Rămâi conectat

Curier Județean

23 august 1944 – Zi de răscruce pentru istoria modernă a României. Astăzi se împlinesc 72 de ani de la întoarcerea armelor împotriva Germaniei

Publicat

în

Astăzi se împlinesc 72 de ani de la actul istoric de la 23 august 1944, ziua în care Regele Mihai anunţa, la radio, că România întoarce armele împotriva Germaniei naziste şi se alătură Coaliţiei Naţiunilor Unite. Un eveniment controversat din punct de vedere al implicaţiilor ulterioare, o zi de răscruce pentru istoria modernă. Timp de 40 de ani, până la prăbuşirea regimului comunist, pe 23 august s-a sărbătorit Ziua Naţională a României.

La 23 august 1944, Romania a acceptat armistiţiul oferit de Uniunea Sovietică, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii. Ieşirea României din război a fost precedată de arestarea mareşalului Ion Antonescu şi a altor demnitari din Guvern. La putere era înscăunat un nou cabinet, format de noua coaliţie, Blocul Naţional Democratic, din care făceau parte atât partidele istorice, cât şi comuniştii.

După război, 23 august a devenit Ziua Naţională a României şi era sărbătorită cu mare fast, în fiecare an, de regimul comunist. Paradele militare erau nelipsite, la fel şi spectacolele omagiale cu pionieri şi muncitori.

Electrica Furnizare Discount

Din 2011, 23 august este Ziua Comemorării Victimelor Fascismului şi Comunismului.

 

Publicitate

Curier Județean

ACCIDENT rutier la Lunca Mureșului: coliziune între două autoturisme provocată de un șofer băut. Ce indica aparatul etilotest

Publicat

în

ACCIDENT rutier la Lunca Mureșului: coliziune între două autoturisme provocată de un șofer băut. Ce indica aparatul etilotest

La data de 24 septembrie 2021, în jurul orei 23,30, polițiștii Secției 4 Poliției Rurale Ocna Mureș au intervenit pe raza localității Lunca Mureșului pentru soluționarea unui eveniment rutier soldat cu pagube materiale.

Din primele cercetări a rezultat că un bărbat de 35 de ani, din Lunca Mureșului, în timp ce conducea un autoturism, a intrat în coliziune cu un autoturism, condus de un tânăr de 26 de ani, din Lunca Mureșului.

În urma testării conducătorilor auto cu aparatul etilotest, pentru bărbatul care a provocat accidentul a rezultat valoarea de 0,80 mg/l alcool pur în aerul respirat, motiv pentru care a fost condus la spital unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Electrica Furnizare Discount

Față de acesta, cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Citește mai mult

Curier Județean

ACCIDENT rutier la Zlatna: O femeie a fost acroșată pe trecerea de pietoni de un șofer în vârstă de 20 de ani

Publicat

în

ACCIDENT rutier la Zlatna: O femeie a fost acroșată pe trecerea de pietoni de un șofer în vârstă de 20 de ani

La data de 25 septembrie 2021, în jurul orei 08,40, polițiștii din Zlatna au intervenit pe strada Piața Unirii din oraș unde a fost semnalată producea unui accident.

Din primele cercetări, a rezultat că un tânăr de 20 de ani, din Zlatna, în timp ce conducea un autoturism, a acroșat o femeie de 43 de ani, din comuna Meteș, care era angajată în traversarea străzii pe trecerea de pietoni.

În urma accidentului, femeia a suferit leziuni corporale ușoare și a fost transportată la spital.

Electrica Furnizare Discount

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citește mai mult

Curier Județean

Investiție de 675.000 lei pentru modernizarea DJ 107E, la Hopârta: Acordul de mediu a primit undă verde

Publicat

în

Investiție de 675.000 lei pentru modernizarea DJ 107E, la Hopârta: Acordul de mediu a primit undă verde

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a dat undă verde pentru modernizarea DJ 107E, în lungime totală de 1,670 km. de la km 15+090 la km 16+760. Lucrările proiectate sunt în ampriză acestuia în afară părții carosabile, constând din creare spații destinate circulației pietonale și sistem de colectare și evacuare ape pluviale.

Lucrări pentru corecția și îmbunătățirea elementelor geometrice

Terasamente

Electrica Furnizare Discount

Se vor execută lucrări de săpături și umpluturi pentru realizarea cotelor proiectate și gabaritele profilului transversal proiectat. În cadrul lucrărilor de terasamente se consideră și pregătirea platformei străzii, respectiv lucrări de tăiere a îmbrăcăminții rutiere pentru a prelua cotele îmbrăcăminții sau a efectua săpăturile pentru traversări.

Zone stabilizări teren fundare

Pentru stabilizarea patului drumului în cazul unor infiltrații excesive de apă, a unor pungi de nămol sau a unor zone ce nu se pot compactă, s-a evaluat o suprafață de blocaj de piatră pe substrat de nisip. Aceste lucrări au fost incluse în lucrările de terasamente.

Capace cămine de ridicat

Pe sectorul proiectat există echipare edilitară parțial, respectiv apă. Pentru asigurarea cotelor proiectate, capacele de cămin trebuie aduse la cota finală a sistematizării. Pentru aducere la cota s-a ales soluția monolit în următoarea tehnlogie: dală monolită din beton simplu C25/30 care să înglobeze căminul de utilități. Această se va realiza orizontală la cota minim – 0,30m sub cota capac proiectată pe un strat de pozare din nisip pilonat. După realizarea straturilor drumului se va poză pe un strat beton proaspăt piesă din Ba (suport capac) la pantă transversală a drumului la cota stratului de legătură. Stratul de uzură se va turna peste această, urmând că după compactare să se îndepărteze numai uzură de pe capac. S-au prevăzut pentru ridicarea la cota 10 cămine.

Sistem rutier

Pentru realizarea obiectivului propus am proiectat sisteme rutiere verificate la îngheț dezgheț conf. STAS 1709/1, 2, 3 – 90 și la sarcini din trafic NP 116-2004 alcătuirea structurilor rutiere. Astfel s-au proiectat:

Sistem rutier S1:

Refacere sistem se aplică pe partea carosabilă existența în casete la podețe și pe traseul tuburilor de descărcare a gurilor de scurgere. Strat de fundație din balast în grosime de 16cm, strat de baza din balast stabilizat în grosime de 30cm, strat de legătură din beton asfaltic cu criblură BAD22.4 în grosime de 6cm și un strat de îmbrăcăminte beton asfaltic BA16 în grosime de 4cm. S1 este echivalent cu sistemul SR12 conform NP116/2004.

Sistem rutier S2:

Sistem rutier parțial se aplică pe trotuare: Strat de fundație din balast în grosime de 30cm, și un strat de îmbrăcăminte pavele din beton vibropresat în grosime de 8cm pe strat de nisip pilonat de 3cm. S2 este echivalent cu sistemul SR19, respectiv SRT5 conform NP116/2004.

Sistem rutier S3 se aplică pe accese:

Strat de fundație din balast în grosime de 30cm, îmbrăcăminte din pereu din beton C35/45 în grosime de 10cm grosime pe un substrat de nisip pilonat în grosime de 3cm. S4 este echivalent cu sistemul SR1, respectiv SRT3 conform NP116/2004.

Valoarea totală a investiției este de 675.000 lei, iar durata de realizare este de 6 luni.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare