Rămâi conectat

Actualitate

Omagiu eroilor neamului românesc

Publicat

în

 De Înălţarea Domnului, au avut loc în mai multe localităţi din judeţ – Miceşti, Alba Iulia, Bărăbanţ, Bucerdea Grânoasă, Albac etc, ceremonialuri militare şi religioase închinate memoriei eroilor neamului românesc, care s-au jertfit pentru apărarea independenţei, suveranităţii şi integrităţii teritoriale a patriei.Parastas, coroane şi… „Imnul eroilor” la Miceşti

La Miceşti, după ieşirea creştinilor de la biserică, la Monumentul Eroilor a avut loc o slujbă de pomenire oficiată de parohul Ovidiu Marian Popescu, pr. Ionuţ Şopterean şi preotul militar Constantin Bratu. La serviciul religios au asistat câteva zeci de localnici, de la femei cu copii mici în braţe, la bătrâni în cârje, precum şi un pluton de elevi militari din Alba Iulia, iar dintre oficialităţi au fost prezenţi primarul Mircea Hava şi viceprimarul Ioan Bogăţan, ex-subprefectul Raul Tudoraşcu, deputatul Călin Potor, consilierii locali Gheorghe Contor şi Gabriel Pleşa, prof. Ioana Crâsnic – adjunct al IŞJ Alba. Parastasul a fost urmat de un scurt program artistic susţinut de elevi, sub îndrumarea cadrelor didactice, moment care a debutat cu „Imnul Eroilor”, continuând cu cântece şi poezii omagiale, în aplauzele celor prezenţi. Au depus coroane de flori Primăria şi Consiliul Local Alba Iulia şi USL Alba. La final, participanţii au fost serviţi cu cozonac, prăjituri şi vin.

*Monumentul Unirii, un vis neîmplinit al Asociaţiei „Cultul Eroilor”

Elit - Gustul Desăvârșit

La Cimitirul Eroilor din Alba Iulia desfăşurarea de trupe a fost mult mai numeroasă, deşi Instituţia Prefectului şi Consiliul Judeţean nu au fost reprezentate la vârf. După ce oficialităţile judeţene şi locale au dat onorul Drapelului de Luptă din Garda de onoare a Colegiului Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia, s-a intonat Imnul de Stat. apoi, un sobor de preoţi condus de protopopul Niculiţă Pascu a oficiat un serviciu religios în memoria eroilor neamului căzuţi pe front sau în alte împrejurări ale istoriei, pentru binele poporului român. Col. (r) Vasile Miron, preşedintele Asociaţiei „Cultul Eroilor”, a trecut în revistă cele mai importante momente ale istoriei naţionale, de la Răscoala lui Horea, Cloşca şi Crişan la Unirea de la 1 Decembrie 1918, în care adevăraţii bărbaţi ai României nu au ezitat chiar să-şi dea viaţa pentru idealurile de veacuri ale poporului român. Totodată, colonelul Miron i-a cerut primarului Mircea Hava să readucă în discuţie problema construirii unui monument dedicat Marii Uniri de la Alba Iulia, pentru a cinsti cum se cuvine memoria înaintaşilor noştri. Ceremonialul a continuat cu depunerea de coroane la Monumentul Eroilor. Au depus flori: Instituţia Prefectului, CJ Alba, Primăria şi CL Alba Iulia, Garnizoana Alba Iulia, structurile MAI (IPJ, ISU, IJJ), SRI, STS, Asociaţia Judeţeană a Veteranilor de Război Alba, Asociaţia „Cultul Eroilor”, precum şi principalele instituţii publice deconcentrate şi elevii Şcolii „Avram Iancu” (care au pus flori la mormintele ostaşilor). Din partea partidelor politice, au depus coroane de flori USL, PDL (care au făcut „rocada mare” în privinţa ordinii depunerii coroanelor), UNPR, PP-DD şi PSDM.
După păstrarea unui moment de reculegere, ceremonia s-a încheiat cu defilarea Gărzii de onoare, în aplauzele tuturor celor prezenţi.

Români şi maghiari au marcat Ziua Eroilor la Bucerdea Grânoasă

Elevii Şcolii „Ioan Maiorescu” Bucerdea Grânoasă, alături de reprezentanţi ai Primăriei şi Consiliului Local, şi-au dat întâlnire la Monumentul Eroilor din central comunei pentru a cinsti împreună cu comunitatea eroii neamului nostru, ne-a declarat înv. Ştefan Mezei, purtătorul de cuvânt al şcolii. După slujba de pomenire oficiată de preotul ortodox Dan Dulău, elevul Lucian Vulc a citit un material despre însemnătatea acestei zile, iar grupul vocal gimnazial, îndrumat de prof. Maria Roşa şi prof. Anuţa Barna, a susţinut un moment artistic, intepretând cântece patriotice şi religioase. La final, un covor din flori multicolore a îmbrăcat ţărâna din jurul momumentului, arătând încă odată respectul şi preţuirea pe care urmaşii eroilor o poartă faţă de cei care s-a jertfit pentru libertatea poporului român.
Robert GHERGU

 

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Judecătorul Cristi Danileț, exclus a doua oară din magistratură: CSM l-a sancționat pentru activitate politică

Publicat

în

Judecătorul Cristi Danileț, exclus a doua oară din magistratură: CSM l-a sancționat pentru activitate politică

Secția pentru judecători în materie disciplinară a CSM l-a sancționat pentru a treia oară pe judecătorul Cristi Danileț, a doua oară cu excluderea din magistratură. Danileț a fost exclus din magistratură pentru activitate politică interzisă magistraților.

MINUTA:

„Cu majoritate,

Admite acţiunea disciplinară formulată de Inspecţia Judiciară împotriva domnului Danileţ Cristi Vasilică – judecător în cadrul Tribunalului Cluj pentru abaterea disciplinară prevăzută de art.99 lit. b) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată constând în încălcarea interdicției de a face parte din formațiuni politice și pentru abaterea disciplinară prevăzută de art. 99 lit. d) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată.

Elit - Gustul Desăvârșit

În baza art.100 lit.e) din Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, aplică domnului Danileţ Cristi Vasilică – judecător în cadrul Tribunalului Cluj, sancţiunea disciplinară constând în „excluderea din magistratură” pentru săvârşirea abaterilor disciplinare prevăzute de art.99 lit. b) și d) din acelaşi act normativ.

Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare la Completul de 5 judecători al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

Cu opinie separată în sensul respingerii în totalitate a acţiunii disciplinare formulate de Inspecţia Judiciară împotriva domnului Danileţ Cristi Vasilică – judecător în cadrul Tribunalului Cluj pentru săvârşirea abaterilor disciplinare prevăzute de art.99 lit. b) și d) din Legea nr. nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, ca neîntemeiate.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO| TRAGEDIE la Buzău: Un parașutist de 38 de ani, de la Baza Aeriană de la Câmpia Turzii, a murit în timpul unui exercițiu

Publicat

în

TRAGEDIE la Buzău: Un parașutist de 38 de ani, de la Baza Aeriană de la Câmpia Turzii, a murit în timpul unui exercițiu

Un parașutist a murit miercuri, 25 mai, la Buzău. Este vorba despre căpitanul Cosmin Constantin Scorțea. Ministrul Apărării a anunțat că accidentul a avut loc în jur de ora 14.00. În acest caz a fost sesizat Parchetul Militar.

„Am aflat cu mare tristețe faptul că unul dintre îmblânzitorii aerului din Armata Română a decedat, astăzi.

Căpitanul Cosmin Constantin Scorțea, din Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii, și-a pierdut viața miercuri, 25 mai, în urma unui accident survenit pe timpul unui exerciţiu de paraşutare pe Aerodromul din Boboc.

Elit - Gustul Desăvârșit

Accidentul a survenit în jurul orei 14.00, pe timpul executării manevrelor de aterizare. Ofițerului i-a fost acordat primul ajutor la fața locului, dar cu toate eforturile medicilor, a fost constatat decesul militarului.

Pentru stabilirea circumstanțelor producerii accidentului a fost sesizat Parchetul Militar. De asemenea, conform procedurilor legale, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene a ordonat constituirea unei comisii interne de anchetă.

Căpitanul Cosmin Constantin Scorțea, în vârstă de 38 de ani, era angajat în Ministerul Apărării Naționale din anul 2007, avea la activ 67 de salturi, fiind atestat pe tipul de parașută BG-7M. Era căsătorit și avea un copil.

Joi, 26 mai, la ora 8.30, vor fi organizate în unitățile militare din țară ceremonii de comemorare a ofițerului.

Dumnezeu să îl odihnească și să îl aibă în paza sa!

Transmit condoleanțe familiei îndurerate și tuturor celor care l-au cunoscut. Le sunt și le voi fi alături”, a spus Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, pe pagina lui de Facebook.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

SUBIECTE ȘI BAREME la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022, proba la Limbă şi comunicare: Ce au avut de rezolvat elevii

Publicat

în

SUBIECTE ȘI BAREME la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022, proba la Limbă şi comunicare: Ce au avut de rezolvat elevii

Subiectele și baremele la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a au fost publicate, pentru proba la Limbă și comunicare. Testarea de 60 de minute are rolul de a le da copiilor și părinților o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale pentru care s-ar putea pregăti, dar verifică și nivelul pierderilor generate în pandemie.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a: proba la Limbă și comunicare este programată pe 25 mai, iar la Matematică și Științe ale naturii pe 26 mai 2022.

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către profesorul diriginte.

Elit - Gustul Desăvârșit

SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – ENGLEZĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – ENGLEZĂ

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – GERMANĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – GERMANĂ

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – FRANCEZĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – FRANCEZĂ

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Potrivit manualului de practici pentru școli, în fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze, se arată în document.

Algoritmul administrării textelor scrise urmărește distribuirea simultană și controlată a celor două variante de teste pentru fiecare evaluare națională, în fiecare clasă testată, din fiecare școală care are elevi în clasa a VI-a.

La expirarea timpului de lucru, testele vor fi recuperate și sortate în ordinea distribuirii lor pe fiecare clasă și organizate în pachete. Pachetele astfel constituite vor fi aduse la Comisia de organizare și de administrare a EN-2022 din unitatea de învățământ.

Eventualii elevi întârziați vor fi conduși de către asistent într-o altă sală de clasă, unde pot fi supravegheați. În cazul în care un elev a lipsit la o zi de testare, dar a venit la următoarele, va participa în continuare la testare, în mod obișnuit, se arată în document. Se urmărește implicarea tuturor elevilor în EN-2022, în condiții comparabile de administrare.

La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție. Administratorul testului este rugat să noteze eventualele întrebări ale elevilor în raportul testării și să le reproducă în Raportul Administratorului de test.

Amintim că Sorin Cîmpeanu spunea într-o dezbatere organizată de Edupedu.ro, în luna septembrie 2021, că Evaluările Naționale din anul școlar 2021-2022 vor fi standardizate și corectarea va fi făcută computerizat: „Va trebui însă să derulăm foarte repede acest proces, va trebui să achiziționăm și echipamentele și va trebui să formăm și cadrele didactice pentru aceste evaluări online, asumate într-adevăr pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a. Asumate și la nivel de proiect pilot pentru examenul de Bacalaureat, pilot însemnând evaluarea din cel puțin un liceu în fiecare județ”.

Iată ce spunea Radu Szekely, consilierul ministrului Educației, în luna ianuarie a acestui an despre evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: „Evaluările de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt deja standardizate. Itemii care sunt folosiți sunt itemi care evaluează specific niște competențe foarte bine descrise. Profesorii primesc în baremul de corectare o descriere a acestor competențe și scopul acestor evaluări tocmai acesta a fost: să realizeze o evaluare standardizată și să sprijine profesorul, învățătorul în elaborarea inclusiv a activităților de învățare remedială. Nu s-a realizat neapărat acest lucru, însă instrumentul există. Trebuie să reglăm procesul, pentru că de multe ori, instrumentele se pun la dispoziție, însă implementare are de suferit. Într-adevăr, și aici, implementarea a avut de suferit.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare