Șeful CNAIR: Solul din România este „vinovatul” pentru lipsa autostrăzilor. Legea privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică va fi modificată
Solul din România este „vinovatul” pentru lipsa autostrăzilor. Legea privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică va fi modificată.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, este în proces de modificare a legii 255 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, „astfel încât să putem intra mult mai repede în amplasamentul santierului”, a anunțat Ștefan Ioniță directorul general al CNAIR.
Totodată directorul general al CNAIR a precizat că, „este diferenţă între un sol arid cum este cel din Spania şi specificul solului românesc”. “Când am preluat conducerea CNAIR am cerut toate documentaţiile care au fost elaborate în trecut şi am constatat că pentru toate aceste coridoare au existat de fapt strategii şi studii. Trebuia demarată construcţia iar aceste proiecte trebuiau promovate de companie şi de minister”, a spus Ștefan Ioniţă.
“În ultimele 10 luni, am făcut inclusiv în acest domeniu paşi importanţi. În cele 10 luni de când conduc CNAIR, am dat credibilitate inginerilor români şi cu ei m-am dus în faţa reprezentanţilor Comisiei Europene, care ne finanţează. Am explicat că aceşti oameni au experienta şi capacitatea să ofere soluţii pentru proiecte. Am observat că firmele străine care construiesc în România, deşi au experienţă în achiziţii publice, au probleme când trebuie să lucreze efectiv pe specificul solului din România”, a explicat Ștefan Ioniţă, în cadrul unei emisiuni difuzată de TVR.
Director general al CNAIR a menţionat că este nevoie ca trecerea munţilor să se facă pe ambele coridoare, Valea Oltului si Valea Prahovei. „Pentru Valea Oltului au fost promovate deja secţiunile 1 şi 5 ale autostrăzii Sibiu-Piteşti şi cred că până la sfârşitul anului vor fi desemnaţi antreprenori pentru ele, dacă lucrurile merg bine din perspectiva legislaţiei care reglementează achiziţiile publice. (…). Am schimbat strategia de abordare pentru a nu mai aparea probleme pe perioada derulării unor proiecte. Am schimbat inclusiv condiţiile de contract, astfel încât litigiile să fie judecate în instanţele din România, în baza legislaţiei române şi nu la Curtea de arbitraj de la Paris”, a mai declarat Ioniţă.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024
Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum o zi
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun