Rămâi conectat

Ştirea zilei

Viața de stewardesă. Tânără din Alba Iulia: ”Am fost antrenată să supraviețuiesc. Este o meserie grea și frumoasă”

Dragoş Suciu

Publicat

în

Maris Ana Maria03Există meserii care fac lumea să pară mai mică. Astăzi ești la Tokio, mâine la Milano, iar la Rio nu ajungi doar dacă te-ai calificat la mondiale. Nu orice persoană este făcută pentru a ”trăi în aer”, iar criteriile pentru angajare sunt foarte stricte. Responsabilitatea, aspectul fizic plăcut, spontaneitatea, starea de sănătate bună și cunoștințele de limbă engleză sunt cele mai importante criterii, fie că e vorba despre o femeie sau de un bărbat.

O tânără din Alba Iulia a ales, după 12 ani de muzică să lucreze ca și stewardesă. Cazul nu este unul singular, ci multe persoane cu studii medii sau superioare se orientează în acest domeniu și datorită salariului foarte bun.

”O stewardesa trebuie să aibă multe cunoștințe în domeniul aviației, începând de la echipamentele avionului până la meteo, legislația aviației și teoria zborului. Am ales să îmi fac practica la Blue Air, o companie cu renume. Ca să mă specializez pe un tip de avion (Boeing 737) a trebuit să parcurg un antrenament în Bulgaria, Sofia, la un simulator. Am fost antrenată pentru supraviețuirea în apa, în barca de salvare și cum să procedez în situații de urgență neprevăzute în avion, de exemplu: incendiu la bord, depresurizare, evacuare rapidă și amerizare. Orice persoană care dorește sa devina stewardesa/stewart trebuie sa îndeplinească toate aceste etape, indiferent de companie”, a spus Ana-Maria Mariș.

Maris Ana Maria01Anul trecut, 10,7 milioane de pasageri au călătorit cu avionul, potrivit deteor Institutului Naţional de Statistică. Numărul acestora este în scădere faţă de anul 2011, când s-au înregistrat cu aproape 77.000 de pasageri în plus.

Tarom transportă anual circa 2,2 milioane de pasageri, în timp ce compania low-cost Blue Air transportă circa 1,3 miliaone de pasageri, iar Wizz Air are 3,2 milioane de pasageri pe piaţa locală, , scrie gandul.info.

Deși nu a avut decât patru ”zboruri”, Ana-Maria a observat că este un mediu în care întâlnești diferite tipuri de persoane, cu temperament diferit și pretenții diferite.

”În cele 4 zboruri am cunoscut toate tipurile de oameni, cu tot felul de probleme medicale și comportamentale. Era o plăcere pentru mine să vorbesc cu ei, să îi pot ajuta și să îi fac să se simtă în siguranța. În timpul zborului trebuie să avem grijă să ținem în permanență legătura cu piloții. Este o meserie grea pentru că te solicita foarte mult datorită diferențelor de presiune la care suntem supuși, dar și psihic pentru că lucrezi cu sute de oameni în fiecare zi și trebuie sa te adaptezi la fiecare situație nou apărută. Nu te gândești la ce ar putea să se întâmple pentru că tu, ca și stewardesa ești pregătită pentru orice situație de urgență care ar putea apărea la bord”, a mai spus aceasta.

Avantajele meseriei sunt salariul și statutul, iar ca și dezavantaje, timpul liber foarte limitat, a conchis tânăra, în vârstă de 20 de ani.

Ce salarii pot câştiga stewardesele

Salariile unei însoţitoare de bord pot varia de la 1.000 de euro la 4.500 de euro. Spre exemplu, o stewardesă care lucrează pentru Tarom sau pentru Wizz Air primeşte un salariu de cel mult 4.400 de lei pe lună (echivalentul a 1.000 de euro), potrivit informaţiilor existente pe piaţă.

Tinerele fără experienţă mare, abia ieşite de pe băncile şcolii, au însă un salariu lunar de 2.650 de lei – 3.090 de lei (echivalentrul a cel mult 700 de euro).

Însoţitorii de bord care lucrează pentru Qatar Airways obţin lunar salariu care pornesc de la 1.000 de euro şi pot ajunge şi până la 2.000 de euro, în funcţie de orele de zbor efectuate, potrivit unor informaţii obţinute recent de ziarul gândul.info din partea unor surse din companie.

Tinerele stewardese de la Emirates câştigă aproximativ 1.700 de euro pe lună, la o medie de 80 de ore de zbor, la care se adaugă diurne, iar cele de la Alitalia câştigă între 13.250 de lei şi 19.875 de lei (echivalentul a până la 4.500 de euro).

Înălţimea, criteriu eliminatoriu şi la recrutarea stewardeselor

Limita minimă a înălţimii pe care trebuie să o aibă însoţitorii de bord este, în general, de 1,58 metri. Aceasta variază însă de la o companie la alta.

– Wizz Air: 1,65 metri

– Lufthansa: 1,58 – 1,75 metri

– Swiss: 1,58 metri

– Qatar Airways: 2,12 metri stând pe vârfuri cu mâna ridicată

– KLM: cel mult 1,85 metri (fără tocuri)

– British Airways: 1,58 – 1,85 metri

– Etihad Airways:  2,1 metri stând pe vârfuri cu mâna ridicată (fără tocuri)

Personalitate

– atitudine pozitivă, empatică

– abilitatea de a te adapta uşor la oameni şi lucruri noi

– spontaneitate

– abilităţi excelente de comunicare

– capacitate de muncă sub presiune

– capacitate de lucru în echipă

Atribute fizice

Angajatorii, fie ei din România sau din străinătate, cer ca viitorii angajaţi să aibă o condiţie fizică excelentă.

– stare de sănătate impecabilă

– abilitatea de a înota

Cunoștințe teoretice

Cunoaşterea limbii engleze este o cerinţă comună la angajarea în companiile aeriene, fie ele din ţară sau din străinătate.

– candidaţii trebuie să ştie să vorbească fluent şi să scrie corect în limba engleză.

– unele companii din străinătate cer ca limba engleză să nu fie vorbită cu accent


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său

Ziarul Unirea

Publicat

în

Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Ciugud, care a provocat un accident rutier în urmă cu 2 ani, în urma căruia a decedat tatăl său, și-a aflat prima […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea