51 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului. Ce planuri au autoritățile pentru modernizare?
Transfăgărășanul, 51 de ani de istorie. Planuri de modernizare pentru unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume
La 51 de ani de la inaugurare, Transfăgărășanul rămâne nu doar o șosea prin munți, ci și un adevărat simbol al ingeniozității românești. Drumul a fost finalizat în 1974, după patru ani de muncă intensă, în care s-au înregistrat și sacrificii omenești. Oficialii CNAIR îl numesc astăzi „un pisc al ingineriei românești”.
DN7C leagă Muntenia de Transilvania, străbate Munții Făgăraș și oferă priveliști care taie respirația. Cu serpentine amețitoare, altitudini de peste 2.000 de metri și peisaje unice, drumul atrage anual sute de mii de turiști din țară și din afara ei.
Citește și: Autoritățile iau în calcul o taxă de acces pe Transfăgărășan, care să țină sub control aglomerația și să aducă fonduri pentru protejarea zonei
Construcția sa a fost o provocare uriașă, dusă la capăt de Trupele de Geniu, sub comanda unor ofițeri cunoscuți ai vremii. Lucrările au presupus terasamente uriașe, viaducte, podețe, zidării și tuneluri, schimbând pentru totdeauna geografia locului.
Cifrele spun totul: 91 de kilometri de drum, peste 800 de curbe, declivități de până la 9%, cinci tuneluri și mai bine de 500 de podețe. Din păcate, aproximativ 40 de oameni și-au pierdut viața în timpul construcției.
Cu ocazia aniversării, CNAIR a anunțat planuri de modernizare a Transfăgărășanului. Scopul este ca șoseaua să rămână deschisă mai mult timp pe an și să ofere condiții mai bune de siguranță. În prezent, traseul este închis luni bune, din cauza zăpezii și a riscului de avalanșe.
Planurile includ parcări moderne, zone panoramice pentru turiști și lucrări de consolidare, menite să facă drumul mai rezistent și mai sigur.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat că Transfăgărășanul este și va rămâne un exemplu de performanță românească în inginerie, iar modernizarea sa continuă această tradiție.
Pentru România, Transfăgărășanul nu este doar o simplă șosea montană. Este un monument al muncii, al viziunii și al ambiției unei epoci, iar viitorul său poate aduce beneficii majore turismului din întreaga zonă.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Sănătăţii, după vizita la spitalul unde au murit 6 copii: Un haos mai mare administrativ şi procedural eu nu am văzut de mult într-un spital
Ministrul Sănătăţii, după vizita la spitalul unde au murit 6 copii: Un haos mai mare administrativ şi procedural eu nu am văzut de mult Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete, a afirmat, în urma controlului făcut la Spitalul „Sfânta Maria” din Iaşi, unde 6 copii au murit după ce au fost infectaţi cu o bacterie, că un […]
Mobilizare pentru 250 de militari şi 50 de mijloace tehnice: Forţele Aeriene Române desfășoară Exerciţiul „Burebista 25”
Mobilizare pentru 250 de militari şi 50 de mijloace tehnice: Forţele Aeriene Române desfășoară Exerciţiul „Burebista 25” Forţele Aeriene Române desfăşoară, până pe data de 10 octombrie 2025, exerciţiul „Burebista 25” pe întreg teritoriul României. Exerciţiul este unul complex şi se desfăşoară după un scenariu fictiv. Citește și: FOTO | 2.400 de militari francezi intră […]
Tsunami de CONCEDIERI în România: Peste 10.000 de oameni vizați de aceste măsuri în prima jumătate a anului 2025
Tsunami de CONCEDIERI în România: Peste 10.000 de oameni vizați de aceste măsuri în 2025 În prima jumătate a anului 2025 au fost anunțate concedieri colective care au vizat aproape 12.000 de angajați, conform datelor de la Inspecția Muncii. Este mai mult decât dublu față de aceeași perioadă a anului 2024. Citește și: SE ÎNCHIDE […]