Rămâi conectat

Actualitate

STUDIU 80% dintre români schimbă postul TV pe timpul pauzelor publicitare. 5 din 10 persoane mănâncă sau fumează

Ioana Oprean

Publicat

în

Un studiu de specialitate, dat publicității joi, arată că majoritatea consumatorilor români (80%) evită reclamele de la televizor prin schimbarea postului de televiziune în timpul pauzei publicitare, în timp ce 5 din 10 persoane mănâncă sau fumează în acest interval.

taxa radio-tvConform cercetării iSense Solutions, principalul motiv pentru care românii nu sunt interesați de reclamele de la televizor este faptul că le consideră plictisitoare și repetitive. În același timp, 2 din 10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.

În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri și pe propria persoană. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obișnuit smartphone-ul și 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitățile de relaxare — aceștia accesează social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).

Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) și messenger-ul (49% — smartphone, 49% — laptop/PC), în timp ce 69% dintre aceștia vorbesc la telefon și 50% trimit sms-uri.

Studiul arată, de asemenea, că în timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii caută informații diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informații online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoții (36%), sănătate și medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii și vacanțe (25%).

Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informație care influențează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experiență (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informațiile direct din magazin (41%) și site-urile care evaluează diverse produse (40%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 500 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta între 18 și 65 de ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de 95%.

Sursa Agerpres


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Ministrul Sănătății: Spitalele vor trebui să publice o serie de indicatori de transparență în activitate

Ioana Oprean

Publicat

în

Spitalele vor trebui să publice o serie de indicatori de transparență în activitate Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, a anunțat, sâmbătă, 23 august 2025, că din luna septembrie 2025 spitalele vor trebui să publice pe site-ul lor o serie de indicatori de transparență în activitate, cum ar fi numărul de pacienți internați sau cel al bolnavilor […]

Citește mai mult

Actualitate

Ministrul Apărării: România rămâne ferm de partea Ucrainei. Nu vom ceda în faţa propagandei şi presiunilor venite dinspre partidele aliniate Moscovei

Ioana Oprean

Publicat

în

Ministrul Apărării: România rămâne ferm de partea Ucrainei Ministrul Apărării, Ionuţ Moşteanu, a afirmat, duminică, 24 august 2025, că România rămâne ferm de partea Ucranei şi că ţara noastră nu va ceda în faţa propagandei şi presiunilor venite dintre partidele aliniate Moscovei. Oficialul a fost prezent la ceremoniile organizate de Ziua Naţională a Ucrainei. „Astăzi, […]

Citește mai mult

Actualitate

Fostul premier Florin Cîțu: „România, sufocată de datorii și taxe. Experimentul a eșuat”

Ioana Oprean

Publicat

în

Florin Cîțu: „România, sufocată de datorii și taxe. Experimentul a eșuat” Fostul premier Florin Cîțu critică dur strategia fiscală a celor patru guverne care s-au succedat între 2022 și 2025. El spune că România a făcut „o întoarcere la 180 de grade” față de abordarea liberală din perioada 2020–2021. Citește și: Fostul premier Florin Cîțu: […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea