Un tânăr inginer IT din Alba, la „cârma” unei firme de brânzeturi cu afaceri de circa 2,5 milioane de euro
Marius Bîcu, aşa se numeşte. Are 34 de ani şi este de profesie inginer IT. În 2002 a preluat afacerea cu lactate începută de tatăl său în localitatea Unirea, judeţul Alba şi a ajuns după un deceniu să exporte 20% din brânzeturi în mai multe ţări precum Spania, Italia, Marea Britanie sau Austria.
Este vorba despre fabrica Unilact Transilvania de unde ies zilnic între o tonă şi două tone de brânză de burduf, telemea şi caşcaval sub brandurile Unilact şi De La Ferma. Acestea ajung pe rafturile a 600 de magazine din comerţul tradiţional şi mai multe lanţuri de magazine internaţionale de pe plan local.
„Firma Unilact a fost înfiinţată în 1994 de tatăl meu Marius Bîcu, de profesie inginer chimist, iniţial în domeniul chimiei, iar apoi banii strânşi i-a investit în agricultură şi zootehnie. Din 2002, odată cu construirea fabricii de procesare a laptelui, am continuat eu afacerea. Tata face zootehnie, eu mă ocup de procesare“, spune tânărul antreprenor, care conduce firma cu afaceri de circa 11 milioane de lei ( 2,5 mil. euro).
Lactatelor făcute la Unirea, zona transilvană care a dat şi numele de marcă al produselor Unilact, li s-a dus vestea în toată ţara. „De ani de zile livrăm produse proaspete celor mai prestigioşi clienţi, precum Metro, Selgros, Carrefour, Cora, Kaufland, Real sau Univers all. Distribuţia produselor, care s-a extins foarte mult în ultimul timp, se face prin maşini izoterme echipate cu instalaţii frigorifice moderne. Beneficiind de fonduri europene, întreaga tehnologie de care dispunem este de ultimă generaţie, în totalitate din Uniunea Europeană. Nici brevetele de invenţie şi inovaţie nu ne sunt deloc străine”, spune Marius.
Caşcaval dalia de vacă, caşcaval rucăr, caşcaval brădet împletit afumat, caşcaval dobrogea de oaie, telemea de vacă şi de oaie vid, brânză de burduf de oaie şi vacă, smântână dulce pentru frişcă sau fermentată sunt doar câteva dintre produsele firmei, pe care le puteţi găsi pe rafturile magazinelor.
Cei mai importanţi jucători de pe piaţa brânzeturilor sunt Lactalis cu brandul LaDorna, Hochland şi Delaco care se luptă pe o piaţă locală unde consumul este de circa 9,4 kg per capita. Comparativ, media consumului de brânzeturi în Uniunea Europeană este de 17 kg per capita.
Sursa: Ziarul Financiar
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | 240 de ani de la martiriul lui Horea, Cloșca și Crișan: Istoricul Ioan Bolovan, invitat special al unui eveniment comemorativ desfășurat la Câmpeni
240 de ani de la martiriul lui Horea, Cloșca și Crișan: Istoricul Ioan Bolovan, invitat special al unui eveniment comemorativ desfășurat la Câmpeni La Câmpeni s-a desfășurat, joi, 11 iulie 2025, un eveniment comemorativ cu ocazia împlinirii, în 2025, a 240 de ani de la martiriul lui Horea, Cloșca și Crișan. Manifestarea l-a avut ca […]
De vineri, 11 iulie, ”Mutat la Țară Fest” 2025 în Poiana cu Goruni de la Vinerea: Trei zile care aduc în prim-plan patrimoniul satului. PROGRAMUL și facilitățile de transport
De vineri, 11 iulie, ”Mutat la Țară Fest” 2025 în Poiana cu Goruni de la Vinerea: Trei zile care aduc în prim-plan patrimoniul satului. Programul și facilitățile de transport „Mutat la Ţară Fest” 2025, un eveniment care aduce în prim-plan patrimoniul cultural viu al satului românesc, meşteşugurile tradiţionale, bucate rurale şi viaţa simplă, în armonie […]
ADMITERE 2025 | Toți absolvenții promoției 2025 a Colegiului Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, admiși la academiile militare
ADMITERE 2025 | Toți absolvenții promoției 2025 a Colegiului Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, admiși la academiile militare După o promovabilitate de 100% și media generală 9,15, la examenele de bacalaureat, absolvenții Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia au avut aceleași performanțe și la admiterea la academiile militare la care s-au înscris. […]