51 de ani de la inaugurarea Transfăgărășanului. Ce planuri au autoritățile pentru modernizare?
Transfăgărășanul, 51 de ani de istorie. Planuri de modernizare pentru unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume
La 51 de ani de la inaugurare, Transfăgărășanul rămâne nu doar o șosea prin munți, ci și un adevărat simbol al ingeniozității românești. Drumul a fost finalizat în 1974, după patru ani de muncă intensă, în care s-au înregistrat și sacrificii omenești. Oficialii CNAIR îl numesc astăzi „un pisc al ingineriei românești”.
DN7C leagă Muntenia de Transilvania, străbate Munții Făgăraș și oferă priveliști care taie respirația. Cu serpentine amețitoare, altitudini de peste 2.000 de metri și peisaje unice, drumul atrage anual sute de mii de turiști din țară și din afara ei.
Citește și: Autoritățile iau în calcul o taxă de acces pe Transfăgărășan, care să țină sub control aglomerația și să aducă fonduri pentru protejarea zonei

Construcția sa a fost o provocare uriașă, dusă la capăt de Trupele de Geniu, sub comanda unor ofițeri cunoscuți ai vremii. Lucrările au presupus terasamente uriașe, viaducte, podețe, zidării și tuneluri, schimbând pentru totdeauna geografia locului.
Cifrele spun totul: 91 de kilometri de drum, peste 800 de curbe, declivități de până la 9%, cinci tuneluri și mai bine de 500 de podețe. Din păcate, aproximativ 40 de oameni și-au pierdut viața în timpul construcției.
Cu ocazia aniversării, CNAIR a anunțat planuri de modernizare a Transfăgărășanului. Scopul este ca șoseaua să rămână deschisă mai mult timp pe an și să ofere condiții mai bune de siguranță. În prezent, traseul este închis luni bune, din cauza zăpezii și a riscului de avalanșe.
Planurile includ parcări moderne, zone panoramice pentru turiști și lucrări de consolidare, menite să facă drumul mai rezistent și mai sigur.
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a subliniat că Transfăgărășanul este și va rămâne un exemplu de performanță românească în inginerie, iar modernizarea sa continuă această tradiție.
Pentru România, Transfăgărășanul nu este doar o simplă șosea montană. Este un monument al muncii, al viziunii și al ambiției unei epoci, iar viitorul său poate aduce beneficii majore turismului din întreaga zonă.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
17-18 noiembrie 2025 | COD GALBEN de VÂNT puternic în Alba și alte zone din țară. Ploi abundente, ninsori la munte și temperaturi scăzute până joi
17-18 noiembrie 2025 | COD GALBEN de VÂNT puternic în Alba și alte zone din țară. Ploi abundente, ninsori la munte și temperaturi scăzute până joi Meteorologii au emis luni dimineața o informare meteo de ploi abundente, ninsori la munte și temperaturi scăzute până joi, 20 noiembrie 2025. Este cod galben de vânt puternic în […]
Schimbări majore în sistemul public de sănătate: Plata gărzilor va fi diferențiată, normativul de personal și DSP-urile vor fi reformate
Schimbări majore în sistemul public de sănătate: Plata gărzilor va fi diferențiată, normativul de personal și DSP-urile vor fi reformate Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete, are în vedere schimbări majore în sistemul public de sănătate, de la plata gărzilor, la organizarea personalului și funcţionarea Direcţiilor de Sănătate Publică. Rogobete susţine introducerea a trei tipuri de gărzi […]
PENSII 2025 | Diferența dintre grupa I, grupa II și condițiile speciale de muncă: Cum se calculează vechimea. Exemple
PENSII 2025 | Diferența dintre grupa I, grupa II și condițiile speciale de muncă: Cum se calculează vechimea. Exemple Încadrările în grupa I, grupa a II-a sau în condiţii speciale de muncă au consecinţe importante în sistemul românesc de pensii asupra vechimii în muncă şi a stagiului de cotizare — ele influenţează numărul de ani […]