Strategul PSD Vasile Dâncu, despre cum realitatea votului a spart bula online creată prin rețelele de social media
Pe lângă multe alte lucruri, rezultatele alegerilor prezidențiale din primul tur au însemnat și o lecție pentru mulți dintre internauți, a căror expectanțe au fost înșelate, putându-se considera astfel victimele unei bule online, a unei realități virtuale în care preferințele, opțiunile, valorile lor păreau a fi împărtășite de majoritate.
Pe de-o parte, această situație devine o lecție despre relevanța, proporțiile și reprezentativitatea unui curent, tendințe pe social media, iar pe de altă parte, devine o oportunitate pentru a înțelege și învăța cum funcționează mecanismul Facebook, responsabil de crearea acestor „bule online”.
Legat de acest subiect, reputatul profesor și sociolog clujean Vasile Dâncu, unul dintre principalii strategi politici ai PSD, scrie pe blogul său (http://vasiledancu.blogspot.ro), în cadrul unui amplu material – “Dragă candidatule (Câteva rețete sigure de a pierde alegerile)” – următorul text:
“Nu uita că realitatea românească nu este cea de pe Facebook, social media sau în orice alt teritoriu din media electronică. Ştiu, este impresionant când vezi milioane de like-uri, dar astea vin de la internauţi pasivi care nu se implică în offline în discuţii sau politică. Doar 2% la sută participă constant ca emiţători de mesaje, restul sunt legume virtuale. Dacă eşti atent o să vezi că sunt câteva zeci de persoane care comentează, distribuie, înjură etc. În campania pentru turul I al alegerilor prezidenţiale din 2014 doar 19% dintre electorii care au internet (59%) declară că au urmărit campania pe internet, adică maximum 10% din populaţie, dar jumătate spun ca nu merg la vot, deci rămân vreo 5%. Viaţa reală a oamenilor este în altă parte şi ei acolo te aşteaptă, măcar să le vezi condiţiile de viaţă şi să le asculţi păsurile. În turul doi, din sondajele de pe Internet din această campanie candidatul de pe locul 5, care a obţinut doar 4.5% intră triumfător cu aproape 50%, de pe locul I.”
Mecanismul Facebook din spatele bulei noastre virtuale
Specialiștii explică faptul că Facebook creează, prin algoritmul său, o bulă online în care trăim fiecare, acesta fiind construit în aşa fel încât să ne ofere în News Feed link-urile de la prietenii care împart cu noi aceleaşi opinii, care au dat Like la pagini asemănătoare cu noi.
“E o iluzie care se poate crea la nivel personal. Algoritmul Facebook care-ţi dă lucrurile care-ţi plac ţie poate crea o bulă prin care lumea din jurul tău votează doar cu Macovei şi Iohannis. Din grupul tău de prieteni structura poate fi foarte diferită decât de cea la nivel naţional”, a explicat expertul online Ionuț Oprea, citat de adevărul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
23 decembrie 1989: Cea mai sângeroasă zi a Revoluției. 40 de soldați veniți să apere Aeroportul Otopeni au fost uciși
23 decembrie 1989: Cea mai sângeroasă zi a Revoluției. 40 de soldați veniți să apere Aeroportul Otopeni au fost uciși Soții Ceauşescu au fost arestați pe 22 decembrie 1989 şi toată lumea se aştepta ca revoltele să se încheie, dar sângele a continuat să curgă. În acea zi, România a intrat sub spectrul unei ameninţări […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 7 ore
MESAJE de Mos CRACIUN 2024 hazlii. Idei de SMS-uri, URĂRI şi FELICITĂRI amuzante pe care le puteți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 4 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana