31 MAI – ZIUA MONDIALĂ FĂRĂ TUTUN: Activităţi de informare, sensibilizare şi conştientizare, organizate de CPECA, în mediul online
Agenţia Naţională Antidrog (ANA) prin Centrul de Prevenire Evaluare și Consiliere Antidrog Alba (CPECA) se alătură şi anul acesta Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), pentru marcarea Zilei Mondiale fără Tutun (31 mai), prin desfăşurarea, în mediul online, de activităţi de informare, sensibilizare şi conştientizare cu privire la pericolele consumului de tutun şi practicile comerciale ale companiilor de tutun.
În fiecare an, la data de 31 mai, Organizaţia Mondială a Sănătăţii, alături de parteneri, desfăşoară la nivel mondial ample campanii de informare, pentru a atrage atenția la nivel mondial asupra riscurilor consumului de tutun și asupra deceselor și bolilor care pot fi prevenite.
Având ca temă #TobaccoExposed, campania globală din acest an îşi propune să prevină consumul de tutun și nicotină, prin protejarea tinerilor de influența industriei tutunului și prin demontarea miturilor și expunerea tacticilor de manipulare utilizate de această industrie.
Timp de zeci de ani, industria tutunului a folosit diverse tactici de marketing, pentru a atrage o nouă generație de consumatori de tutun, pornind de la designul ambalajelor produselor și până la campanii de marketing care au avut ca scop înlocuirea milioanelor de oameni care mor în fiecare an din cauza bolilor asociate consumului de tutun, cu noi consumatori – tinerii.
Astfel, scopul campaniei OMS de anul acesta este să informeze tinerii cu privire la tehnicile folosite de industria tutunului pentru a încuraja dependența de tutun și de produse pe bază de nicotină, în rândul generației actuale și a celei viitoare.
Un rol important în această campanie le revine influenceri-lor – persoane publice din diverse domenii, inclusiv din social media -, care pot proteja tinerii, prin implicarea lor în acţiunile de prevenire şi descurajare a consumului de tutun.
OMS face apel ca toți tinerii să se alăture acestei lupte, pentru a deveni o generație fără tutun!
Mesaje cheie:
• În contextul actual al pandemiei COV-SARS-2, studiile realizate arată că fumătorii prezintă un risc semnificativ mai mare de a contracta o formă severă de coronavirus.
• Produsele de tutun ucid mai bine de 8 milioane de oameni în fiecare an.
• Tacticile utilizate de industriile de tutun pentru a-și comercializa produsele în rândul copiilor și adolescenților includ:
- peste 15,000 de arome, dintre care cea mai mare parte sunt atractive pentru copii și adolescenți
- influencerii din social media și marketing
- evenimente și petreceri sponsorizate
- burse școlare
- design atractiv
- plasare de produse în emisiunile de divertisment
- mostre gratuite de produs
- ţigaretele comercializate la bucată, care fac dependența mai accesibilă
- comercializarea de produse la nivelul ochilor copiilor
- plasarea de produse și publicitate în apropierea școlilor
• Consumul de tutun este responsabil pentru 25% din numărul de decese cauzate de cancer de la nivel global.
• Consumul de nicotină și produse pe bază de tutun creşte semnificativ riscul apariţiei cancerului, bolilor cardiovasculare și pulmonare.
• Mai mult de 1 milion de oameni mor în fiecare an din cauza expunerii la fum de țigară (fumat pasiv).
• Copiii și adolescenții care utilizează țigarete electronice își dublează (cel puțin) șansele de a fuma țigări mai târziu în viață.
• Țigaretele electronice cresc riscul de a contacta afecțiuni cardiace și pulmonare.
• Nicotina din țigaretele electronice este un drog cu risc foarte crescut de dependență și poate afecta creierul în dezvoltarea copiilor.
• Fumatul de narghilea este la fel de dăunător ca alte forme de consum de tutun. Absenţa fumului nu face tutunul inofensiv.
• Fumatul este scump și plătești pentru acest obicei din punct de vedere fizic și al sănătăţii. Cauzează respirație urât mirositoare, îngălbenirea dinților, riduri, afecțiuni pulmonare și scade imunitatea organismului.
• Mestecatul de tutun poate cauza cancer la nivelul gurii, deteriorarea şi căderea dinților, precum și boli ale gingiilor.
• Prin intermediul social media, companiile de tutun „bombardează” copiii și adolescenții cu mesaje care au peste 25 de miliarde de vizualizări. Acest gen de promovare în social media produce consecinţe extrem de severe.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Bărbatul care a agresat sexual o femeie în camera unui hotel din Alba Iulia, trimis în judecată
Bărbatul care a agresat sexual o femeie în camera unui hotel din Alba Iulia, trimis în judecată Un agresor deosebit de periculos, care a violat o femeie în camra unui hotel din Alba Iulia, a fost trimis din nou în judecată. Incidentul a avut loc în noaptea de 29 spre 30 ianuarie 2024. Bărbatul a […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFÂNTUL GHEORGHE 2024: Peste 900.000 de români își serbează onomastica în 23 aprilie
-
Opinii - Comentariiacum 20 de ore
Floriile 2024. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2025, 2026. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Legendele Sfântului Gheorghe. Cum l-a înfrânt pe balaur şi de ce nu este bine să dormim în această zi
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Cui îi spunem „La mulți ani!” de Sfântul Gheorghe: Nume care se serbează în ziua Sfântului Mare Mucenic, purtătorul de biruință
-
Curier Județeanacum 3 zile
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024: URARI și FELICITARI pentru cei dragi care își sărbătoresc onomastica