Taxa pe kilometru pe autostrăzi, implementată în România: Ce spune șeful CNAIR despre noul sistem electronic de tarifare
Taxa pe kilometru pe autostrăzi, implementată în România: Ce spune șeful CNAIR despre noul sistem electronic de tarifare
Țara noastră se pregătește să introducă taxe pentru utilizarea autostrăzilor, similare celor din alte țări europene. Cristian Pistol, directorul CNAIR, a anunțat că o companie a câștigat licitația pentru implementarea noului sistem electronic de tarifare.
Noi taxe în România
„Astăzi a fost depusă o ofertă pentru noul sistem electronic de tarifare a autovehiculelor care circulă pe rețeaua rutieră națională. Contractul prevede atât dezvoltarea și implementarea soluției informatice, cât și furnizarea echipamentelor software necesare”, a declarat Cristian Pistol.
Citește și: Taxa pe autostradă: o nouă povară pentru buzunarul românilor. Când ar putea intra în vigoare
Vodafone România SA a fost singura companie care a depus o ofertă pentru acest contract, în valoare de până la 224,68 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin PNRR. Durata contractului este de 84 de luni, din care 24 de luni sunt destinate dezvoltării și implementării soluției informatice și furnizării echipamentelor și programelor necesare.
Cristian Pistol a explicat că noile tarife vor alinia România la cerințele europene și se vor aplica atât autoturismelor, cât și autobuzelor, autocarelor și autovehiculelor de transport marfă. În mod concret, șoferii vor plăti o rovinietă în funcție de kilometrii parcurși și de norma de poluare a vehiculului pe drumurile din România.
Sistemul de tarifare pe kilometru
„Prin această investiție, dorim să construim un nou sistem informatic integrat pentru gestionarea tarifului de utilizare a infrastructurii rutiere, conform prevederilor Uniunii Europene,” a precizat Cristian Pistol.
Noul sistem de tarifare va include două moduri: unul bazat pe perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time-based) pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone, și altul bazat pe distanța parcursă (distance-based) pentru autovehiculele de transport marfă cu MTMA > 3,5 tone.
Implementarea acestui sistem electronic de tarifare marchează un pas important pentru alinierea României la standardele europene și pentru gestionarea eficientă a infrastructurii rutiere.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Noul Guvern, pe repede înainte. Ilie Bolojan: „Foarte probabil, luni se va semna protocolul coaliției”
Noul Guvern, pe repede înainte. Ilie Bolojan: „Foarte probabil, luni se va semna protocolul coaliției” Preşedintele interimar al PNL, premierul desemnat Ilie Bolojan, a anunţat că protocolul coaliţiei de guvernare va fi semnat cel mai probabil luni, 23 iunie 2025. Citește și: VIDEO | Ilie Bolojan, desemnat premier de către Nicușor Dan. Şeful statului: Urgența […]
De câți bani este nevoie pentru a trăi decent în România. Diferență foarte mare de cost între oraș și sat
De câți bani este nevoie pentru a trăi decent în România. Diferență foarte mare de cost între oraș și sat Creșterile salariale din ultimii ani nu reușesc să țină pasul cu majorările de prețuri din aceeași perioadă. Totul s-a scumpit, iar din iulie 2025 se anunță prețuri și mai mari după eliminarea plafonării facturilor la […]
UPDATE | Societatea Română de Cardiologie a anunțat în mod eronat decesul neurochirurgului Leon Dănăilă
UPDATE | Societatea Română de Cardiologie a anunțat în mod eronat decesul neurochirurgului Leon Dănăilă Societatea Română de Cardiologie și-a retras comunicatul prin care a anunțat în mod eronat decesul academicianului Leon Dănăilă în vârsta de 91 de ani. Ulterior celebrul neurochirug a anunțat chiar el pe pagina personala că NU e adevărat. „Azi medicina […]