Viața la bloc: Ce se întâmplă cu fondul de rulment la vânzarea apartamentului
Viața la bloc: Ce se întâmplă cu fondul de rulment la vânzarea apartamentului
Cei care dețin un apartament, sau locuiesc în chirie, cu siguranță au auzit de fondul de rulment. Multă lume se întreabă ce se întâmplă cu fondul în momentul în care își vinde apartamentul.
Această situație este prevăzută și reglementată de Legea asociațiilor de proprietari 196/2018.
Legea mai sus menționată spune că pentru a asigura sumele necesare plăților curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea unui fond de rulment.
Și mai mult, legea prevede că fondul de rulment încasat ”se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, dacă prin actele translative de proprietate nu se stipulează altfel”.
Mai precis, dacă în contractul de vânzare-cumpărare a locuinței nu se stabilește că vânzătorul primește contravaloarea fondului de rulment direct de la cumpărător, vânzătorul poate ridica banii aferenți fondului de rulment de la asociația de proprietari.
Recuperarea banilor se face printr-o cerere adresată administratorului.
Cu toate acestea, cel care își vinde apartamentul nu va putea recupera toți banii plătiți de-a lungul anilor ca fond de rulment (când a fost cazul), ci doar valoarea care apare în tabelul administrației la momentul vânzării.
Fondul de rulment trebuie stabilit, potrivit legii, astfel încât să se poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului timp de o lună calendaristică.
Stabilirea cuantumului fondului de rulment, notează Avocatnet, se face prin echivalare cu suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în luna cu cheltuielile cele mai mari din anul anterior, majorate cu rata inflației.
Pe de altă parte, în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, valoarea se stabilește prin comparația cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime.
“Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afișate pe lista de plată”, scrie legea.
Totodată, actul normativ prevede că la încasarea fondului de rulment, administratorul trebuie să elibereze chitanță nominală separată de cea pentru plata întreținerii.
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Rovinieta, mai scumpă de la 1 septembrie 2025. Tariful anual pentru autoturisme și lista completă a noilor amenzi
Rovinieta, mai scumpă de la 1 septembrie 2025. Tariful anual pentru autoturisme și lista completă a noilor amenzi Din 1 septembrie 2025, vor intra în vigoare noi reglementări privind tarifele și sancțiunile aplicabile pentru utilizarea drumurilor naționale din România fără achitarea taxei de drum. Conform noilor dispoziții, tariful anual al rovinietei pentru autoturisme va crește […]
Abandonarea animalelor de companie în mașină pe perioada verii: Neglijență sau infracțiune? Ce permite legea dacă vezi un animal în pericol într-o mașină parcată
Abandonarea în mașină a animalelor de companie, pe perioada verii: Neglijență sau infracțiune? Pe timpul verii, temperatura în interiorul unui autovehicul parcat la soare poate crește rapid până la 60 de grade Celsius. Închiderea cîinelui sau pisicii în mașină, chiar și pentru „câteva minute”, este una dintre cele mai comune și periculoase greșeli pe care […]
RISC de INUNDAȚII în Alba și alte județe: Anunțul hidrologilor Hidrologii au instituit un Cod galben de viituri rapide pe râurile mici şi creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri din bazinele hidrografice Vişeu, Iza, Tur, Someş, Crişul Repede, Crişul Negru, Crişul Alb, Mureş, Bega, Timiş şi Bârzava, valabil de duminică, 3 august 2025, […]