Taxa pe kilometru pe autostrăzi, implementată în România: Ce spune șeful CNAIR despre noul sistem electronic de tarifare
Taxa pe kilometru pe autostrăzi, implementată în România: Ce spune șeful CNAIR despre noul sistem electronic de tarifare
Țara noastră se pregătește să introducă taxe pentru utilizarea autostrăzilor, similare celor din alte țări europene. Cristian Pistol, directorul CNAIR, a anunțat că o companie a câștigat licitația pentru implementarea noului sistem electronic de tarifare.
Noi taxe în România
„Astăzi a fost depusă o ofertă pentru noul sistem electronic de tarifare a autovehiculelor care circulă pe rețeaua rutieră națională. Contractul prevede atât dezvoltarea și implementarea soluției informatice, cât și furnizarea echipamentelor software necesare”, a declarat Cristian Pistol.
Citește și: Taxa pe autostradă: o nouă povară pentru buzunarul românilor. Când ar putea intra în vigoare
Vodafone România SA a fost singura companie care a depus o ofertă pentru acest contract, în valoare de până la 224,68 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin PNRR. Durata contractului este de 84 de luni, din care 24 de luni sunt destinate dezvoltării și implementării soluției informatice și furnizării echipamentelor și programelor necesare.
Cristian Pistol a explicat că noile tarife vor alinia România la cerințele europene și se vor aplica atât autoturismelor, cât și autobuzelor, autocarelor și autovehiculelor de transport marfă. În mod concret, șoferii vor plăti o rovinietă în funcție de kilometrii parcurși și de norma de poluare a vehiculului pe drumurile din România.
Sistemul de tarifare pe kilometru
„Prin această investiție, dorim să construim un nou sistem informatic integrat pentru gestionarea tarifului de utilizare a infrastructurii rutiere, conform prevederilor Uniunii Europene,” a precizat Cristian Pistol.
Noul sistem de tarifare va include două moduri: unul bazat pe perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time-based) pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone, și altul bazat pe distanța parcursă (distance-based) pentru autovehiculele de transport marfă cu MTMA > 3,5 tone.
Implementarea acestui sistem electronic de tarifare marchează un pas important pentru alinierea României la standardele europene și pentru gestionarea eficientă a infrastructurii rutiere.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat
Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat Salariaţii din administraţia publică reclamă „campania agresivă şi lipsită de fundament care promovează ideea că sectorul bugetar din România este supradimensionat” şi cer „creşterea numărului de angajaţi, pentru reducerea sarcinilor” Citește și: Taxe, salarii și pensii din […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan