Testele de mediu în condiţii reale de trafic, obligatorii pentru toate noile modele de autovehicule din UE, de la 1 septembrie
Noile modele de autovehicule vor trebui să treacă, începând din 1 septembrie, nu doar testele de mediu din laborator, ci şi o serie de teste privind emisiile generate în condiţii reale de conducere înainte să poată circula pe drumurile europene, potrivit unui anunţ al Comisiei Europene.
Verificările emisiilor generate în condiţii reale de trafic (real driving emissions – RDE), alături de testele de laborator, ce au fost armonizate la nivel mondial, vor asigura rezultate mai fiabile şi vor contribui la redobândirea încrederii în performanţa autovehiculelor.
Mai exact, emisiile de NOx şi de particule, care sunt o cauză majoră a poluării atmosferice, vor fi măsurate mai fiabil în condiţii reale de conducere (testul RDE).
Acest test va completa o procedură nouă, mai realistă de laborator (testul WLTP) pentru toate emisiile, inclusiv de CO2 şi legată de consumul de combustibil, precum şi de NOx şi de alţi poluanţi atmosferici.
Ambele tipuri de teste devin obligatorii începând din septembrie 2017 pentru toate modelele noi de autovehicule şi vor fi introduse treptat pentru toate autovehiculele noi în perioada 2018-2019.
„O trecere rapidă la autovehicule cu emisii zero este în interesul tuturor, având în vedere riscurile pentru sănătatea publică şi mediu aflate în joc. Dar, pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din viaţa noastră şi trebuie să căpătăm iar încredere în această tehnologie. De aceea existenţa unor teste noi şi mai fiabile pentru autovehiculele noi este esenţială. Iar pentru autovehiculele aflate deja în uz, statele membre trebuie să îşi respecte angajamentele, să pună în practică legislaţia şi să adopte măsuri suplimentare, împreună cu toate părţile interesate, pentru a reduce emisiile flotei existente”, spune Comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, Elżbieta Bieńkowska, citată de news.ro.
În cadrul procedurii de verificare a emisiilor în condiţii reale de conducere (RDE), emisiile de poluanţi sunt măsurate cu ajutorul unor sisteme portabile (PEMS), care sunt ataşate pe automobil în condiţii reale de conducere pe drum.
„Aceasta înseamnă că automobilul va fi condus în condiţii reale de variaţie aleatoare a unor parametri, precum acceleraţia, deceleraţia, temperatura ambiantă şi sarcinile utile”, argumentează Comisia.
Procedura RDE nu înlocuieşte, ci completează testul de laborator, care a fost, de asemenea, îmbunătăţit pentru a reflecta mai bine condiţiile reale de conducere, în special pentru a oferi cifre mai realiste privind emisiile de CO2 şi consumul de combustibil. Pe lângă cele două teste de mediu obligatorii, Comisia urmăreşte revizuirea integrală a sistemului de omologare de tip, un proiect de regulament redactat în replică la la scandalul emisiilor poluante declanşat de Volkswagen în 2015 fiind deja agreat de Consiliul UE.
sursa: news.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Noutăți pensii 2025: Vârsta de pensionare la 65 de ani pentru magistrați – proiect de lege
Noutăți pensii 2025: Vârsta de pensionare la 65 de ani pentru magistrați – proiect de lege Marți, 8 aprilie 2025, va fi depus la Parlament un proiect de lege semnat de toţi cei patru preşedinţi ai partidelor ce compun coaliţia de guvernare care prevede că magistraţii care vor începe activitatea în magistratură vor ieși la […]
Noutăți pensii 2025: Se schimbă dată când intră pensiile pe card în aprilie În luna aprilie 2025, pensionarii din România vor beneficia de o modificare semnificativă în privința plății pensiilor, care vine chiar înainte de Paște. Citește și: PENSII 2025: Dosarele de pensionare vor putea fi depuse online. De când se va aplica măsura Casa Națională […]