STUDIU 80% dintre români schimbă postul TV pe timpul pauzelor publicitare. 5 din 10 persoane mănâncă sau fumează
Un studiu de specialitate, dat publicității joi, arată că majoritatea consumatorilor români (80%) evită reclamele de la televizor prin schimbarea postului de televiziune în timpul pauzei publicitare, în timp ce 5 din 10 persoane mănâncă sau fumează în acest interval.
Conform cercetării iSense Solutions, principalul motiv pentru care românii nu sunt interesați de reclamele de la televizor este faptul că le consideră plictisitoare și repetitive. În același timp, 2 din 10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.
În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri și pe propria persoană. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obișnuit smartphone-ul și 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitățile de relaxare — aceștia accesează social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).
Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) și messenger-ul (49% — smartphone, 49% — laptop/PC), în timp ce 69% dintre aceștia vorbesc la telefon și 50% trimit sms-uri.
Studiul arată, de asemenea, că în timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii caută informații diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informații online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoții (36%), sănătate și medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii și vacanțe (25%).
Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informație care influențează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experiență (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informațiile direct din magazin (41%) și site-urile care evaluează diverse produse (40%).
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 500 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta între 18 și 65 de ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de 95%.
Sursa Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Valuri de CONCEDIERI în marile companii globale: Măsuri luate pe fondul scăderii încrederii şi al presiunii investiţiilor în AI
Valuri de CONCEDIERI în marile companii globale Tot mai multe corporaţii internaţionale reduc masiv personalul, în contextul încetinirii economice şi al tranziţiei accelerate către automatizare bazată pe inteligenţă artificială, transmite agenția de preesăReuters, citată de News.ro. Giganți precum Amazon, Nestlé şi UPS au anunţat mii de disponibilizări, în timp ce consumul scade, iar investitorii cer […]
Serviciile medicale din caravanele mobile vor fi decontate de CNAS: La decontare se vor aplica tarifele care se utilizează în ambulatoriul de specialitate
Serviciile medicale din caravanele mobile vor fi decontate de CNAS Serviciile medicale oferite prin intermediul caravanelor, organizate alături de spitale, vor fi decontate, a anunţat ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete. Măsura este luată în condiţiile în care România nu are o strategie naţională de screening, iar acţiunile ONG-urilor descoperă multe dintre afecţiunile grave în comunităţile vulnerabile, […]
Ministrul Educaţiei, despre organizarea examenului de titularizare din 2026: ,,Trebuie să avem şi vom avea”
Daniel David, despre organizarea examenului de titularizare de anul viitor: ,,Trebuie să avem şi vom avea” Daniel David, Ministrul Educaţiei, a vorbit despre organizarea examenului de titularizare de anul viitor, menționând că ,,trebuie” avut acest examen. ,,O întrebare se leagă de titularizare şi dacă vom avea titularizare în condiţiile crizei fiscal-bugetare, anul viitor. Iar răspunsul […]