Rămâi conectat

Actualitate

Viteza maximă a noilor modele Dacia și Renault va fi limitată la 180 km/h. Care este motivul pentru această măsură

Ioana Oprean

Publicat

în

În vederea creșterii siguranței rutiere, viteza maximă a autovehiculelor de Grup va fi limitată electronic la cel mult 180 de km/h, a anunțat CEO-ul Renault, Luca de Meo.

Pentru a creşte siguranţa şoferilor şi a pasagerilor, Renault a decis să ia unele măsuri care ar urma să prevină accidentele. Concret, între altele, CEO-ul Renault, Luca de Meo, a anunţat că va fi limitată electronic viteza maximă a maşinilor produse de Grup.

CEO-ul Renault, Luca De Meo, a explicat în cadrul unei adunări a acţionarilor că viitoarele modele Renault vor avea viteza maximă limitată la 180 km/h, motivând decizia printr-o statistică: o treime din accidentele auto soldate cu morţi se produc pe fondul vitezei excesive sau pe fondul neadaptării vitezei la condiţiile de drum.

În această direcţie, pe lângă limitarea vitezei maxime la 180 km/h, modelele Renault vor fi echipate cu un sistem numit Safety Coach, care va monitoriza viteza maximă şi condiţiile pe un anumit segment de drum şi va putea adapta viteza maşinii în funcţie de acestea. Primul model cu o astfel de dotare va fi Megane-E, care va fi lansat anul viitor, iar această limitare va fi introdusă pe toate modelele Renault şi Dacia, de acum înainte, susţine Luca de Meo.

Dacia, influenţată mai mult pe hârtie

Decizia nu influenţează prea mult marca Dacia, care are în prezent prea puţine modele în ofertă care trec puţin de viteza maximă de 180 km/h, dar în gama Renault sunt câteva modele care au astfel de performanţe. În plus, oficialul Renault nu a menţionat nimic despre versiunile Renault Sport (RS), care sunt echipate cu motoare mult mai puternice şi mai performante şi la care tocmai viteza maximă superioară reprezintă un argument important în faţa clienţilor.

Reducerea vitezei maxime constructive la mai puţin de 250 km/h, cât este acum, în cazul maşinilor care şi ating acest prag, desigur, a început-o Volvo în 2020, când a anunţat că toate modelele sale vor avea viteza maximă limitată la 180 km/h. Acum, limitarea este impusă pe întreaga gamă Volvo, odată cu update-urile anuale aduse maşinilor. Anterior, viteza maximă a autovehiculelor Volvo era cuprinsă între 190 şi 250 km/oră.

„Suntem de părere că un constructor are responsabilitatea de a ajuta la îmbunătăţirea siguranţei rutiere. (…) Am stabilit că nu există niciun motiv pentru a conduce cu o viteză mai mare de 180 km/oră”, a spus, cu ceva timp în urmă, Malin Ekholm, şeful Centrului de siguranţă Volvo.

Măsură cu rezultate limitate

Trebuie precizat că viteza de 180 km/oră depăşeşte limita din majoritatea ţărilor europene (110-140 de kilometri pe oră, pe autostradă), iar Vali Porcişteanu, campion naţional de raliu şi deţinătorul unei scoli de pilotaj şi condus defensiv, consideră că măsura luată de Renault este una cu rezultate limitate. „Sigur că se vor reduce riscurile, dar prea puţin.

Din două motive. În primul rând, chiar şi o viteză de 180 de kilometri pe oră este prea mult. O simplă consultare a datelor legate de dinamica unei maşini în rulare demonstrează că la viteza de 180 de kilometri pe oră o maşină acoperă 50 de metri într-o secundă. Trebuie să ne gândim că într-o situaţie de urgenţă, la intrarea neasigurată a altui vehicul pe calea de rulare, de exemplu, viteza de reacţie a unui şofer normal până la apăsarea pedalei de frână este de 1,3 secunde, în cel mai bun caz.

Deci maşina va începe să frâneze după ce a parcurs «liberă» aproximativ 70 de metri, iar un impact ar fi foarte dificil de evitat. La viteza legală de 130 de kilometri pe oră pe autostradă, de exemplu, respectiva distanţă parcursă fără frânare ar fi de numai aproximativ 50 de metri. Apoi, consider măsura oarecum inutilă, pentru că puţine modele Renault depăşesc cu uşurinţă viteza de 180 de kilometri pe oră”, a precizat Vali Porcişteanu.

Sursa: adevarul.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

PENSII 2025 | Diferența dintre grupa I, grupa II și condițiile speciale de muncă: Cum se calculează vechimea. Exemple

Ioana Oprean

Publicat

în

PENSII 2025 | Diferența dintre grupa I, grupa II și condițiile speciale de muncă: Cum se calculează vechimea. Exemple Încadrările în grupa I, grupa a II-a sau în condiţii speciale de muncă au consecinţe importante în sistemul românesc de pensii asupra vechimii în muncă şi a stagiului de cotizare — ele influenţează numărul de ani […]

Citește mai mult

Actualitate

Produsele „minune” promovate pe TikTok, un real pericol pentru sănătate. Avertismentul medicilor

Ioana Oprean

Publicat

în

Produsele „minune” promovate pe TikTok, un real pericol pentru sănătate. Avertismentul medicilor Moda suplimentelor de tot felul și a cremelor-minune disponibile până nu demult cu un simplu apel telefonic, iar astăzi la un click distanță, nu doar că nu a trecut, ci în fiecare zi se extinde masa celor care pot să cadă în plasa […]

Citește mai mult

Actualitate

Amendă pentru românii care îşi lasă câinii liberi: Ce obligații au proprietarii patrupedelor și cum pot fi reclamați de vecini

Ioana Oprean

Publicat

în

Amendă pentru românii care îşi lasă câinii liberi: Ce obligații au proprietarii patrupedelor și cum pot fi reclamați de vecini Deținerea unui câine implică responsabilități clare pentru proprietari, iar nerespectarea regulilor poate duce la amenzi consistente, între 500 și 1.500 de lei. Lăsarea animalelor nesupravegheate sau producerea de zgomote deranjante, mai ales pe timp de […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea