Trei sferturi din mașini înmatriculate în ultima parte a anului 2021 au fost cele importate, second-hand. Datele INS
Trei sferturi din mașini înmatriculate în ultima parte a anului 2021 au fost cele importate, second-hand. Datele INS
În trimestrul al patrulea al anului 2021, înmatriculările noi de mașini au scăzut cu 16.8% comparativ cu trimestrul patru al anului 2020, iar ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 73,3%, în creștere cu 1,6 puncte procentuale comparativ cu același trimestru al anului 2020, arată datele Institutului Național de Statistică. Înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au scăzut cu 17,1%, în aceeași perioadă.
În trimestrul IV 2021 comparativ cu trimestrul IV al anului 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat scăderi la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 35,1%, la categoria autobuze și microbuze cu 20,7% ṣi la categoria autoturisme cu 16,2%.
În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu 42,8%, la categoria autobuze ṣi microbuze cu 29,7% ṣi la categoria autoturisme cu 21,0%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,1%, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 15,3% ṣi la categoria autotractoare cu 5,3%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣtere la categoria autotractoare cu 52,1% ṣi scăderi la categoria remorci semiremorci cu 7,1% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 0,8%.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2021, în proporție de 57,6%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 11,9%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 29,6% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,1%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 34,1%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,0% au fost clasificate în norma Non-Euro.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Președintele Nicușor Dan îi invită pe magistrați ”să reclame problemele din justiție” . Unde se pot trimite ”materialele”?
Președintele Nicușor Dan îi invită pe magistrați ”să reclame problemele din justiție” . Unde se pot trimite ”materialele”? După ce aproape 200 de magistrați au semnat un mesaj cu textul „adevărul și integritatea nu trebuie sancționate, ci protejate”, Nicușor Dan a avut o reacție în care invită cele 178 de persoane la discuții. Astfel, Președintele […]
CODUL MUNCII 2025 | Violența și hărțuirea la muncă, reglementată: Amenzi usturătoare pentru cine nu respectă procedurile
Violența și hărțuirea la muncă, reglementată: Amenzi usturătoare pentru cine nu respectă procedurile Un proiect de lege care definește conceptele de violenţă şi hărţuire în domeniul raporturilor de muncă, precum şi principiile generale de prevenire a violenţei şi hărţuirii la locul de muncă şi extinde aria de aplicare a măsurilor de protecţie a angajaţilor şi […]
Economistul Ragu Georgescu, despre bula imobiliară și de ce prețurile locuințelor vor scădea cu 50% în 2026: ,,În România, daca nu știi să faci nimic și nu ai nicio carieră, te faci agent imobiliar sau pui unghii”
Economistul Ragu Georgescu, despre bula imobiliară și de ce prețurile locuințelor vor scădea cu 50% în 2026: ,,În România, daca nu știi să faci nimic și nu ai nicio carieră, te faci agent imobiliar sau pui unghii” Economistul Radu Georgescu a explicat de ce în perioada următoare bula imobiliară din România se va sparge și […]
