Viața la bloc: Ce se întâmplă cu fondul de rulment la vânzarea apartamentului
Viața la bloc: Ce se întâmplă cu fondul de rulment la vânzarea apartamentului
Cei care dețin un apartament, sau locuiesc în chirie, cu siguranță au auzit de fondul de rulment. Multă lume se întreabă ce se întâmplă cu fondul în momentul în care își vinde apartamentul.
Această situație este prevăzută și reglementată de Legea asociațiilor de proprietari 196/2018.
Legea mai sus menționată spune că pentru a asigura sumele necesare plăților curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea unui fond de rulment.
Și mai mult, legea prevede că fondul de rulment încasat ”se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, dacă prin actele translative de proprietate nu se stipulează altfel”.
Mai precis, dacă în contractul de vânzare-cumpărare a locuinței nu se stabilește că vânzătorul primește contravaloarea fondului de rulment direct de la cumpărător, vânzătorul poate ridica banii aferenți fondului de rulment de la asociația de proprietari.
Recuperarea banilor se face printr-o cerere adresată administratorului.
Cu toate acestea, cel care își vinde apartamentul nu va putea recupera toți banii plătiți de-a lungul anilor ca fond de rulment (când a fost cazul), ci doar valoarea care apare în tabelul administrației la momentul vânzării.
Fondul de rulment trebuie stabilit, potrivit legii, astfel încât să se poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului timp de o lună calendaristică.
Stabilirea cuantumului fondului de rulment, notează Avocatnet, se face prin echivalare cu suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în luna cu cheltuielile cele mai mari din anul anterior, majorate cu rata inflației.
Pe de altă parte, în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, valoarea se stabilește prin comparația cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime.
“Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afișate pe lista de plată”, scrie legea.
Totodată, actul normativ prevede că la încasarea fondului de rulment, administratorul trebuie să elibereze chitanță nominală separată de cea pentru plata întreținerii.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
„Răpirea din serai” – Cât a ajuns să coste celebra carpetă care împodobea în trecut sute de mii de sufragerii din România. Prețurile ireale cerute pe site-urile de mică publicitate
„Răpirea din serai” – Cât a ajuns să coste celebra carpetă care împodobea în trecut sute de mii de sufragerii din România. Prețurile ireale cerute pe site-urile de mică publicitate Celebra carpetă „Răpirea din Serai”, care împodobea în anii comunismului sute de mii de sufragerii din România, a revenit în atenție, iar cei care mai […]