Şomajul şi protecţia consumatorilor, în atenţia subprefectului Cornel Murg
La sediul Instituţiei Prefectului a avut locşedinţa Colegiului Prefectural al judeţului Alba. În cadrul întâlnirii au fost prezentate teme privind activitatea desfăşurată de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Alba şi Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba. Astfel, în cursul lunii trecute, CJPC Alba a întreprins 2.681 de acţiuni de control, întocmindu-se 1.436 de procese verbale de constatare a contravenţiei, din care 654 la produse alimentare, 251 la produse nealimentare, 41 la servicii alimentare, 170 la servicii nealimentare, 3 la servicii financiare, iar 317 pe alte segmente. S-au aplicat 1.646 de sancţiuni contravenţionale, din care 680 de amenzi şi 966 de avertismente. Totalul amenzilor aplicate se ridică la 1,22 milioane de lei. Valoarea produselor şi serviciilor neconforme controlate este de 1,5 milioane de lei, din care mărfurile extracomunitare reprezintă 1,3 milioane de lei.
Potrivit subprefectului Cornel Murg, Protecţia Consumatorilor „trebuie să urmărească în permanenţă ridicarea calităţii vieţii consumatorilor, prin măsuri de protejare a acestora împotriva riscului de a achiziţiona produse sau servicii care ar putea să le afecteze viaţa, sănătatea, securitatea sau interesele economice. Totodată, comisarii trebuie să depisteze şi să retragă de pe piaţă produsele alimentare şi nealimentare care prezintă risc pentru sănătatea şi securitatea consumatorilor. La rândul lor, consumatorii trebuie să ştie că au dreptul de a fi despăgubiţi pentru produsele sau serviciile neconforme”.
Referitor la activitatea desfăşurată de AJOFM Alba, la sfârşitul lunii septembrie 2014, în evidenţele agenţiei erau înregistraţi 10.168 de şomeri, din care 4.286 de femei. Din cele 10.168 persoane înregistrate, 3.276 de persoane sunt şomeri indemnizaţi, iar 6.892 sunt şomeri neindemnizaţi, aflaţi în căutarea unui loc de muncă. Rata şomajului, la nivelul judeţului Alba, la finele lunii septembrie, se cifra la 5,59 la sută, mai mică cu 0,02 la sută comparativ cu luna septembrie a anului 2013 (când era de 5,61 la sută). Peste 11.000 de persoane au fost cuprinse de serviciile de mediere, în vederea ocupării locurilor de muncă vacante. În urma acordării acestor servicii s-a reuşit plasarea în muncă a 5.364 de persoane, din care 2.694 de persoane pe perioadă nedeterminată şi 2.670 de persoane pe perioadă determinată. În perioada ianuarie-septembrie s-au organizat, la solicitarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, 30 de programe de formare (din care 16 programe organizate prin Centrul de Formare Profesională Blaj), la care au fost înscrise 421 de persoane, din care 370 de şomeri, iar 51 de persoane au suportat contravaloarea cursurilor, fiind persoane ocupate. (S.D.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Locuințe pentru tineri 2025 | Cine are prioritate în Alba Iulia la repartizarea locuințelor destinate închirierii. LISTA
Locuințe pentru tineri 2025 | Cine are prioritate în Alba Iulia la repartizarea locuințelor destinate închirierii Consiliul Local Alba Iulia a adoptat, în ședința ordinară de joi, 28 august 2025, o hotărâre privind aprobarea listei de priorităţi pe anul 2025, în vederea repartizării locuințelor pentru tineri, destinate închirierii. Citește și: Două blocuri ANL vor fi […]
Proprietarii clădirilor neîngrijite din Zlatna somați să le schimbe URGENT aspectul: Cei care nu se conformează vor plăti impozite majorate cu până la 500%
Proprietarii clădirilor neîngrijite din Zlatna somați să le schimbe URGENT aspectul Proprietarii clădirilor neîngrijite din Zlatna sunt somați de autoritățile locale se le schimbe urgent în bine aspectul. „Având în vedere faptul că, pe raza UAT Oraș Zlatna, se constată existența unor bunuri și imobile neîngrijite sau aflate într-o stare avansată de degradare, care afectează […]
Peste 1,3 milioane de lei pentru digitalizarea serviciilor administrației locale în comuna Cut: Achiziții în curs
Peste 1,3 milioane de lei pentru digitalizarea serviciilor administrației locale în comuna Cut Primăria Cut a lansat, miercuri, 27 august 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura de achiziție prin licitație publică a echipamentelor necesare pentru realizarea unei platforme de servicii online funcționale la nivelul administrației locale. Achiziția se realizează în cadrul proiectului […]