Rămâi conectat

Ştirea zilei

Un obiectiv prioritar pe şantierul autostrăzii Orăştie – Sibiu: Construcţia nodului rutier Sebeş – Lancrăm a pornit cu dreptul în 2012

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

 

 

 

Anul Nou are semne bune pe şantierul autostrăzii Orăştie – Sibiu şi în special pe tronsonul centurii de ocolire a municipiului Sebeş (6 km) unde sunt concentrate, încă de la reluarea lucrărilor (9 ianuarie) importante forţe mecanice şi umane. Lucrările prioritare vizează de la cele cinci poduri de pe acest tronson, din care sunt esenţiale cele trei poduri care aparţin nodului rutier Sebeş – Lancrăm. Este vorba despre podul  peste calea ferată Vinţu de Jos – Sebeş, cel de peste şoseaua Alba Iulia – Sebeş la ieşirea din Lancrăm şi încă un pod peste râul Sebeş plus alte 30 de podeţe din care se lucrează acum  la 4.
Cel mai mare şi mai complex pod este cel din zona nodului rutier Lancrăm. Podul are o lungime de peste 70 m, fiind alcătuit din trei tronsoane, unul de 36 m (peste şoseaua existentă) şi alte două poduri „de capete” de câte 16,5 m fiecare. Este o lucrare de artă importantă, dacă ne gândim doar la faptul că fiecare grindă de pod are lungimea de 36 de metri şi cântăreşte circa 80 de tone. De la domnul inginer Tudor Dobrin, director de proiect la compania Straco Grup-Studio Corona, consorţiul care construieşte tronsonul de la Sebeş, am aflat că odată cu reluarea lucrărilor în aceste zile s-au terminat forajele la pilonii de susţinere a podului de la Lancrăm. Practic s-a forat la o adâncime de 17 m şi s-au introdus pilonii de fier beton cu un diametru de 1,2 m pentru podul de 36 m lungime astfel că fundaţiile s-au turnat. Bătălia, marea bătălie, se dă pentru construcţia acestui nod rutier care, atunci când va fi gata (se speră că pânã la 1 Decembrie 2012 să fie finalizat) va fi cel mai frumos şi mai luminat nod rutier din ţară, o adevărată bijuterie în domeniu. De fapt, constructorii doresc ca până la toamnă să finalizeze centura de ocolire a Sebeşului, astfel că se lucrează la foc continuu, ziua şi noaptea, atât pe şantier cât şi în atelierele de confecţii metalice, staţiile de betoane şi laboratoare unde se analizează şi verifică calitatea materialelor şi a lucrărilor. De asemenea, se acţionează cu forţe mecanice importante la excavarea unui deal între Cut şi Cunţa, unde se va realiza un debleu (o trecere) şi de unde se vor săpa circa 1 milion de mc de pământ (din cele 2 milioane pe tot tronsonul), care se vor folosi pentru umplutură şi ridicarea autostrăzii la circa 2 – 2,5 metri faţă de cota actuală. Lucrările de umplutură şi înălţare a benzilor de circulaţie au şi început în zona Vinţu de Jos – Lancrăm.
În fine, un calup important de lucrări îl reprezintă aşa numitele lucrări auxiliare, de deviere şi protejare a utilităţilor existente în zonă – reţele electrice, cabluri, conducte de gaze, de apă, telefonie etc. care trebuie deviate astfel încât să se creeze spaţii de acces pentru toate terenurile din zonă.
Dar nu numai pentru constructori autostrada oferă câmp de lucru cât cuprinde ziua şi noaptea. Ea este o adevărată mană cerească şi pentru firmele din Sebeş, începând cu furnizorii de materiale de construcţii şi continuând cu cele de prestări servicii, care, pe măsură ce autostrada şi centura de ocolire înainteazã au tot mai mult de lucru. O afacere rentabilă care ajută pe toată lumea să treacă mai uşor peste problemele recesiunii, care,  în paranteză fie spus, nu prea au ce căuta într-un judeţ ce are investiţii de 620 de milioane de euro pentru autostradă şi 4,2 miliarde de dolari pentru un alt proiect în Munţii Apuseni. Important este să accesăm cât mai mulţi bani, să fim în stare să-i gospodărim şi mai ales să beneficiem de marile investiţii, nu numai să clănţănim şi să chibiţăm, să ne dăm cu părerea despre ele, ca să facem pe deştepţii la televiziunile tranziţiei şi să vină alţii să lucreze pentru noi!
Gheorghe CIUL


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său

Ziarul Unirea

Publicat

în

Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Ciugud, care a provocat un accident rutier în urmă cu 2 ani, în urma căruia a decedat tatăl său, și-a aflat prima […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea