Rămâi conectat

Actualitate

Timbrul de mediu ar putea fi aplicat doar pentru maşini cu mai mult de opt locuri

Alexandra Mates

Publicat

în

Ministerul Mediului doreşte aplicarea timbrului de mediu, doar pentru autovehiculele de pasageri cu mai mult de opt locuri, iar valoarea să fie calculată ţinând cont intergral de emisiile de CO2, nu doar de 30%, cum este în prezent. Astfel, cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 ar urma să scadă comparativ cu valorile actuale. Propunerea a fost prezentată Guvernului de către ministrul Mediului,  Rovana Plumb, în şedinţa de miercuri a Guvernului.

„Intenţia este să aplicăm principiul conform căruia «poluatorul plăteşte», dar şi să încurajăm achiziţia de maşini mai puţin poluante. Acum, pentru maşinile vechi şi foarte vechi este percepută o taxă aberantă, ceea ce creează un blocaj în achiziţionarea de maşini mai puţin poluante”, a declarat agenţiei MEDIAFAX ministrul Rovana Plumb.

Conform propunerii prezentate, timbrul de mediu va lua în calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual în care este calculată şi cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luată în calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, în condiţiile în care în prezent aceste emisii au o proporţie de doar 30% la stabilirea taxei auto.

Timbrul de mediu va fi calculat în continuare şi în funcţie de cota de depreciere a maşinii, rezultată din vechimea acesteia.

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că acest tip de maşini mai are o durată scurtă de funcţionare şi, deci, va polua pentru un interval mai mic.

Joi seara, ministrul Rovana Plumb a anunţat că proiectul timbrului de mediu va fi prezentat în Guvern, cel mai probabil, în această săptămână, iar apoi va urma o dezbatere publică legată de această taxă care ar urma să o înlocuiască pe cea de primă înmatriculare auto.

Premierul Victor Ponta anunţase anterior că taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un „timbru de mediu” pentru care proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice.

El a mai anunţat că proprietarii de vehicule înmatriculate înainte de anul 2007 ar putea fi scutiţi de la plata taxei de primă vânzare auto.

Anul trecut, fostul Guvern a decis că pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 taxa de poluare trebuie achitată de către cumpărător la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor.

Taxa, denumită „de primă vânzare”, este percepută cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat şi pentru care nu a fost achitată taxa de poluare.
Ministrul Mediului de la acea dată, Laszlo Borbely, arăta că circa 110.000 de autovehicule înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007 şi pentru care nu a fost achitată taxă de primă înmatriculare, în general maşini cu norma de poluare Euro 3 şi 4, şi-au schimbat proprietarii.

La scurt timp însă, invocând dificultăţi administrative de colectare, fostul Guvern a decis ca taxa de primă vânzare a maşinilor înmatriculate înainte de 2007 să fie suspendată până la începutul anului 2013, iar persoanele care au plătit deja această taxă să primească banii înapoi.

În condiţiile în care a fost suspendată doar până la începutul acestui an, taxa de primă vânzare auto este din nou obligatorie începând cu 1 ianuarie.

Sursa: Mediafax


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024

Bera Larisa

Publicat

în

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea