Vicepreședinte ANAF: Fiscul este pregătit pentru implementarea plății defalcate a TVA. Dacă apar probleme, acestea vor fi rezolvate
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) este pregătită de implementarea plății defalcate a TVA și vom face față problemelor care vor apărea, a declarat, joi, Daniel Florin Anghel, vicepreședinte al Fiscului, responsabil de zona de colectare, în cadrul unei conferințe de specialitate. Potrivit acestuia, procedura privind plata va fi publicată joi pe site-ul ANAF.
„ANAF s-a pregătit foarte bine și nu o să fie probleme în implementarea Ordonanței 23. Toate problemele care ar putea interveni sunt analizate și cu siguranță vom face față. De la publicarea acestei ordonanțe, toate structurile teritoriale cu toate structurile profesionale, au fost întâlniri, s-au spus problemele. În condițiile în care vor fi, cu siguranță o să le îndreptăm cu ajutorul dumneavoastră, colegilor din minister”, a spus Florin Anghel, întrerupt însă de reprezentanții firmelor prezente la eveniment care au completat afirmația acestuia cu cuvintele: „pe banii noștri”.
Ulterior el a afirmat că dacă vor fi probleme, acestea vor fi îndreptate.
El a mai vorbit despre sistemul IT al ANAF care trebuie schimbat, iar pregătirea angajaților instituției trebuie îmbunătățită.
„Noua viziune a conducerii ANAF este una foarte simplă și clară. Trebuie să facem astfel încât ANAF să răspundă tuturor nevoilor contribuabililor și nu doar la nivel declarativ. Știm care sunt problemele și va trebui să facem tot ceea ce ține de noi să răspundem în timp util tuturor nevoilor contribuabililor. Problemele legate de numărul de personal, de pregătirea colegilor noștri care, constatăm și noi de multe ori, ar trebui să se îmbunătățească și de sistemul IT. De acest sistem IT vorbim de la înființarea ANAF și ne mișcăm foarte greu. Este un pariu pe care și noi l-am asumat că va trebui să se schimbe ceva în sistemul IT, ca această relație contribuabil-ANAF să fie foarte simplă. Asta deranjează cel mai mult, și anume relația cu structurile ANAF care, de multe ori, este una proastă și din vina colegilor și a sistemelor de care dispunem în momentul acesta. Va trebui să facem ceva foarte rapid”, a mai arătat oficialul ANAF.
PwC România organizează joi o conferință despre trecerea la sistemul plății defalcate de TVA (split TVA) și impactul acestui nou sistem asupra companiilor din România și a băncilor.
‘Guvernul României a adoptat legislația pentru instituirea sistemului privind plata defalcată a TVA, care se va aplica opțional începând cu 1 octombrie 2017, urmând ca acesta să devină obligatoriu începând cu 1 ianuarie 2018. Acest nou sistem ar putea genera dificultați majore în fluxul de numerar al companiilor, generând costuri și cerințe suplimentare pentru contribuabili, legate de adaptarea sistemelor informatice și a programelor contabile, gestionarea plăților și modificarea procedurilor interne de lucru’, se arată într-un comunicat al PwC România.
sursa: agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ
Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ În cazul în care România s-ar îndepărta de Uniunea Europeană, economia românescă va avea extrem de mult de suferit, iar fără accesul la fondurile europene, nu vom mai putea avea nici pe departe nivelul actual de […]
REGES-ONLINE: Noua procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților din România
REGES-ONLINE: Noua procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților din România A fost emis și publicat în Monitorul Oficial un ordin al ministrului Muncii pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE […]
MAI: Noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Amendă dacă locuieşti în altă parte
MAI: Noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Amendă dacă locuieşti în altă parte Au apărut noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Până pe 10 iunie 2025 persoanele aflate în chirie sau ,,în gazdă” trebuie să anunțe adresa unde locuiesc efectiv pentru a evita sancțiuniile prevăzute de lege. Legea spune […]