Un oltean șugubăț a chemat SMURD-ul pentru că…sughite!
Din ciclul: ”Așa nu, stimați cetățeni”: Un oltean șugubăț a chemat SMURD-ul pentru că…sughite!
Un gorjean a sunat recent la ISU, cerând ajutor pentru că sughite de 10 minute!
Răspunsul primit l-a făcut pe acesta să exclame: „Dacă mi se întâmplă ceva, voi o să răspundeţi!”. Reprezentanţii ISU Gorj au făcut public pe pagina de Facebook un apel telefonic primit în urmă cu câteva zile:
Dispecerul: – Bună ziua! Aţi sunat la pompieri! Ce urgenţă aveţi?
Apelantul: – Bună ziua! Domnule, de vreo 10 minute sughit!
Dispecerul: – Aveţi stări de rău, suferiţi de vreo afecţiune?
Apelantul: – Nu, nu mă doare nimic, dar dacă mi se întâmplă ceva de la sughiţatul ăsta?
Dispecerul: – Aţi mai păţit până acum?
Apelantul: – Nu, că de aia vă sun!
Dispecerul: – Aţi încercat să beţi un pahar cu apă? Faptul că sughiţaţi, neavând alte simptome şi fără să suferiţi de vreo boală, cu siguranţă, nu vă pune sănătatea în pericol! Încercaţi să beţi o gură de apă şi vă rugăm să reveniţi cu un apel pe numărul 112 doar dacă vă simţiţi rău!
Apelantul: – Şi cum, domnule, nu vine nimeni să mă vadă?
Dispecerul: – Simptomele dumneavoastră nu reprezintă o urgenţă medicală! Nu o să vină nimeni să vă vadă doar pentru că sughiţaţi! Altcineva poate chiar o să aibă nevoie de ajutor şi echipajul o să fie ocupat să vă dea dumneavoastră un pahar cu apă! Vă repet că puteţi reveni cu un apel pe 112 doar dacă vă simţiţi rău!
Apelantul: – Dacă mi se întâmplă ceva, voi o să răspundeţi! (…)
Dispecerul: – Întotdeauna ne asumăm răspunderea pentru ceea ce facem! Vă mulţumim pentru “urări” şi nu uitaţi să beţi o cană cu apă! O zi frumoasă!
„În tot acest timp telefonul suna şi cineva care chiar avea o situaţie de urgenţă era în aşteptare! Acesta este un apel primit în urmă cu ceva timp în dispeceratul nostru! Nu ai nevoie de înalte studii sau de o capacitate intelectuală extraordinară să realizezi că sughiţul nu reprezintă o urgenţă medicală!
Nici pentru a realiza că în timp ce tu te vaiţi că sughiţi şi aştepţi să vină un echipaj SMURD să te vadă, există posibilitatea ca un alt om, sau un copil poate, să aibă cu adevărat nevoie de ajutor, iar noi să fim ocupaţi să-ţi aducem o cană cu apă… şi mai este foarte probabil ca, în cazul lor, nu minutele, doar câteva secunde pierdute să fie fatale… şi în cazul ăsta nu credem că ne-am putea scuza pentru că tu ai vrut să te vadă un echipaj SMURD doar pentru că sughiţai!”, scriu reprezentanţii ISU Gorj.
Potrivit acestora, există multe astfel de apeluri şi doar calmul şi experienţa celor care lucrează în dispecerat pot face diferenţa între o adevărată situaţie de urgenţă şi apelurile nejustificate. Aviz și unora din județul nostru!
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
TITULARIZARE 2025: Rezultatele inițiale vor fi publicate astăzi. Pânâ când se vor putea depune contestații
TITULARIZARE 2025: Rezultatele inițiale vor fi publicate astăzi. Pânâ când se vor putea depune contestații Astăzi, marți, 22 iulie 2025, vor fi publicate rezultatele inițiale de la concursul național de Titularizare 2025. Profesorii care sunt nemulțumiți de rezultate pot să depună contestații în zilele de marți, 22 iulie 2025, și miercuri, i23 iulie 2025, ar […]
Vouchere de energie 2025 | Aplicația informatică testată de STS, aflată în fază avansată de lansare și aplicare
Vouchere de energie 2025 | Aplicația informatică testată de STS, aflată în fază avansată de lansare și aplicare Aplicația informatică destinată acordării voucherelor de energie, lansată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, se află într-u stadiu avansat de dezvoltare și va fi operațională înainte de termenul de 60 de zile stabilit prin legislație. „Procesul de dezvoltare […]
Factura la energie se schimbă: Furnizorii trebuie să includă voucherul de sprijin pentru consumatorii vulnerabili
Factura la energie se schimbă: Furnizorii trebuie să includă voucherul de sprijin pentru consumatorii vulnerabili Furnizorii de energie electrică își modifică sistemele informatice de facturare, pentru a integra noul mecanism de sprijin destinat consumatorilor vulnerabili, care a intrat în vigoare la 1 iulie 2025. Astfel, facturile vor include automat un voucher lunar de 50 de […]