Vine anotimpul rece, șoferii trebuie să schimbe anvelopele autoturismelor! Ce trebuie să știți despre cauciucurile de iarnă și cele de vară
Odată ce temperaturile exterioare coboară, chiar şi temporar, sub şapte grade Celsius, utilizarea anvelpelor de iarnă este nu doar indicată, ci chiar obligatorie. Șoferii conştiincioşi s-au repezit deja la ateliere service sau vulcanizări pentru a repune maşina pe roţile corespunzătoare anotimpului.
Asta dacă nu cumva au ales să îşi echipeze vehiculul cu anvelope tip „all season” caz în care au scăpat de corvoada schimbului de pneuri. Este demn însă de menţionat că niciodată o anvelopă pentru toate anotimpurile nu va fi la fel de perfomantă ca una „de vară” în anotimpul cald sau ca una „de iarnă” în cel rece. Mai exact, cauciucurile „all season” reprezintă cel mai bun compromis între cele două tipuri de pneuri de bază şi soluţia mai ieftină dar mai puţin sigură.
Piaţa anvelopelor din România creşte de un an la altul odată cu parcul auto şi cu nivelul de conştientizare al şoferilor care par să fi înţeles, în mare parte, cât de importante sunt pneurile în situaţii limită. Conform statisticilor, în fiecare an sunt comercializate la noi între 4 şi 5 milioane de anvelope, mai puţin de 10% dintre acestea fiind second-hand. Pe măsură ce posesorii de automobile înţeleg că singura legătură dintre un vehicul şi asfalt este reprezentată de anvelope şi că performanţele acestora din urmă pot face diferenţa între un drum fără probleme şi unul cu final neplăcut sau chiar tragic, procentul de pneuri uzate din totalul pieţei scade.
Ca şi în cazul autoturismelor, modelele de anvelope se împart în mai multe categorii, iar diferenţele dintre acestea, pe lângă marcă sau companie producătoare, sunt generate de preţ şi performaneţe. O primă diferenţiere este făcută de anotimpul de utilizare. Astfel, anvelopele pot fi de vară, de iarnă sau „all season”. De cele mai mute ori anvelopele de iarnă sunt mai scumpe decât cele de vară pentru că, în cazul primelor, este utilizat un compus mai scump, îmbogăţit cu dioxid de siliciu pentru a păstra proprietăţile cauciucului la temeraturi mai mici de 7 grade Celsius. De asemenea, la pneurile de iarnă banda de rulare este mai adâncă, are un volum mai mare de canale şi de lamele în „pata de contact” pentru a asigura performanţe dinamice mai bune pe zăpadă şi gheaţă (tracţiune, frânare, manevrabilitate, etc)..
O altă clasificare, mai puţin cunoscută de clienţi, este cea după preţ şi performanţe. Astfel, pe lângă indici de sarcină, viteză sau alte performanţe care nu apar pe vreun marcaj anume, fiecare dintre marile grupuri producătoare de anvelope împarte produsele sale în trei categorii: premium, mediu şi de buget. În cazul Bridgestone, de exemplu, mărca de top poartă acelaşi nume, în timp ce în segmentul mediu se încadrează Firestone, iar în cel „de buget” intră Dayton şi Seiberling. La Goodyear, aceeaşi separaţie începe cu mărcile Goodyear şi Dunlop, contină în zona medie cu Fulda şi se încheie în zona cu preţuri mici cu Sava şi Debica. Segmentări similare există şi în cazul grupurilor Michelin, Continental sau Pirelli, iar preţurile diferite rezultă din calitatea materialelor utilizate, costurile de cercetare şi tehnologia folosită.
În cazul anvelopelor premium sunt utilizate astfel cele mai noi şi costisitoare tehnologii şi materiale, iar numărul de teste pe diferite suprafeţe şi la temperaturi extreme este cel mai mare.
Sursa: capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Reforma companiilor de stat anunțată de Ilie Bolojan. Mai puțini membri în CA, indemnizații plafonate și indicatorii de performanță revizuiți: „Cei care nu acceptă, să plece”
Reforma companiilor de stat anunțată de Ilie Bolojan. Mai puțini membri în CA, indemnizații plafonate și indicatorii de performanță revizuiți: „Cei care nu acceptă, să plece” Premierul Ilie Bolojan şi vicepremierul Dragoş Anastasiu au anunţat azi, într-o conferinţă de presă de la ora 18:00, ce măsuri vor fi luate în cazul companiilor de stat. Premierul […]
Concediul de maternitate 2025: Calculul indemnizației, beneficiari și acte necesare. Cât pot sta mamele acasă după naștere și ce este stimulentul de inserție
Concediul de maternitate 2025: Calculul indemnizației, beneficiari și acte necesare. Cât pot sta mamele acasă după naștere și ce este stimulentul de inserție În 2025, regulile privind concediul de maternitate rămân esențiale pentru proaspetele mame care doresc să beneficieze de sprijin financiar și timp dedicat copilului. Indemnizația se calculează în funcție de veniturile realizate anterior nașterii, iar […]
Cutremur în sistemul bugetar. Bolojan: Primii care ar trebui să plece sunt pensionarii Ilie Bolojan a fost discutat luni seara, la B1 TV, despre situația cumulului pensiei cu salariul în sectorul public și dacă are în vedere vreo măsură pentru a reglementa această problemă. Premierul României este de părere că din instituțiile care urmează să […]