STATISTICĂ UE: România are cele mai periculoase drumuri din Uniunea Europeană
Potrivit statisticilor pentru 2015 privind securitatea rutieră, publicate joi de Comisia Europeană, România a rămas și anul trecut țara cu cel mai mare număr de decese rutiere la un milion de locuitori (95), aproape dublu față de media de 51,5 decese înregistrată la nivelul Uniunii Europene (UE), chiar dacă, în comparație cu anul 2010 în România numărul deceselor a scăzut cu 21%.
Conform acestor statistici, anul trecut un număr de 26.000 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE, cu 5.500 mai puține decât în 2010. Cu toate acestea, la nivelul UE, nu se observa nicio ameliorare față de situația din 2014. În plus, Comisia estimează ca 135.000 de persoane au suferit accidente grave pe drumurile din UE. Costul social (reabilitare, asistența medicală, daune materiale etc.) generat de decesele și de vătămările corporale survenite ca urmare a accidentelor rutiere este estimat la cel puțin 100 de miliarde de euro.
„Numărul deceselor sau al vătămărilor corporale grave este întotdeauna prea mare. În ultimele decenii, am obținut rezultate impresionante în ceea ce privește reducerea accidentelor rutiere, însă stagnarea actuală este alarmantă. Dacă Europa dorește să își atingă obiectivul de înjumătățire a numărului accidentelor rutiere până în 2020, mai rămân încă multe de făcut. Invit statele membre să-și intensifice eforturile în direcția aplicării legislației și a sensibilizării cetățenilor. Deși costul acestor eforturi este considerabil, el este totuși nesemnificativ în comparație cu costul social de 100 de miliarde de euro generat de decesele și de vătămările corporale survenite ca urmare a accidentelor rutiere”, a declarat Comisarul european pentru Transporturi, Violeta Bulc.
În 2015, rata medie a deceselor în traficul rutier din UE a fost de 51,5 la un milion de locuitori, similară cu cea din ultimii doi ani. Aceasta încetinire de ritm, care urmează după o reducere semnificativa de 8 % în 2012 și 2013, este cauzata de mai mulți factori, cum ar fi o interacțiune mai mare, în orașele europene, între utilizatorii rutieri neprotejați și cei motorizați. De asemenea, utilizatorii vulnerabili ai drumurilor (pietoni, bicicliști etc.) reprezintă o mare parte dintre cele 135.000 de persoane accidentate potrivit estimărilor Comisiei. De precizat că este prima data când Comisia publica o astfel de cifră, întrucât statele membre au început să raporteze date comparabile și fiabile cu privire la accidentele rutiere grave.
Pentru a pregăti calea către automatizare și către o mai bună gestionare a traficului rutier, Comisia își propune să elaboreze, în a doua jumătate a anului 2016, un plan general privind implementarea unor sisteme de transport inteligente (STI) capabile să coopereze, adică să realizeze o comunicare bidirecțională între vehicule, între acestea și infrastructurile rutiere, precum și între infrastructurile rutiere. Aceste sisteme permit vehiculelor să se avertizeze reciproc, în mod direct (de exemplu, în caz de frânare de urgență) sau prin intermediul infrastructurii (de exemplu, pentru a semnaliza apropierea unor lucrări rutiere). (Z.U.)
Sursa: agerpres.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Austeritate și la sat: mai puține biblioteci rurale și TVA mai mare pentru cărți și manuale școlare, dupa măsurile din pachetul doi
Austeritate și la sat: mai puține biblioteci rurale și TVA mai mare pentru cărți și manuale școlare, dupa măsurile din pachetul doi Premierul Ilie Bolojan a anunțat, vineri 18 iulie 2025, într-o conferință de presă susținută la Palatul Victoria, un pachet de măsuri care include, printre altele, reducerea posturilor de bibliotecari în mediul rural. Măsura […]
Demnitarii români vor conduce Dacii Duster și nu vor mai avea șoferi de serviciu. Măsură pentru reducerea cheltuielilor
Demnitarii români vor conduce Dacii Duster și nu vor mai avea șoferi de serviciu. Măsură pentru reducerea cheltuielilor Șeful Cancelariei premierului, Mihai Jurca, a declarat vineri, 18 iulie 2025, că, pentru reducerea cheltuieilor, demnitarii se vor deplasa cu Dacii Duster, dar fără șofer. S-a redus numărul de maşini de la 30 la 15, reducând cheltuiala […]
PENSII 2025 | CASS pentru toate pensiile mai mari de 3.000 de lei, de la 1 septembrie. Aceleași condiții se vor aplica tuturor categoriilor
PENSII 2025 | CASS pentru toate pensiile mai mari de 3.000 de lei, de la 1 septembrie. Aceleași condiții se vor aplica tuturor categoriilor Pensionarii din România care vor încasa la pensie mai mult de 3.000 de lei vor fi obligați să plătească CASS, pentru suma care depășește acest prag. Cotribuția de 10% se va […]