Vânzarea mașinilor cu motoare pe benzină și motorină, interzisă în UE, din 2035. Vor putea fi vândute și folosite cele care se află deja în circulație
Vânzarea mașinilor cu motoare pe benzină și motorină, interzisă în UE, din 2035. Vor putea fi vândute și folosite cele care se află deja în circulație
Începând cu anul 2035, Uniunea Europeană va interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare pe benzină sau motorină.
Pentru a accelera procesul de trecere la vehicule electrice și reducerea emisiilor poluante, vânzarea mașinilor noi cu motoare pe combustie internă, cele mai cunoscute fiind cele ce funcționează cu benzină sau motorină, va fi interzisă în Uniunea Europeană (UE) din 2035, potrivit unui acord la care au ajuns recent Parlamentul și Consiliul European.
După cum apare într-un comunicat al Parlamentului European, negociatorii UE au ajuns la un acord cu reprezentanții statelor membre în legătură cu propunerea ca producătorii auto să reducă, până în 2035, cu 100% emisiile, adică, practic, să le elimine.
Asta înseamnă că, din 2035, va fi imposibilă vânzarea de noi autoturisme dotate cu motoare ce folosesc combustie internă pentru a funcționa, respectiv cu motoare pe benzină sau motorină. E de subliniat faptul că limitările se vor aplica doar la vânzarea de mașini noi, nu și la vânzarea celor uzate, produse înainte de 2035.
Astfel, și după 2035 vor putea fi folosite, vândute sau cumpărate mașini ce au motoare cu ardere internă, cumpărate înainte de acest termen. Practic, mașinile de acum și din următorii aproximativ 13 ani se vor putea folosi atâta timp cât sunt sigure în utilizare, chiar dacă nu au emisii zero.
Parlamentul European a introdus o metodologie pentru evaluarea și raportarea datelor privind emisiile de CO2 pe ciclul de viață complet al mașinilor și furgonetelor vândute pe piața UE.
Totodată, Comisia Europeană va trebui să publice, până la sfârșitul anului 2025, un raport pentru a evalua progresul către mobilitatea rutieră cu emisii zero. Raportul va acoperi impactul asupra consumatorilor și ocupării forței de muncă, progresul în eficiența energetică și accesibilitatea vehiculelor cu emisii zero și emisii reduse, precum și informații despre piața vehiculelor second-hand. Ulterior, raportul se publică la fiecare doi ani.
Comisia Europeană va monitoriza și va raporta anual decalajul dintre valorile limită de emisie și datele reale privind consumul de combustibil și energie, cu scopul de a ajusta, începând din 2030, media emisiilor de CO2 a producătorilor.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană ANAF intră într-o nouă etapă de modernizare, iar accentul se pune pe tehnologie și pe o relație mai simplă cu contribuabilii. Ministrul Finanțelor spune că deja se folosește un soft american bazat pe inteligență […]
Radu Georgescu: ,,România a făcut toate greşelile economice scrise în cărţile de economie”
Economistul Radu Georgescu a publicat, pe o rețea de socializare, un text care face referire la greșelile economice pe care țara noastră le-a făcut în ultimii 10 ani, iar inflația a ajuns să fie cu mult mai mare decât media europeană. Textul critică guvernele, miniștii și parlamentarii pentru politicile monetare și fiscare aplicate. Mai mult […]
Felix Bogdan Dragomir, despre pericolul urșilor: „Avem decese, mutilări și accidente, iar statul rămâne surd și orb”
Semnal de alarmă al AJVPS Alba: „În ultimii 5 ani doar, au fost înregistrate și declarate peste 30 de atacuri ale urșilor asupra omului, soldate cu decese sau mutilări” România se confruntă cu o criză fără precedent în ceea ce privește relația dintre om și urs. Atacuri mortale, accidente rutiere și feroviare, gospodării devastate și […]