Şi rovinietă, şi taxă de autostradă
Guvernul a început procedurile de introducere a unei taxe pentru circula]ia pe autostradă, în paralel cu sistemul existent al rovinietei, fapt care-i revoltă pe şoferi. Argumentul invocat pentru a dubla rovinieta cu taxa de autostradă este acela că sumele alocate de la buget şi din veniturile Companiei de Drumuri Naţionale nu sunt suficiente pentru între]inerea autostrăzilor care vor fi construite cu finan]are UE. Introducerea sistemului de taxare a accesului pe autostrăzi este propusă într-un document discutat şi aprobat în şedinîa de săptămâna trecută a Guvernului.
lPartenerii sociali nu ştiu nimic
~n legătur\ cu acest proiect, pre[edintele Federa]iei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat căreprezentan]ii c\r\u[ilor nu au fost nici m\car întreba]i dac\ ar fi oportun\ introducerea taxei de autostradă. „Nu au cum să punăaceast\ tax\ peste roviniet\, sunt în vigoare directive [i norme europene care interzic acest lucru”, a precizat Hagiu. El a estimat c\ “numai dac\ ar fi eliminat\ rovinieta” ar putea fi aplicat\ taxa de autostrad\, iar cuantumul acesteia „ar putea fi de trei sau patru euro pe suta de kilometri”, a[a cum propusese în vara acestui an ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu.
România are în prezent 320 de kilometri de autostrad\, iar în perioada urm\toare, prin Programul Opera]ional Sectorial Transport (POS-T), ar urma s\ fie cofinan]a]i din Fondul de coeziune al]i 373 kilometri de autostrad\, respectiv sec]iunile N\dlac-Arad, Arad-Timi[oara, Timi[oara-Lugoj, Lugoj-Deva, Or\[tie-Sibiu, Cernavod\-Constan]a [i varianta de ocolire a municipiului Constan]a.
lO cerin]\ a UE?
„O condi]ie esen]ial\ pentru finan]area proiectelor de autostr\zi din fondurile europene este asigurarea sumelor pentru operarea [i între]inerea acestor autostr\zi. Dar fondurile pentru operarea [i între]inerea autostr\zilor nu pot fi asigurate de la bugetul de stat [i nici din veniturile proprii ale Companiei Na]ionale de Autostr\zi, iar Comisia European\ a condi]ionat aprobarea proiectelor de luarea la nivel politic în România a unui angajament privind asigurarea sustenabilit\]ii construc]iilor de autostr\zi cofinan]ate de UE prin introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostr\zi”, au declarat surse ministeriale, citate de Mediafax, relatând pasaje din documentul aprobat de Guvern. (A.V.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan
2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan Răscoala din 1784, numită și „Răscoala lui Horea, Cloșca și Crișan”, a fost o importantă acțiune de revoltă a țărănimii iobage din Transilvania împotriva constrângerilor feudale la care era supusă. La ea au participat iobagi […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentarii20 de ore ago
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentarii10 ore ago
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentarii12 ore ago
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Ştirea zilei3 zile ago
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentarii5 zile ago
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată