de îmbrăcăminte contrafăcute care purtau însemnele unor firme cunoscute (Prada, Adidas, Levi Strauss şi altele), fără a avea caracteristicile unor produse originale.

Pentru articolele de îmbrăcăminte expuse spre vânzare, administratorii societăţii nu deţineau certificate de origine a mărcii sau alte documente din care să rezulte faptul că aceste produse sunt originale.

Elit - Gustul Desăvârșit

În timpul anchetei au fost solicitate informaţii de la reprezentanţii firmelor care deţin mărcile respective, singurii care s-au considerat prejudiciaţi fiind cei ai mărcii ”Prada”, care au solicitat daune în valoare de 450 de euro.

Restul fie nu s-au constituit părţi civile, fie nu au răspuns solicitărilor anchetatorilor din Alba Iulia.

Persoanele trimise în judecată au achitat integral prejudiciul invocat de avocaţii mărcii menţionate.

Cu privire la alte mărci, instanţa a constatat că nu s-a reuşit probarea caracterului contrafăcut al produselor, întrucât o parte din reprezentanţii acestora nu au răspuns adreselor organelor de cercetare penală, iar o altă parte au răspuns că nu se constituie parte civilă şi nu pot aprecia dacă produsele sunt contrafăcute.

Soţii trimişi în judecată au precizat că nu au cunoscut exact ce obiecte vestimentare există în sacii pe care i-au cumpărat, întrucât bunurile achiziţionate erau livrate în saci sau baloţi. În final, instanţa a decis să renunţe la aplicarea pedepsei având în vedere numărul mic al produselor contrafăcute descoperite, precum şi refuzul majorităţii firmelor de a deveni părţi civile.

”Se are în vedere şi numărul mic de obiecte vestimentare care a fost găsit cu ocazia controlului, aspect care dă credibilitate susţinerilor inculpaţilor, în sensul că aceste obiecte vestimentare care păreau a fi produse de firme cunoscute, se regăseau sporadic printre restul hainelor pe care le cumpărau spre a fi puse în vânzare. Referitor la pedeapsa care urmează a fi aplicată, se reţine că atât aplicarea pedepsei amenzii, cât şi amânarea aplicării pedepsei închisorii ar constitui o sancţiune excesivă raportat la modalitatea concretă de săvârşire a faptei şi la urmările produse. Instanţa are în vedere, în principal, lipsa antecedentelor penale ale tuturor inculpaţilor, precum şi identificarea unui număr relativ mic de bunuri contrafăcute”, se precizează în hotărârea Judecătoriei Alba Iulia din 22 iunie 2022.

Magistratul a mai luat în considerare şi faptul că nu a fost găsit un număr mare de obiecte vestimentare din aceeaşi categorie, cu însemnele aceleiaşi firme, ”aspect care arată că inculpaţii nu urmăreau să creeze senzaţia cumpărătorilor că magazinul comercializa haine ale unor branduri cunoscute”.

Instanţa i-a mai obligat să achite cheltuieli de judecată şi a confiscat 16 produse în cazul cărora s-a stabilit că erau contrafăcute. Alte 14 obiecte vestimentare, în cazul cărora nu s-a putut stabili dacă erau originale sau nu, au fost restituite.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bază sportivă cu teren multifuncțional la Colegiul HCC din Alba Iulia: Primăria a lansat achiziția pentru studiul de fezabilitate

Publicat

în

Bază sportivă cu teren multifuncțional la Colegiul HCC din Alba Iulia: Primăria a lansat achiziția pentru studiul de fezabilitate

O bază sportivă TIP 2, va fi amenajată pentru Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”, pe b-dul 1 Decembrie 1918, nr. 11 și va cuprinde un teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei, tenis și o clădire pentru vestiare.

Primăria a lansat achiziția pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru viabilizare teren și asigurare utilități apă, canalizare, energie electrica și alimentare cu gaz – construire Bază Sportivă Tip 2, B-dul 1 Decembrie 1918, Nr.11, Alba Iulia.

Prin realizarea acestui proiect se vor crea o serie de beneficii si avantaje cetatenilor municipiului Alba Iulia, județul Alba printre care si:
– Mentinerea starii de sanatate
– Evolutia corecta si armonioasa a organismului
– Dezvoltarea aptitudinilor psihomotorice
– Formarea obisnuintelor de exersare independenta a exercitiilor de educatie fizica
– Educarea sociabilitatii, colaborarii, a spiritului de ordine si actiune, avand la baza respectarea unui sistem de reguli
– Formarea si stimularea activitatilor intelectuale
– Formarea si stimularea capacitatii de scolarizare
– Formarea si dezvoltarea calitatilor morale
– Formarea unor deprinderi si calitati necesare in activitatea sociala
Dupa finalizarea proiectului, costurile pentru intretinerea si functionarea in parametrii optimi vor fi suportate din surse proprii de catre UAT Municipiul Alba Iulia județul Alba.

Elit - Gustul Desăvârșit

Descriere din punct de vedere tehnic și funcțional
Baza sportiva curenta va cuprinde:

  • Teren multifunctional pentru handbal, baschet, volei si tenis,
  • Cladire pentru vestiare,
  • Alei pietonale,
  • Spatii verzi.

Regim de înălțime clădire= Parter
S.construită= 153,69 mp
S.desfășurată= 153,69 mp
Suprafață desfășurață proiectată necesară bazei sportive= 1508 mp
Înălțime utilă vestiare = 3m
Volum construit propus= 530,23 mc

TEREN MULTIFUNCTIONAL PENTRU HANDBAL, BASCHET, VOLEI SI TENIS
Terenul multifunctional are dimensiunile suprafetei utile de evolutie 26,00 x 44,00m si cele ale suprafetei utile de joc 20,00 x 40,00m. Zona de protectie perimetrala are latimea de 2,00m.
Marcajele terenului sunt conforme cu cerintele Regulamentelor de functionare ale Federatiilor Romane de handbal, baschet, volei si tenis.
Suprafata de joc va fi dintr-un covor de tartan, pe un planseu din beton armat si balast compactat.

CLADIRE PENTRU VESTIARE
Cladirea pentru vestiare va fi parter si va avea dimensiunile 7,05 x 21,80m, cu inaltimea la atic de 3,85m. Suprafata construita a cladirii va fi de 153,69mp, cea desfasurata va fi de 153,69mp.
Vor exista un acces principal si 2 secundare pentru sportivi pe latura catre terenul de fotbal; va exista 1 acces secundar pe latura opusa catre camera tehnica. Din holul de acces se va face distributia catre spatiile cladirii.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Ansamblu de locuințe individuale și spații comerciale, în Municipiul Blaj: Primăria lansează în consultare Planul Urbanistic Zonal

Publicat

în

Ansamblu de locuințe individuale și spații comerciale, în Municipiul Blaj: Primăria lansează în consultare Planul Urbanistic Zonal

Planul Urbanistic Zonal pentru schimbarea categoriei de folosință și introducerea unui teren în intravilanul municipiului, pentru un ansamblu de locuințe și spanții comerciale a fost lansat în consultare publică de către primăria Blaj.

Unitatea Administrativ Teritorială – Municipiul Blaj, cu sediul în Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, anunță publicul interesat de aprobarea proiectului de hotărâre de consiliu local privind PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții „ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.”, că întreaga documentație, așa cum este prevăzută de art.7 din legea nr.52/2003, privind transparența decizională în admnistrația publică, cu modificările și completările ulterioare, poate fi consultată la sediul Unității Administrativ Teritoriale – Municipiul Blaj (Primăria municipiului Blaj) din Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, județul Alba – Biroul Urbanism, Amenajarea Teritoriului, Administrarea Domeniului Public și Privat al Municipiului Blaj, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Blaj sau la Secretarul General al Municipiului Blaj – Sergiu Ștefănescu sau pe pagina de internet a Municipiului Blaj, www.primariablaj.ro.

Elit - Gustul Desăvârșit

Persoanele interesate sunt invitate să transmită în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” până la data de 15 iulie 2022, la adresa Unității Administrativ Teritoriale – Municipiul Blaj (Primăria Municipiului Blaj), Blaj, 515.400, Piața 1848, nr. 16, județul Alba, la nr. fax (004) 0258710014 sau pe adresele de e-mail [email protected] sau [email protected]

Persoana desemnată din cadrul UAT- Municipiul Blaj, responsabilă pentru relația cu societatea civilă, care va primi propunerile, sugestiile și opiniile persoanelor interesate în legătură cu proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” este Sergiu Ștefănescu – Secretarul General al Municipiului Blaj.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea PUZ (Plan Urbanistic de Zonă) pentru obiectivul de investiții ANSAMBLU DE LOCUINȚE INDIVIDUALE Șl SPAȚII COMERCIALE, SCHIMBAREA CATEGORIEI DE FOLOSINȚĂ Șl INTRODUCERE TEREN ÎN INTRAVILAN ÎN BLAJ – STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU, F.N.” va fi supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Blaj în prima ședință de Consiliu Local după data de 12.08.2022.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare