Siguranța rutieră, o preocupare pentru români. Jumătate dintre șoferi consideră ca riscul de a fi implicați într-un accident auto este unul mare
În urma preocupării românilor în legătură cu siguranța rutieră, a rezultat o proporție de 49% de șoferi care consideră că riscul de a fi implicați într-un accident auto este mare și foarte mare, cu 6% mai mult față de anul 2019. Procentul urcă până la 51% în cazul tinerilor de până în 35 de ani, arată o cercetare sociologică realizată la solicitarea UNSAR de către IRES în decembrie 2020.
În timp ce aproape jumătate dintre persoanele intervievate consideră ridicat riscul de accident, pentru 30% dintre acestea este unul mediu și doar 21% îl consideră scăzut.
Studiul relevă și diferențe de percepție asupra riscului în funcție de vârstă. Astfel, 24% dintre cei cu vârste între 18 și 35 de ani îl consideră ca fiind un risc foarte mare, iar 27% – mare. 22% dintre persoanele de peste 50 de ani au indicat riscul ca fiind foarte mare.
În acest context, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România lansează astăzi a treia ediție a Campaniei #ATENTinTRAFIC. Obiectivul urmărit este acela de a contribui la o mai bună conștientizare a riscului de accident în rândul șoferilor români.
”Deși, în ultima perioadă, atenția noastră a fost îndreptată cu precădere către pandemia COVID-19 și efectele sale nefaste, siguranța rutieră a rămas un punct nevralgic pentru întreaga noastră societate. Prin urmare, cu ajutorul unei noi campanii de informare, ne propunem să readucem în atenția publicului larg avantajele conducerii preventive și, implicit, nevoia de a-i proteja pe cei dragi în trafic”, a declarat Adrian MARIN, Președintele UNSAR. Mesajul cheie al campaniei este: Cei care te iubesc vor să fii #ATENTînTRAFIC!
Citește și: Mărturia unui pacient internat la spitalul „Matei Balș”. „Minute în șir se auzeau doar pompierii la parter”
Demersul industriei de asigurări are la bază o serie de mesaje emoționale pe care mulți conducători auto le aud din partea familiei și a prietenilor. “Ne dorim astfel să le amintim tuturor cât de importanți sunt pentru cei apropiați lor și să îi determinăm să fie mai atenți în trafic”, spune sociologul Gelu DUMINICĂ, care s-a alăturat acestui demers.
Campania din acest an are și o importantă componentă educațională, adresată în special tinerilor, sub forma unor materiale video. Acestea încurajează un comportament responsabil în trafic, iar un accent special este pus pe urmările neatenției la volan și pe cât de ușor putem deveni cu toții victima unui accident.
Campania #ATENTinTRAFIC este realizată cu susținerea Autorității de Supraveghere Financiară, iar mesajul acesteia este susținut de mai mulți parteneri instituționali reuniți în platforma comună de educație și prevenție rutieră iniţiată în anul 2019 de industria de asigurări.
Despre UNSAR
Înființată în 1994, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de aproximativ 80% din piața locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activității de asigurări în România și promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern și internațional.
Citește și: Persoanele sub 65 de ani programate pentru prima doză a vaccinului anti-Covid până la data de 11 februarie, vor fi reprogramate începând cu 16 februarie
Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al Federației Asigurătorilor și Reasigurătorilor Europeni – Insurance Europe.
Despre IRES
Înființat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES activează pe piața de cercetare din România și funcționează ca un think tank independent, o parte dintre studiile și proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societății românești. Suntem una dintre cele mai mari companii românești de cercetare de piață și oferim soluții integrate pentru clienții noștri – organizații multinaționale, naționale și locale, instituții și organizații din România, dar și din străinătate – care înțeleg valoarea cercetării în evoluția lor pe termen lung. IRES este membru al ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) și ne realizăm activitatea la cele mai înalte standarde profesionale, respectând practicile internaționale în acest domeniu.
Sfaturi utile pentru șoferi sunt disponibile pe site-ul campaniei: https://asiguropedia.ro/atent-in-trafic/
Sondajul de opinie “Percepția românilor față de asigurările auto” a folosit un eșantion reprezentativ de 1000+ subiecți cu vârste de peste 18 ani, care conduc un autovehicul. Studiul are o eroare maximă tolerată de ± 3,16%, fiind realizat prin metoda CATI, în decembrie 2020.
Sursă: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
VIDEO | Tunelul Momaia prinde contur pe Autostrada Sibiu-Pitești. Circulația ar putea fi deschisă mai devreme decât era planificat
Tunelul Momaia prinde contur pe Autostrada Sibiu-Pitești. Circulația ar putea fi deschisă mai devreme decât era planificat Tunelul Momaia, de pe Autostrada Sibiu-Pitești, prinde contur și ar putea fi deschis circulației mai devreme decât era planificat. Constructorul austriac Porr lucrează cu 550 de muncitori și 170 de utilaje, iar stadiul fizic al lucrărilor pe secțiunea […]
PIB-ul României a scăzut în trimestrul al treilea cu 0,2%. Datele îngrijorătoare publicate de INS
PIB-ul României a scăzut în trimestrul al treilea cu 0,2%. Datele îngrijorătoare publicate de Institutul Național de Statistică În trimestrul III, în termeni reali, economia României a scăzut cu 0,2%, faţă de trimestrul II, arată datele alarmante publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Produsul Intern Brut ajustat sezonier a înregistrat o scădere de 0,2% […]
Companiile de stat cu pierderi mari și cele care sunt ,,o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate: CFR Marfă, printre ele. Ce se întâmplă cu ROMARM
Companiile de stat cu pierderi mari și cele care sunt ,,o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate: CFR Marfă, printre ele. Ce se întâmplă cu ROMARM Companiile de stat care au pierderi „cronice” și cele care sunt „o gaură neagră” pentru buget vor fi lichidate, a declarat, vineri, 14 noiembrie 2025, premierul României, Ilie […]